Orolig
Hej.
Min syster separerade för ett par år sen från sina barns pappa och sen i höstas har de börjat träffas igen. De har inga planer på att flytta ihop igen då hon idag bor nära barnens skola och sitt jobb, och han bor en bit bort. Men de flesta veckor sover de där åtminstone över helgen och beroende på hur de jobbar etc. så kan det bli fler dagar. Nu under covid (karantän etc) och med många lov/röda dagar så kanske de sovit i snitt 3-4 dagar per vecka i hennes lägenhet och 3-4 dagar hos pappan. Hon och barnen är folkbokförda i lägenheten och hon har lite bostadsbidrag. Kan det på något sätt drabba henne negativt att de ofta sover hos pappan.
Jag tänker att det ju är tuffa regler för just var man har sin dygnsvila och de nu mer eller mindre är halva tiden ute hos pappan.
Jag tänker också att det kan vara problem med bostadsbidraget även om hon defacto ju har boendekostnad för lägenheten eller är jag bara nojig då?
Vill inte att hon ska råka illa ut bara för att de vill ta det lungt och dra nytta av att ha nära till skolan de flesta dagar men också drar nytta av att pappan bor större ute på landet.