Inlägg från: Nicco123 |Visa alla inlägg
  • Nicco123

    Vänja sig vid att inte ha några vänner

    En bekant till mig flyttade från landet till Stockholm för att plugga men avslutade studierna ett år senare och började jobba istället. Hon tappade då sitt sociala sammanhang med plugget och kände sig också ensam. 

    Men hon skrev i någon Facebook grupp för ett fotbollslag att hon var relativt nyinflyttad och undrade om det fanns några tjejer som ville gå på lite matcher tillsammans. Det fanns det minsann och nu är detta ett tight kompisgäng hon har massa kul med.

    Tänker att du kan göra samma sak? Skriv i någon fb grupp för en aktivitet du vill göra, ex konsert och hör om inte fler vill med? 


    GoFriendly som någon skrev om har jag en annan vän som provade, funkade jättebra och hon hittade ett par nya vänner hon hänger med. 

    Jag har en annan bekant som reser med en organisation som heter ungefär uspc eller nått? Hon är 30+ och singel, men hon har vänner men alla är gifta och har barn så hon sökte sig vidare just för att hitta några att resa med. Tror organisationen vänder sig till just ensamresande alternativt singlar. 

Svar på tråden Vänja sig vid att inte ha några vänner