• Sandra36

    Adhd/ Add

    Hejsan! 


    Jag misstänker att jag har adhd eller adhd. Men har inte sökt hjälp för det än. 


    Jag tänkte beskriva mina svårigheter här för att se om någon tror att det kan vara adhd/adhd. 


    Jag har svårt att komma igång och speciellt på morgonen. Svårt att planera vardagliga saker. Har ett allt eller inget tänk. Har en hjärna som går i 120 km ständigt och alltid typ 4 tankar i huvudet samtidigt som jag har svårt att få ordning på. Känner mig nästan alltid trött i huvudet. Och tankarna ger mig oro och ångest. 

  • Svar på tråden Adhd/ Add
  • Sandra36

    Kan tillägga att jag aldrig är hyper utan istället trött. 

  • AndreaBD

    Det kan mycket väl vara så. Men då skulle jag rekommendera att du läser ännu mer om ämnet, om du vill vara säkrare på om det verkar vara så. Annars så kan du också direkt söka dig till vuxenpsykiatrin och be de utreda. Var beredd på att de kommer att vilja höra att du har svårigheter pga detta. Om det inte orsakar problem, så kommer de inte att tycka att det är värd att utreda. 

  • Freddie K

    Det kan vara så att du har ADD, men jag är ingen psykolog så jag kan inte bedöma det, men begär att få en utredning så får du svar på dina frågor, sen om en diagnos gör det lättare för dig, det vet jag inte. Det är nog olika för alla. Jag själv har flera diagnoser. Bland annat ADHD, men jag är medicinerad så det går rätt bra, så i det fallet kan det vara bra med att få en diagnos, men man ska nog inte hänga upp sig för mycket på själva diagnosen. 


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sandra36
    Freddie K skrev 2022-05-02 17:17:25 följande:

    Det kan vara så att du har ADD, men jag är ingen psykolog så jag kan inte bedöma det, men begär att få en utredning så får du svar på dina frågor, sen om en diagnos gör det lättare för dig, det vet jag inte. Det är nog olika för alla. Jag själv har flera diagnoser. Bland annat ADHD, men jag är medicinerad så det går rätt bra, så i det fallet kan det vara bra med att få en diagnos, men man ska nog inte hänga upp sig för mycket på själva diagnosen. 


    Tack för ditt svar. 


    Är det vanligt när man har den diagnosen att man har många tankar i huvudet samtidigt? Det är det jag tycker är det jobbigaste att det nästan är omöjligt att vara här och nu pga tankarna. 

  • Freddie K
    Sandra36 skrev 2022-05-02 17:25:10 följande:

    Tack för ditt svar. 


    Är det vanligt när man har den diagnosen att man har många tankar i huvudet samtidigt? Det är det jag tycker är det jobbigaste att det nästan är omöjligt att vara här och nu pga tankarna. 


    Jo, jag har 100 tankar samtidigt. För mig hjälper det att jag skriver och skriver det gör jag mycket, men sen jag fick min medicin så går det lättare, även om jag fortfarande har många tankar i huvudet.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Sandra36 skrev 2022-05-02 17:25:10 följande:

    Tack för ditt svar. 


    Är det vanligt när man har den diagnosen att man har många tankar i huvudet samtidigt? Det är det jag tycker är det jobbigaste att det nästan är omöjligt att vara här och nu pga tankarna. 


    Om du vill kan vi ta det privat. Känns lite dumt att ta det här. :s.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sandra36
    Freddie K skrev 2022-05-02 17:29:09 följande:
    Om du vill kan vi ta det privat. Känns lite dumt att ta det här. :s.
    Ja, det tycker jag 
Svar på tråden Adhd/ Add