• Anonym (Nystart)

Gå på nattklubb fast man inte är 20 år längre?

Jag har äntligen möjlighet att börja gå ut och dansa igen och det känns fantastiskt! Problemet är att för tjejer i min ålder (40-ish) verkar det inte finnas några bra alternativ. Dansband på folkets park är kul förstås men jag vill ut och dansa på nattklubb, till sån där dunkande musik och verkligen röra på mig! Och då kommer vi till det att det känns lite konstigt att gå ut på nattklubbar med åldersgräns på 18-20 år eftersom de flesta verkar vara max 25 på såna ställen. Kan man verkligen gå till såna ställen i min ålder...? Ensam är jag dessutom så ingen att ställa mig med på dansgolvet heller, också lite nervöst förstås.

Så frågan kanske främst är till er yngre, skulle det vara ok eller bara vara konstigt om någon "äldre" dök upp? Jag bor i en ganska stor stad om det gör skillnad.

• Svar på tråden Gå på nattklubb fast man inte är 20 år längre?
  • klyban

Det är rätt stor skillnad på musiksmak där.

Personligen skulle jag aldrig gå till folkparken, och mycket hellre till nattklubben även i min ålder.
    Men blir inget nattklubbande längre dock, sitter hellre hemma och lyssnar på musik då.
    Men det har säkerligen med åldern att göra.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Nystart)
    klyban skrev 2022-05-03 13:09:43 följande:

Det är rätt stor skillnad på musiksmak där.

Personligen skulle jag aldrig gå till folkparken, och mycket hellre till nattklubben även i min ålder.
    Men blir inget nattklubbande längre dock, sitter hellre hemma och lyssnar på musik då.
    Men det har säkerligen med åldern att göra.

Ja det är ju det, men jag är väldigt mycket av en allätare :D

Om du hade "orken" eller vad det kan vara du menar, skulle du då gå ut på en nattklubb för ungdomar utan att tänka på din ålder, gå ut på dansgolvet osv?
  • klyban
    Anonym (Nystart) skrev 2022-05-03 13:17:52 följande:
    Ja det är ju det, men jag är väldigt mycket av en allätare :D

Om du hade "orken" eller vad det kan vara du menar, skulle du då gå ut på en nattklubb för ungdomar utan att tänka på din ålder, gå ut på dansgolvet osv?

Har aldrig dansat direkt, så det är inte en sak direkt för nattklubb och för mig.
    Och vad har detta med att göra, ja, ork är väl en del, menlösa pengar är en annan och går säkert hitta en del till.

Men vet jag själv tyckte det såg konstigt ut när äldre var på nattklubb och tillsynes ensamma.
    Det var lite bättre på hotellet, där var det mer blandat och istället naturligt.

Men jag skulle definitivt tänka mig att gå om jag var med ett par stycken, själv aldrig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Nystart)
    klyban skrev 2022-05-03 13:22:48 följande:

Har aldrig dansat direkt, så det är inte en sak direkt för nattklubb och för mig.
    Och vad har detta med att göra, ja, ork är väl en del, menlösa pengar är en annan och går säkert hitta en del till.

Men vet jag själv tyckte det såg konstigt ut när äldre var på nattklubb och tillsynes ensamma.
    Det var lite bättre på hotellet, där var det mer blandat och istället naturligt.

Men jag skulle definitivt tänka mig att gå om jag var med ett par stycken, själv aldrig.

Ah, ja det är ju det där att jag inte har någon att gå med heller som känns knepigt. Och sen finns det väl alltid de som säger att man ska strunta i vad andra tycker och göra vad man känner för :) Kommer ihåg när jag var ung och tjejer som var 25 dök upp på ungdomsställena, redan det var lite som "vad gör dom här??", kan bli lite pinsamt kanske.
  • Anonym (40ish)

Äsch. Det är väl folk från alla åldrar även på dansställen. Redan när vi var unga fanns det ju de som var äldre som bjöd på drinkar och som vi såg lite snett på. Kan inte tänka mig att det ändrats

• Anonym (Dance dance dance)

Kolla efter ställen med något högre åldersgräns, typ 25+, eller där de också har restaurang så det kan vara tex grupper på AW som fortsätter till dansgolvet. 
    På renodlade nattklubbar med 18-årsgräns lär tom en 25-åring känna sig gammal...

Är det bara dansen du är ute efter och inte festandet, så fanns det i alla fall för några år sedan lunchdiscon och "silent disco" i en del städer. 

• Anonym (Nja)

Om du bor i en ganska stor stad så måste det väl finnas ställen dit äldre går? Hade inte gått till ett ställe för yngre om jag var 40. Och absolut inte ensam.

• Anonym (Nystart)
    Anonym (Dance dance dance) skrev 2022-05-03 15:45:30 följande:

Kolla efter ställen med något högre åldersgräns, typ 25+, eller där de också har restaurang så det kan vara tex grupper på AW som fortsätter till dansgolvet. 
    På renodlade nattklubbar med 18-årsgräns lär tom en 25-åring känna sig gammal...

Är det bara dansen du är ute efter och inte festandet, så fanns det i alla fall för några år sedan lunchdiscon och "silent disco" i en del städer. 

Tack för förslaget, det ska jag göra! :)

Jag hade inte tänkt dricka egentligen, mest dansa då, men jag tror det är kvällstid som gäller här.
  • Anonym (Nystart)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-03 16:02:07 följande:

Om du bor i en ganska stor stad så måste det väl finnas ställen dit äldre går? Hade inte gått till ett ställe för yngre om jag var 40. Och absolut inte ensam.

Jo man skulle tro det men jag känner inte till staden så bra, vet av tre ställen men de verkar vara för yngre mest.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Nystart) skrev 2022-05-03 16:14:11 följande:
    Jo man skulle tro det men jag känner inte till staden så bra, vet av tre ställen men de verkar vara för yngre mest.
    Måste väl gå att googla, eller fråga någon var äldre människor går. Det brukar vara olika typer av åldrar/människor på olika klubbar och det brukar vara känt i staden. Ingen vill handla där studenterna och tidiga 20 plus går.
  • Anonym (Nystart)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-03 16:42:33 följande:
    Måste väl gå att googla, eller fråga någon var äldre människor går. Det brukar vara olika typer av åldrar/människor på olika klubbar och det brukar vara känt i staden. Ingen vill handla där studenterna och tidiga 20 plus går.
    Tack! :) Ja man får försöka googla, det är väl första sättet. Får fundera på om jag har några lämpliga kollegor att fråga också haha.
Svar på tråden Gå på nattklubb fast man inte är 20 år längre?