• smirreochsmulan

Egentid

Jag är gravid med tredje barnet . Dem andra är 3 år & 1 år. Min sambo är iväg och tränar 2-3 timmar 5-6 gånger i veckan. 
    De krav jag ställt är att det ska vara efter barnen somnat eftersom annars får han aldrig träffa barnen. Hur ska man tänka mer? börjar bli less på att han väljer gymmet framför våran familj eller framför min och hans tid. oftast om han vilar från gymmet 1-2 gånger i veckan . Så spelar han istället golf en av dem dagarna. Nätterna tar jag barnen Även om vi båda jobbar. Helger går jag upp och Äter frukost med barnen medans han får sova till 10.. 
    ska det vara såhär ? Tiden han är hemma tittar han på youtube eller sitter med hörlurar.  Jag tycker det är supersvårt att hitta en balans. vi Var noga med att fixa barnvakt ofta med första barnet och göra saker ihop men efter andra barnet så blev de svårare . vi båda har tränat ihop på gymmet med barnen på helger förut . men nu ser det annorlunda ut då jag är gravid och lagt träningen åt sidan. tankar ? 

• Svar på tråden Egentid
  • smirreochsmulan
    Drottningen1970 skrev 2022-05-04 09:46:12 följande:

Inte för att jag fattar hur man kan acceptera att leva som du gör, måste vara 100 ggr bättre att vara ensam. Men visst, vuxna människor väljer ju själva och det beslutet är du säkert kapabel att fatta om det bara gäller ditt eget liv.

Nu har du ju dock valt att ta på dig ansvaret för ett gäng barn också. Då har du också ett ansvar för att deras livssituation är sund, att de får sunda förebilder som de sedan ska bära med sig i vuxenlivet och sina egna relationer. 

Det som barnen nu får med sig är inga sunda förebilder vare sig från dig eller pappa.

Problemet är väll att hans föräldrar ställer upp extremt mycket på barnen medans min föräldrar inte gör det. Så han utnyttjar de genom att säga att ?alla gånger mina föräldrar ställt upp för OSS? och visst det är sant. 
  • Drottningen1970
    smirreochsmulan skrev 2022-05-04 09:51:03 följande:
    Problemet är väll att hans föräldrar ställer upp extremt mycket på barnen medans min föräldrar inte gör det. Så han utnyttjar de genom att säga att ?alla gånger mina föräldrar ställt upp för OSS? och visst det är sant. 
    Nej det är inte sant. Han har ett EGET föräldraansvar och ansvar för er relation. Det kan inte delegeras.
  • smirreochsmulan

Nu när jag tog upp detta så förstår han inte alls vad jag pratar om utan sa att han ska fråga alla ja känner om dem har samma uppfattning

• Anonym (Jisses)
    smirreochsmulan skrev 2022-05-04 10:30:50 följande:

Nu när jag tog upp detta så förstår han inte alls vad jag pratar om utan sa att han ska fråga alla ja känner om dem har samma uppfattning

Du kommer bränna ut dig. Kanske inte nu, men inom ett par år. jag har själv levt med en mansbebis och det har satt sina spår.

Följ kontot mansbebisar på insta, det har hjälpt mig att förstå att jag inte var ensam om att manipuleras att ta allt ansvar för allt.
    Din man behöver förstå och hjälpa till mer. Lämna allt ansvar för barnen till honom en vecka och se om han klarar det och fortfarande orkar med sina hobbies.
  • Drottningen1970
    smirreochsmulan skrev 2022-05-04 10:30:50 följande:

Jisses vilken barnrumpa. Låter som min 13 åring som utbrister att alla andra får ju?
  • smirreochsmulan

Nu skrev han att vi får väll göra upp en plan vad som gäller när barnen gått och lagt sig , då syftar han väll på träningen... vet inte riktigt vad jag ska säga egentligen effersom jag inte vill tvinga honom till något. Utan jag vill att han ska förstå och vilja själv

• Anonym (Teddy)
    smirreochsmulan skrev 2022-05-04 12:16:51 följande:

Nu skrev han att vi får väll göra upp en plan vad som gäller när barnen gått och lagt sig , då syftar han väll på träningen... vet inte riktigt vad jag ska säga egentligen effersom jag inte vill tvinga honom till något. Utan jag vill att han ska förstå och vilja själv

Men hallå, nu får du inte mesa ur. Stå nu för din åsikt. Läs vad jag skrev första gången. Räkna antal timmar som han tar egentid och kräv samma. Och dessa timmar ska man ha möjlighet att lämna hemmet. Det är dags att du också växer upp ts och tar ansvar för ditt liv genom att inte låta dig bli illa behandlad. Ditt undvikande beteende är minst lika omoget som hans.
  • Anonym (lll)
    smirreochsmulan skrev 2022-05-04 12:16:51 följande:

Men det är bra att han säger att ni kan göra en plan, det är väl ändå et steg mot att han inser lite grann? Du behöver inte gå till gymmet eller ens lämna hemmet om du inte kan/orkar men du ska ha egentid, lika väl som han har det - oavsett var du gör den. 
  • Ellie
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-04 13:50:17 följande:
    Men hallå, nu får du inte mesa ur. Stå nu för din åsikt. Läs vad jag skrev första gången. Räkna antal timmar som han tar egentid och kräv samma. Och dessa timmar ska man ha möjlighet att lämna hemmet. Det är dags att du också växer upp ts och tar ansvar för ditt liv genom att inte låta dig bli illa behandlad. Ditt undvikande beteende är minst lika omoget som hans.
    Anonym (lll) skrev 2022-05-04 14:38:04 följande:
    Men det är bra att han säger att ni kan göra en plan, det är väl ändå et steg mot att han inser lite grann? Du behöver inte gå till gymmet eller ens lämna hemmet om du inte kan/orkar men du ska ha egentid, lika väl som han har det - oavsett var du gör den. 
    Som jag förstår det vill TS inte ha egentid på kvällen, utan hon vill att mannen skall vilja vara hemma i soffan med henne.

Svar på tråden Egentid