Han vill leka av sig
Min sambo och jag har varit tillsammans i 14 år. Blev tillsammans när vi var 18 år (nu 33år). Alltså hela vårt vuxna liv har vi hängt ihop. Aldrig direkt haft några större kriser. Vi har genomgått ivf och därefter fått våra tvillingar som nu är 4 år. Vi har byggt vårt egna hus i stort sätt på egen hand i samma veva. Allt på en gång dvs.
För 3 månader sedan meddelade han att han vill separera. Hans kärlekskönslor är borta men älskat mig som vän och mamma till hans barn. Vi har fortsatt bo ihop sedan dess då vi båda älskat vårt hus och allt har fungerar bra då vi ju är så bra vänner. Vi har fortsatt ha sex (något jag många gånger tagit initiativ till) vi har ätit gott. Haft roligt osv osv. Han är mycket gladare och mår bättre vilket gjort att jag frågasatt hans beslut. Om det verkligen är rätt. Han har inte träffat någon ny för då skulle han ha varit utflugen mycket snabbare känner jag. Däremot skriver han med andra tjejer. Vilka eller hur många eller ofta vet jag inte och får heller inget veta när jag frågat. Detta gör mig, såklart jätteledsen. Också för att vi fortfarande bor ihop. Det tog 2 månader så hade han sex med en annan tjej på fyllan. Som kanske inte var planerat i sig men de hade planerat att ses på en fest och haft kontakt sedan innan. Jag blev såklart förkrossad men valde efter några dagar att svälja min bitterhet för att bevara vår vänskap. Han lovade sen att inte göra något mer fören vi separerat på riktigt och han har heller inte varit ut något efter det men skrivandet antar jag fortsätter.
Vi går till familjerådgivningen och det går bra. Det har dock framkommit nu på senaste att mycket hänger på att han vill känna sig lös och ledig. Inga förpliktelser förrutom mot barnen osv. Han nekar inte att det kan röra sig om en ålderskris vilket jag tänker att det kan vara eftersom han endast haft 1 sexpartner innan mig och kanske nu känner paniken över att han inte lekt av sig.
Nu till min fråga.. Är det nån som har samma erfarenhet där ena partnern ville leka av sig och vara mer fri och ensam. Hur gick det? Hamnade den personen i någon kris senare där hen undrade vad hen gjort? Och ångrat sig? När det kanske inte är så spännande med ONS längre. Har dom kommit krypandes tillbaka?
Tänker att denna sommar lär fungera bra med allt som är nu iomed att covidläget är bättre. Men till hösten? Kommer det va lika kul då? Eller kommer jag och vårt familjeliv duga då igen? Nån som har erfarenhet av detta?
Sen vet vi ju inte vart jag står om några månader. Just nu dör jag inombords av att veta att han ska röra en annan kvinna och gud förbjude bli kär i en annan.