Inlägg från: RenLuft |Visa alla inlägg
  • RenLuft

    Min älskade planta börjar bete sig konstigt - Befinner sig den på slutstadiet?

    Hej,

    jag är så bekymrad över min Skvättiväg som tillhör kaktussläktet = Den behöver inte vattnas så ofta.

    Men nu börjar den bete sig som om den faktiskt behöver vatten hela tiden. Dess blad sjunker ner hela tiden, som om den ropar efter vatten. I övrigt, har den behövt vatten en gång i veckan, men nu är det som om att den vill ha mer vatten flera gånger i veckan (minst två gånger i veckan)


    Jag har haft denna växt lite mer än tre år, så jag vet dess beteende över alla års säsongerna, så det handlar inte om att: ''Det beror på att det börjar bli sommar''. Utan den har alltid behövt vatten en gång i veckan. Jord och kruka byts ut ca en gång per år.

    Jag kan inte heller bara ''köpa en ny''. Det är just denna växt jag tycker om. Jag vill verkligen inte förlora min växt! Jag är orolig! Jag vet mycket om denna växt och vad min växt tidigare haft för beteende.

    Vad tror ni om detta? Om den befinner sig döende, kan jag rädda den? Jag vill inte övervattna den. Jag är oerhört försiktig med det!


     


    HJÄLP!

    STORT TACK PÅ FÖRHAND!

  • Svar på tråden Min älskade planta börjar bete sig konstigt - Befinner sig den på slutstadiet?
Svar på tråden Min älskade planta börjar bete sig konstigt - Befinner sig den på slutstadiet?