• Anonym (Undrar)

    Ni som gjort abort — varför?

    Som rubriken lyder. ni som gjort abort, vad har varit anledningen? 


    inga pekpinnar eller påhopp!! 

  • Svar på tråden Ni som gjort abort — varför?
  • Anonym (Q)

    Vi var inte mogna och ingen av oss hade en vettig inkomst. Ångrar det inte. Idag har vi bsrn och mycket bättre förutsättningar.

  • Anonym (A)

    Fel man, fel tillfälle i livet, fel tillfälle i relationen.

  • Anonym (Hon)

    Han var för kort och hade för liten penis helt enkelt 

  • MagganTop

    Hade bara dejtat en månad. Sedan har jag även fått ett missed abortion och var tvungen att ta abortpiller då min kropp inte förstod att graviditeten avstannat

  • Anonym (Allt är inte svart och vitt)
    Drottningen1970 skrev 2022-05-05 04:47:41 följande:

    För att jag inte ville vara gravid eller få barn. Vilka andra skäl kan det finnas?


    Massa olika skäl och vissa har en manlig partner som önskar abort ,starka viljor kommer fram då.
  • Anonym (.)

    Jag blev tvingad och hotad till att göra det mot min vilja av min (dåvarande) pojkvän. Har lidit av svår depression, ångest och ptsd sedan dess och detta är nu rätt många år sedan. Går inte en dag utan att jag tänker på barnet.

  • Drottningen1970
    Anonym (Allt är inte svart och vitt) skrev 2022-05-05 06:19:56 följande:
    Massa olika skäl och vissa har en manlig partner som önskar abort ,starka viljor kommer fram då.
    Och då kan man som kvinna känna att man inte vill vara gravid och få barn under dessa premisser och väljer att göra abort. Till syvende och sist är det ändå det egna valet oavsett skäl. Jag tror det finns en fara i att börja lägga ansvaret för valet utanför sig själv då detta devalverar begreppet och rätten till abort.
  • Anonym (Bim)
    Drottningen1970 skrev 2022-05-05 07:30:56 följande:
    Och då kan man som kvinna känna att man inte vill vara gravid och få barn under dessa premisser och väljer att göra abort. Till syvende och sist är det ändå det egna valet oavsett skäl. Jag tror det finns en fara i att börja lägga ansvaret för valet utanför sig själv då detta devalverar begreppet och rätten till abort.
    Detta.
    Inga andra argument eller förklaringar behövs.
  • Anonym (Beata)

    Blev gravid trots spiral och var ju liksom skyddad av en anledning... Att jag just då inte ville ha barn. 

  • Aliona

    Jag hade alla förutsättningar - bra ålder, fast inkomst och stabilt förhållande med en man som ville behålla - men jag ville helt enkelt inte ha barn. 

  • Anonym (Fia)

    Blev tvingad av min dåvarande partner. Var inte stark nog att kontakta Kvinnojour mm 


     

Svar på tråden Ni som gjort abort — varför?