• llllllklkl

    Bruna flytningar-vecka 5

    Hej från en EXTREMT orolig tjej! 


    Jag är gravid i vecka 5 nu och har sedan i måndags haft bruna flygningar. inte jättemycket, ibland i trosorna och ibland när jag torkar mig. Aldrig varit gravid förut så detta är nytt för mig. 


    Har även extremt ont i ryggen (ländryggen), är svårt att sitta ner för långe.:( 

    någon med erfarenhet kring detta? Är det missfall på G? Man blir ju orolig

  • Svar på tråden Bruna flytningar-vecka 5
  • MagganTop

    Är det brunt blod så är det ju ingen färsk blödning iaf. Det enda som kan få svar på din fråga är ett tidigt ul/vul om några veckor. Oftast är det ju normalt med blödning men jag förstår din oro

  • llllllklkl

    Ja jag vet! Har googlat som en galning, men tänkte om det var någon med liknande erfarenhet som kunde lugna mig????

  • Alexi

    Ingen kan lugna dig. Det är supersmidigt med missfall så tidigt. Och brunt blod är ett tecken på det. 

  • Jag är bara jag

    Det trista svaret är att det inte går veta om det är m.f såvida du inte börjar blöda massor och får ont eller gör VUL v.8. Jag blödde rejält v.7 och det gick bra. Haft 2 m.f som börjat med brunt, men det har snabbt eskalerat till m.f.

  • llllllklkl

    nä jag vet, än så länge ingen blödning. endast lite bruna flygningar när jag torkar mig. Men men vi får se! Ska till BM på måndag!:) jag ska försöka att inte tänka på det för mycket. Min första graviditet så har ju ingen koll alls :P

  • Fjällsockan

    Jag hade också mystiska bruna/rosa flytningar i v.8 i alla fall 3 dagar och blev såklart jätteorolig men bokade privat ultraljud veckan efter och allt var okej! Verkar vara ganska vanligt! 

Svar på tråden Bruna flytningar-vecka 5