• isakwikander

    En gubbe skrek på min son p.g.a hans ljudlösa mobil

    Min son kom hem från skolan för några dagar sedan och sa att en gubbe som luktade alkohol och droger satte sig nära honom på bussen och började skrika på honom för att han hade mobilen uppe även fast han hade ljudet avstängt på mobilen. Min son la ner mobilen och ignorerade honom men gubben fortsatte att skrika, sen skrek gubben att han var hjärndöd flera gånger. Min son sa att han blev väldigt rädd att gubben skulle göra något mot honom och gick därför av på nästa hållplats. Han kom bort från gubben men han sa att han nog hade sett honom på bussen tidigare och nu är han rädd för att åka bus till och från skolan.

    Några tips?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-05-05 15:05
    Måste även säga att ingen annan ingrep på den fulla bussen och försökte stoppa gubben och min son är 12 år gammal

  • Svar på tråden En gubbe skrek på min son p.g.a hans ljudlösa mobil
  • Anonym (ri)

    Han får lära sej åka ändå. När jag var runt 10 blev jag jagad av en alkoholist med kniv på busstationen, tur han va full och sprang sakta.
    Var inte helt kul att vänta på bussar en period efter det men man får lära sej att inte vara rädd för allt.

  • Limajo

    Vad är det för tips du vill ha? Alkoholister, svårt psykiskt sjuka  mm fina ju i samhället runtomkring oss. Inte så mycket för en tolvåring att göra nåt åt annat än att hålla sig undan bäst det går.

  • Aliona

    Sånt är ju svårt att helt gardera sig ifrån, så jag tänker att det enda vi föräldrar kan göra är att lära våra barn hur man hanterar situationer. Din son gjorde ju alldeles rätt som gick av bussen, när det kommer till påverkade eller sjuks personer är det bara dra sig undan som gäller. Alla ungdomar, pojkar som flickor, borde få lära sig olika former av självförsvar. Tyvärr ser vårt samhälle ut som så. 

Svar på tråden En gubbe skrek på min son p.g.a hans ljudlösa mobil