• asdfgh

    Vad ska jag ha för ny mobil?

    Efter att ha haft kombinerad jobb och privat mobil under 3-4 år kommer jag nu byta jobb. På mitt nuvarande jobb överväger fördelarna med att ha allt i samma mobil men på det nya jobbet kommer nackdelarna vara större än fördelarna.

    Jag vill ha:
    Android
    Bra kamera
    Så lite "onödiga" appar som möjligt (tillverkarens appar som inte går att avinstallera trots att jag aldrig använder dem)
    128gb storage alt 64+SDkort
    Hyfsat vattentålig. Behöver inte vara ip67-klassad men ska överleva att man blir överraskad av ett åskregn när man är ute på promenad

    Prisklassen är under 10 000

    Idag har jag en Samsung S21+ som jag är nöjd med förutom alla appar jag inte blir av med men jag är öppen för andra tillverkare.

    Ge mig förslag på vilka mobiler/modeller ni gillar och tycker att jag ska titta på!

  • Svar på tråden Vad ska jag ha för ny mobil?
  • FredrikLiksom

    Jag provocerar lite genom att gå tvärtemot dina krav och säga iPhone 12 mini. Och minne är väl skitsamma när man har molnet?

  • ProteinBristandeMänniska
    asdfgh skrev 2022-05-05 21:24:49 följande:
    Vad ska jag ha för ny mobil?

    Efter att ha haft kombinerad jobb och privat mobil under 3-4 år kommer jag nu byta jobb. På mitt nuvarande jobb överväger fördelarna med att ha allt i samma mobil men på det nya jobbet kommer nackdelarna vara större än fördelarna.

    Jag vill ha:
    Android
    Bra kamera
    Så lite "onödiga" appar som möjligt (tillverkarens appar som inte går att avinstallera trots att jag aldrig använder dem)
    128gb storage alt 64+SDkort
    Hyfsat vattentålig. Behöver inte vara ip67-klassad men ska överleva att man blir överraskad av ett åskregn när man är ute på promenad

    Prisklassen är under 10 000

    Idag har jag en Samsung S21+ som jag är nöjd med förutom alla appar jag inte blir av med men jag är öppen för andra tillverkare.

    Ge mig förslag på vilka mobiler/modeller ni gillar och tycker att jag ska titta på!


    Hej, du har en väldigt bra mobil. En Samsung S21 är oerhört bra. Det du säger angående "onödiga" appar är förståeligt men det är möjligt att avinstallera dessa appar genom Android Debug Bridge (adb). Har själv använt det, tar lite tid att lära sig men det är en bra lösning. En dator behövs.


    Hitta dig själv en android enhet bockar av dina krav och använd adb. Det är mitt förslag.


     


     

  • asdfgh
    ProteinBristandeMänniska skrev 2022-05-08 12:54:23 följande:

    Hej, du har en väldigt bra mobil. En Samsung S21 är oerhört bra. Det du säger angående "onödiga" appar är förståeligt men det är möjligt att avinstallera dessa appar genom Android Debug Bridge (adb). Har själv använt det, tar lite tid att lära sig men det är en bra lösning. En dator behövs.


    Hitta dig själv en android enhet bockar av dina krav och använd adb. Det är mitt förslag.


    Jag gillar som sagt nuvarande mobil men den ska lämnas tillbaka när jag slutar, alltså behöver jag köpa något själv och S21 är inte direkt gratis. Innan jag köper en likadan vill jag gärna ha åsikter om annat
  • asdfgh
    Jemp skrev 2022-05-08 21:20:19 följande:

    En begagnad såklart.


    Vilket inte säger något om märke...
  • ProteinBristandeMänniska
    asdfgh skrev 2022-05-08 21:13:46 följande:
    Jag gillar som sagt nuvarande mobil men den ska lämnas tillbaka när jag slutar, alltså behöver jag köpa något själv och S21 är inte direkt gratis. Innan jag köper en likadan vill jag gärna ha åsikter om annat

    Förståeligt. Jag rekommenderar en Google Pixel då de kommer med mindre "onödiga" appar och såklart så är dessa mobiler riktigt bra. Annars så rekommenderar jag en Samsung S(vilken du än vill). Samsung A-serien är också bra men de kanske inte bockar av dina krav. Värt pengarna dock!


     


    Lycka till!

  • Anonymmedflit

    Xiaomi, kolla på nya 12an.


    Vill du stretcha lite på budgeten slå till på en 12 pro. Ta en sväng och titta på en lokal affär som säljer telefoner. 

  • FredrikLiksom
    Hobgoblin skrev 2022-05-11 21:28:47 följande:

    Hur kan en telefon vara så viktig så man startar en tråd om just det?


    Du pratar om den pryl som de flesta av oss använder i timtal varje dag och menar att den Inte är viktig?
Svar på tråden Vad ska jag ha för ny mobil?