Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Att inte kunna rapa - R-CDP (Retrograde Cricopharyngeus Dysfunction)

Jag kan inte heller! Är 29, ?råkar? rapa kanske 2 gånger om året. Det är hemskt, gurglande, svullen mage i princip dygnet runt. Främst svullen precis vid revbenen, även om jag knappt äter något under dagen. När man berättar förstår folk inte. Har lidit hela min ungdom av skammen när grurglandet börjar.

Såklart börjar det alltid under middagar, när det är spånnande i filmen, eller när man är bland mycket folk. Ångest? har också kopplat det till kolsyra men även typ mjölk eller så. Jag kan bli svullen i magen av ett äpple, av att dricka kaffe, av att äta endast grönsaktbaserat, endast soppa, mer kolhydrater, mindre kolhydrater. Laktosfritt och glutenfritt. Har testat olika tabletter och liknande för typ veganer som börjar äta bönor. Gasless. Inget av detta har fungerat för mig. 

Bad min sambo göra heimish på mig för att testa få ut lite av det hemska Trycket. Fungerade litegrann. Har även testat att kräkas upp luft. funkar ibland. Får väl åka till UK för att göra botox, läste också om det men hittade inte i Sverige. Gör så ont också och jag blir väldigt kroppsmedveten när jag är svullen.

Svar på tråden Att inte kunna rapa - R-CDP (Retrograde Cricopharyngeus Dysfunction)