Inlägg från: Anonym (anonym30928) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym30928)

Att inte kunna rapa - R-CDP (Retrograde Cricopharyngeus Dysfunction)

Hej på er,

Av en ren händelse på gårdagens utekväll kom vi in på detta samtal eftersom jag ofta får ett tryck över bröstet efter några öl. Har aldrig reflekterat så mycket över att det är något annorlunda eller fel på mig efter som jag verkar ha synnerligen vaga symptom mot vad ni verkar ha. Oavsett så förklarade jag för mina kompisar om min teori att det kanske är kolsyran som är boven i det hela i kombination med att jag inte kan rapa. Efter den klassiska diskussionen där jag försöker förklara för mina kompisar att jag typ aldrig rapar och inte heller vet hur man gör (vilket för dem är helt obegripligt) så avslutades kvällen med lite googlande och jag fann då detta inlägg! Alla symptom stämmer även på mig men de tydligaste är då främst tryck över bröst och rygg samt den gurglande halsen i samband med att man ätit.

Oavsett så fann jag detta inlägg på reddit om någon som lyckats få botoxinjektion här i Sverige, ifall ni inte redan sett den? Det verkar som att det är relativt nytt att man behandlar det och att det kanske inte alltid är så lätt som att gå till VC. Finns även lite info i kommentarerna.

www.reddit.com/r/noburp/comments/pzw9kd/i_got_botox_in_sweden/ 

Svar på tråden Att inte kunna rapa - R-CDP (Retrograde Cricopharyngeus Dysfunction)