• MINI25

Var handlar ni era kläder?

Har en dille på Ralph Lauren-tröjor. Har hela sortimentet från cashmere till bomull......
    Så bra baskläder!
    Sen en salig blandning....men egentligen bara en massa småaffärer i Sthlm. Såsom Artilleri2 (för bästa jeansen), Mrs H, Massimo Dutti, ByUs, Showroom...Sturegallerian har blivit riktigt bra för shopping- äntligen! Mango för kul, billiga toppar, Zara har alltid för stora storlekar. Rizzo och DonDonna för skor.

Handlar underkläder på H&M men inget annat. Kass kvalitet och dålig passform.
    Lindex har jag nog aldrig varit inne på! Tror inte jag har missat nåt heller..

• MINI25

Mea

Jag klagade och vill därför svara på ditt inlägg!

Ja, självklart måste man känna på kvaliteten (jag är superpetig med den saken själv..)
    -men varför krymper alltid H&M:s vita baströjor mer än något annat märke tex? .....Man kan säkert hitta ok grejor på H&M, men det mesta blir ju bara nopprigt efter några gånger. Jag har verkligen jämfört märken och kommit fram till vad som är bäst. Nu byter jag inte igen!!

• MINI25

Koalan

Ja- innan de stängde RL på NK...det var en besvikelse! ...Älskar dem...och dessutom kan man tvätta dem för hand med lite shampoo- behöver alltså inte kemtvättas!
    Det är verkligen en toppen investering!

Håller med dig, bättre få men bra kvalitet. Har ett twinset (kofta med tillhörande top) från Valentino. Helt magiskt bra, ser helt sprillans nytt ut och kommer säkerligen att göra det år framöver. Jag älskar sånt!!

Vad är dina absolut bästa köp? (förutom Roxannen? )

• MINI25

Koalan

DK-tröjan är underbar! Ursnygg! Älskar när koftor är glest stickade!

• MINI25

Indianica

Bara du är nöjd så!!

• MINI25

Koalan

Apropå ditt väskfynd:
    Kompis till oss som är konstsamlare var hemma hos en äldre dam, i Tyskland, och skulle värdera och b la köpa en tavla av henne. På vinden hittade han en gammal LV-koffert som han undrade om hon ville sälja. Nja, han kunde nog få den som tack för hjälpen för värderingen av några tavlor! (står tom namn inuti kofferten, T. Kennedy, London). Coolt!

Ja...mina fynd..
    Bara den här månaden massor!!
    Två kostymer (en svart och en beige i tjockt linne) från Dolce&Gabbana a´5000 kr styck (nedsatta 7000 kr st- små storlekar de inte fick sålda- sitter som GJUTET!)
    ....MiuMiu-skärp (det flätade med guldringar) för 1000 kr istället för 4000 kr. Fantastiskt!
    Cashmeretröja från RL i blågrått för 2000, istället för 6500. Också bra!

Håller med dig om jeansen! Det är så viktigt! Köpte du några R&R?

/ MINI

• MINI25

Koalan

Nää, jag vet...omöjligt att få tag i jeans- det bästa är att beställa av dem i affären. Har gjort det några ggr. Men då gäller det att man vet att just den modellen passar. Tyvärr är mina Beckham för stora. Har inte använt dem ännu- väntar på att det skall bli vår (som om nu det skulle hjälpa storleken.... ) Synd.

Har fyndat allt i Italien och i Berlin. Inget i Sthlm tyvärr...
    Tycker sthlm är rätt svårt att fynd i! Men det är väl för att alla springer i samma affärer hela tiden! Finns det några bra basskor på Rizzo?

• MINI25

Små storlekar?! Va? Var då? Det finns däremot alltid XL och XXL, ibland en liten M..men det är sällan!

• MINI25

Rizzo och M Dutti är super när man för en gångs skull vill fynda på rean! Och även lilla skobutiken som ligger bredvid Dutti i Sturegallerian (vad heter den affären?!).
    Vidrigt väder när det kommer till att ha snygga skor på sig på vintern..det GÅR ju inte! Det är bara och pocka fram Timbsen ur garderoben... så trist!
    Skulle köpa ett par urfina höga, jättetajta svarta typ mocka stövlar på Rizzo förra julen och tjejen i kassan frågade om jag skulle använda dem i Sverige. Sa ja såklart och då avrådde hon mig från att köpa dem- bara för att hon visste att de skulle bli förstörda på en timme typ...Schysst av henne, men trist!

Guccis ballerinor är underbara! Har ett par i ljusrosa från M Jacobs. De är såååå söta!
    Dock ej så bekväma- helt stumma. Man känner dessutom varje liten sten som ligger på marken..

Ahhh...problem, problem!

Svar på tråden Var handlar ni era kläder?