Inlägg från: Anonym (Wanja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wanja)

Kär av en kram

Är det verkligen möjligt att bli kär i någon efter en kram? 

Jag har chattat/haft videosamtal med en man i ett år först och känner att jag verkligen klickat med personen.

Då jag varit borta i städer långt ifrån honom så har vi inte haft möjlighet att ses tidigare. Men i tisdags mötte han mig på centralstationen och direkt när jag såg honom så kastade vi armarna om varandra och hade världens längsta och mysigaste kram. Det va svårt att ens avsluta den där kramen? vi har ju pratat i timmar tidigare så det va verkligen inte som att träffas första gången utan det va som att jag hade känt honom hela livet. 

Är det verkligen möjligt att bli kär efter en kram? 

• Svar på tråden Kär av en kram
  • Anonym (Wanja)
    tjej18mvh skrev 2022-05-06 22:15:00 följande:

Nästa steg är att du låter honom knulla dig i bajan och sperma dig i ansiktet.

Sätt på korken på flaskan nu och gå och sov! 
  • Anonym (Wanja)
    callmepreggoornot skrev 2022-05-06 22:42:29 följande:

Du är kär av allt som ni gjort innan, kramen bekräftade bara :P

Ja alltså om man innan pratar i sådär 200 timmar och sedan möts och det känns likadant i verkligheten som tidigare? räknas det som första dejten verkligen då? Jag vet ju liksom redan innan så mycket om honom. 

Vi vet ju massor om varandra sidan tidigare. Det kändes inte som en främling 

• Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-06 22:42:08 följande:

Fint ju! Tänker att det var en kombination av er tidigare kontakt och kramen. Sedan beror det väl på vad man lägger i kär. Men förälskad i alla fall tror jag. Kände han likadant?

Det fina är väl att han faktiskt kände det där magiska klicket han också. Det är som att han är allt det jag inte trodde fanns. 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-06 23:53:34 följande:

Jag vet inte. Jag blev kär i en tjej som jag jobbade med i 1 år. Vi sågs alltså ofta irl.
    Men många säger att man inte lär känna varann på så kort tid, och man måste ses utanför jobbet också, för att såna känslor ska uppstå.

Beror väl på hur man jobbar med varandra?. 

Vissa på mitt jobb ser jag ju bara. Jag vet knappt va dom heter och springer in i dom när dom står vid kopiatorn? Den typen av ytlig kontakt kanske inte visar upp så mycket av den personen. 

Typ jag har ju stenkoll på vilka värderingar, intressen den här mannen har. Va som gör honom arg, rädd och ledsen. Han vet vad som gör mig ledsen. 

• Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:35:49 följande:
    Eller tanken på att en man hade skrivit samma som TS. Han blev kär efter första gången de sågs och kramade varann.
    Jag vet exakt vad folk skulle tycka om det.
    Skrattande
    Fast han kände ju likadant?.. Så hade vi inte pratat i ETT år innan och redan hunnit öppna upp oss för varandra så hade en kram på centralstationen kanske varit märklig för att bli kär 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:44:00 följande:
    Aha, jag har inte läst allt i tråden. 
    Vad roligt, måste kännas underbart Skrattande
    Ja, det är sånt man längtar efter, hoppas det händer nån dag.
    Du erkänner själv att du inte ens läste min trådstart? Jag föreslår att du startar en egen tråd! 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 09:00:53 följande:
    Det stod att hon tyckte att det klickade och att dom hade världens längsta kram.
    En kram kan man ge en kompis.
    Senare i tråden skrev hon att det klickat för honom också. Bara att gratulera Glad
    Läs om hela TS och sluta att Spamma min tråd! 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Ninni) skrev 2022-05-07 08:03:58 följande:

Absolut. // GladJag blev kär/förälskad i min man innan jag kände honom. Blev kär typ andra gången vi träffades. Ni två känner till och med varandra och jag vet folk som blivit kära via textmeddelanden (fortfarande gifta 20 år senare). 

Oj va coolt hur träffades ni?
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 10:54:09 följande:
    Jämför gärna med män. Om det bara är han som känner det.

Jo, man kan bli kär utan att det är ömsesidigt.
    Män som blir kära i en kvinna, utan att hon känner samma, det har folk åsikter om.
    Jättemånga åsikter har dom om det.
    Folk har åsikter om dig för att du ha svag social kompetens och är gubbsjuk och söker dig till yngre kvinnor som inte efterfrågar samma umgänge som du. Du ser ingen skillnad? 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 10:59:01 följande:
    Jag pratar om män i allmänhet.

Varför attackerar du mig såhär personligt?
    Du hoppar in i min trådstart och läser inte? Igår publicerade någon mycket obehagliga bilder med ditt alias i forumet. Ditt alias upprepas väldigt många gånger i forumet och det är ett ständigt ältande. Du går in i min frågeställning och kapar den för att fortsätta älta det du ständigt gör. Om samma saker om män och kvinnor. Vill du veta en hemlis? Mannen jag träffat är 20 år äldre än mig. INGEN bryr sig i vår närhet. Det finns många par med liknande åldersskillnad och det är inte ens en frågeställning bland hälsosamma och fina par. 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 11:42:27 följande:
    Jag tycker att det är obehagligt att du uttalar dig om mig på det sättet, utan att känna mig. Och klumpa ihop mig med en person som lägger upp avskyvärda bilder.
    Jag skrev till dig här att det måste vara underbart att träffa nån och klicka sådär med.
    Jag gratulerade till det också.

Men det här bara bekräftar att kvinnor kan bete sig lite hur som helst, och det är ok.

Hur kan du veta att bilderna va avskyvärda om du inte sett dom? 

Och det blir lite tröttsamt att du kapar min tråd. Så att du går in i alla möjliga trådar här på familjeliv och alltid får allt att handla om dig, hur skulle du se det då som att du är socialt kompetent? 

Du har stora svårigheter i att se saker utifrån andra människors perspektiv. 

Du förstår inte varför andra personer blir upprörda på dig varken här i forumet eller IRL. 

Och du går in i min tråd och kommenterar, UTAN att ha läst mitt första inlägg. Varför? 

• Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-07 19:37:54 följande:
    Så glad för er skull. Precis samma hände mig 2008. Vi chattade och pratade från december till april, då vi äntligen fick möjlighet att ses (långt avstånd, han flög till Sverige). Han kysste mig och sedan dess har det varit vi.
    Kände ni er kära innan då? :) 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-07 20:25:27 följande:
    Ja det gjorde vi. Vi var båda helt säkra på att det skulle kännas bra och det gjorde det verkligen. Det bara fortsatte liksom, helt naturligt. Hur har det fortsatt för er? Känns det annorlunda nu när ni setts?
    Nej alltså det är bara ännu bättre. Han är precis allt jag önskat mig? Jag har haft höga krav och trodde aldrig jag skulle kunna hitta någon sån man? 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-07 20:46:46 följande:
    Underbart Hjärta Så himla härligt alltså.
    Verkligen är lycklig 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Atx) skrev 2022-05-08 20:57:27 följande:
    Självklart. Ni var nog kära redan innan kramen. Grattis!
    Är det möjligt att vara kär innan man ens träffats? 
Svar på tråden Kär av en kram