När jag var ledamot i min tidigare BRF så var det totala arvodet ett prisbasbelopp som skulle fördelas med fasta summor till ordförande + kassör och sen fanns en modell där resten fördelades efter hur många sammanträden man deltagit vid. Jag tror jag landade på 6-800kr per år under de år jag var med.
I sonens fotbollsförening har jag varit ansvarig för hans lag vilket innebär att man gör allt utom att träna killarna i princip. Så det är att se till att alla spelare finns inlagda i systemet så att de kan få information, fakturor, att det finns kontaktuppgifter, sköta upplägg kring försäljning vid de datum vi fått tilldelat oss, hålla koll på små cuper man kunde anmäla laget till, fixa med kläder. Där är ersättningen noll. Men jag tycker inte det är jobbigt eftersom jag vet att det gör så mycket för sonen och alla kompisarna. Jag tar med datorn och sitter och fixar med detta vid sidan av planen när de tränar, jag är ändå där.
Sen har jag också varit kassör i samfälligheten där jag bor. Där var vi tvungna att ge ut rejäla arvoden för att någon ens skulle vilja ta uppdraget så det har varit ca 6000kr per år. Vilket är otroligt högt för den lilla insats man gör men det var antingen det eller att ta in extern förvaltning.