Embla twopointoh skrev 2022-05-08 22:07:01 följande:
Jag förstår att det måste vara jobbigt att försöka ena bilden av någon som argumenterar osakligt, icke konstruktivt och infantilt med en själv. Det är inget man vill vara. Vilket är en stor del av varför man inte vill erkänna allt löje ens handlingar orsakar bland dem som förstår hur man resonerar sakligt, rationellt, konstruktivt och evidensbaserat. Det är obekvämt och smärtsamt.
Jag ser att du blir väldigt upprörd över detta ämne och samtal. Även om det inte är menat som en personlig attack på dig förstår jag att det inte kan undvikas att kännas väldigt personligt. Men jag tror det vore värdefullt att ta ett steg tillbaka och reflektera över varför du blir så upprörd. Personligen tror jag att tanken att man skulle kunna tillhöra en "dålig grupp", att man deltar i att bringa lidande till världen, är för jobbig att hantera känslomässigt och gör att folk lätt försöker gå på attacken. Det är ett mycket lättare tillstånd att hantera. Men det gäller att man utvecklar sin självinsikt för att vara medveten om sina försvarsstrategier.