Inlägg från: QAnon |Visa alla inlägg
  • QAnon

Kriminalisera utnyttjande av djur samt djurplågeri.

Du tar ett för stort kliv. Människor är generellt för djurplågeri idag och har väldigt lite sympati för djur. Att börja snacka om lagstiftning mot något de flesta stödjer är då inte realistiskt. Det gäller att börja försöka få ned folks köttkonsumtion och uppmuntra till att prova mer vegetarisk och vegansk mat. Den storskaliga köttindustrin är det allra största problemet då det aldrig kan bli humant.  

• QAnon
    Drottningen1970 skrev 2022-05-08 16:51:11 följande:
    Så dumt sagt. De flesta är absolut inte FÖR djurplågeri. Det är bara psykopater som gillar djurplågeri. Däremot tycker de flesta att det är ok att föda upp, slakta och äta djur. Men alla normala människor vill naturligtvis att djuren i den hanteringen ska må bra och slippa lida. Däremot så är nog okunningheten stor om hur det ser ut och engagemanget ganska svagt för att få till en förändring. 
    Jo tyvärr är de flesta människor för större delen av djurplågeri i världen. Den lilla lilla delen av allt djurplågeri som människor tenderar att vara emot är inte ens värt att nämna. Standard storskalig köttproduktion är djurplågeri, det finns inget sätt att göra det humant. 
  • QAnon
    Embla twopointoh skrev 2022-05-08 18:58:54 följande:
    Det där är lika sant, och konstruktivt, som att påstå att alla som är för en mer restriktiv invandringspolitik är rasister eller att alla som är för abort är mördare. Även om man råkar vara oense över exakt var gränsen för rasism eller mord eller djurplågeri går, är det rent ut sagt ett rätt barnsligt sätt att argumentera på. Det både fördummar och försvårar debatten att kalla sin meningsmotståndare för Voldemort, och inte lär man vinna över en meningsmotståndare med den typen av "argument" heller.
    Jag förstår att det måste vara jobbigt att försöka ena bilden av någon som stödjer djurplågeri med en själv. Det är inte roligt. Det är inget man vill vara. Vilket är en stor del av varför man inte vill erkänna allt lidande ens handlade orsakar i världen. Det är obekvämt och smärtsamt.
  • QAnon
    Embla twopointoh skrev 2022-05-08 22:07:01 följande:
    Jag förstår att det måste vara jobbigt att försöka ena bilden av någon som argumenterar osakligt, icke konstruktivt och infantilt med en själv. Det är inget man vill vara. Vilket är en stor del av varför man inte vill erkänna allt löje ens handlingar orsakar bland dem som förstår hur man resonerar sakligt, rationellt, konstruktivt och evidensbaserat. Det är obekvämt och smärtsamt.
    Jag ser att du blir väldigt upprörd över detta ämne och samtal. Även om det inte är menat som en personlig attack på dig förstår jag att det inte kan undvikas att kännas väldigt personligt. Men jag tror det vore värdefullt att ta ett steg tillbaka och reflektera över varför du blir så upprörd. Personligen tror jag att tanken att man skulle kunna tillhöra en "dålig grupp", att man deltar i att bringa lidande till världen, är för jobbig att hantera känslomässigt och gör att folk lätt försöker gå på attacken. Det är ett mycket lättare tillstånd att hantera. Men det gäller att man utvecklar sin självinsikt för att vara medveten om sina försvarsstrategier.
Svar på tråden Kriminalisera utnyttjande av djur samt djurplågeri.