Inlägg från: Anonym (Ninni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ninni)

Räcker 30K?

Det går nog, men ni får välja det billigaste möjliga och det blir inte pengar över till pynt. Det som kostar mest är säng och soffa. 

En skumgummimadrass på golvet funkar som soffa om ni vill köra en tillfällig och billig lösning för det. (Madrasser man sover på bör dock lyftas upp från golvet, annars kan det börja mögla i dem.) En spånskiva på två flyttlådor funkar som soffbord. Med en duk på ser det helt ok ut. 

Kuddar och täcken är också ganska dyrt. Man vill inte välja det billigaste. 

Börja köp tre glas, tre tallrikar osv, så kan ni utöka sen när ni sparat ihop mer pengar. I ert läge hade jag generellt valt att köpa få men bra grejer och inte en massa billig skit som ändå går sönder och blir fult och slitet snabbt. Man klarar sig bra med sängar, ett bord med varsin stol och en madrass-soffa. Men bra med husgeråd behöver ni, för har man ont om pengar måste man laga all mat hemma från grunden. 

• Anonym (Ninni)

Och vad gäller begagnat skulle jag tänka ett varv till kring det om jag var i ert situation. Personligen föredrar jag äldre möbler av hög kvalitet framför de dåliga ohållbara man får för motsvarande summa om man köper nytt. 

Jag hade satsat på nya, bra madrasser och sängkläder, en madrass som soffa och sen köpt resten begagnat. 

Svar på tråden Räcker 30K?