Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Räcker 30K?

Anonym (Dum) skrev 2022-05-09 14:38:40 följande:
    Räcker 30K?

För möbler och husgeråd osv på IKEA el dyl för en 3a/2 vuxna + baby? Eller behövs mer? Jag har ingen koll, vi har hyrt fullt utrustat tom nu. 

Second hand är inte aktuellt av flera orsaker. 

För 30k kan ni få en hel del. Det jag skulle göra i ert fall är att gå in på IKEAs hemsida och kolla igenom vad ni behöver och vad ni vill prioritera att köpa just nu. Jag skulle inte köpa det billigaste av allt för att sedan uppgradera (det blir ju slöseri på pengar), utan köpa sånt ni vill ha/behöver i en rimlig prisklass, men ni kan ju också förbereda er på att inte köpa HELA möblemanget nu. 

Bebisen kommer ju inte att bry sig om inredningen, så det är ju bara ni vuxna som egentligen kommer att "lida" av att inte ha ett "fullt möblerat hem". Kanske att ni prioriterar säng och matbord, köksprylar, sängkläder/handdukar mm nu, och köper soffa och TV-bänk etc vid ett senare tillfälle t.ex.? Eller hur just ni vill prioritera såklart. 

Om det finns något ni känner att ni är okej med från secondhand kan ni ju fråga runt bland era familjer om de har något de vill bli av med? Förstår att man kanske inte vill ha en begagnad madrass, men ett litet sidobord som en släkting ändå tänkt kasta ut kanske blir perfekt för er familj just nu?
Svar på tråden Räcker 30K?