• Anonym (Anna)

    Måste jag betala besöket?

    De ringde och upplyste mig att jag inte kommit på min tid och att jag kommer debiteras för det. Jag sa att jag avbokat via mail för flera dagar sen, men de påstår att de inte fått det.
    Vad händer nu? Har verkligen inte råd att lägga de summorna på det och jag avbokade ju faktiskt.

  • Svar på tråden Måste jag betala besöket?
  • MrsPJ

    Om avbokning via mail är så det går till och du skickat ett mail så har du det ju i skickat-mappen med datum och tid. 

  • Anonym (Anna)
    MrsPJ skrev 2022-05-09 18:08:58 följande:

    Om avbokning via mail är så det går till och du skickat ett mail så har du det ju i skickat-mappen med datum och tid. 


     


    Ja, men hon höll fast vid att jag ska betala eftersom de kunde ha tagit in någon annan den tiden om de vetat i tid etc. Jag avbokade på fredagskvällen, tiden var idag. Ja de kanske inte hunnit se, men det är knappast mitt fel att de inte kontrollerar mailen oftare.

  • Anonym (H)

    Var det en tid hos vården, tandläkare eller något helt annat privat företag? Har de mail som godtagbart sätt att avboka?

  • Anonym (Anna)
    Anonym (H) skrev 2022-05-09 18:17:50 följande:

    Var det en tid hos vården, tandläkare eller något helt annat privat företag? Har de mail som godtagbart sätt att avboka?


     


    Privat företag. Det står på hemsidan att man kan avboka via telefon och mail.

  • EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-09 18:19:54 följande:

     


    Privat företag. Det står på hemsidan att man kan avboka via telefon och mail.


    Reglerna är väl oftast att man ska avboka 24h före tiden på vardagarna. Och avbokade du fredag kväll och de inte har dygnsöppet så har du förmodligen avbokat för sent. Så troligen får du vackert betala. 
  • Anonym (Nn)

    Om du avbokat fredag kväll efter stängning och tiden var iag så lär du få betala. Brukar ju stå hur långt i förväg man ska avboka. Brukar vara 24h vardagar men då skulle du avbokat fredag senast det klockslag du skulle vara där på måndagen. 

  • Anonym (....)

    Om du mailar in en avbokning fredag kväll för en tid på måndag så lär det vara för sent men du får väl ta en printscreen på både deras avbokningsregler på hemsidan samt ditt mail där det framkommer korrekt mailadress samt datum och tid när du skickat

  • viseversa

    Om det var fredag kväll efter dom stängt och stängt över helgen så ja då får du nog betala ändå. Du skulle avbokat på torsdagen helt enkelt.

  • Anonym (Anna)

    Står ingenting om att det måste avbokas när det är öppet, vardagar etc, bara 24 timmar innan.

Svar på tråden Måste jag betala besöket?