Satsa på karriär samtidigt som gravid
Hej!
Jag söker råd! Och kanske erfarenhetsinsyn från er som varit i liknande sits.
Jag har blivit erbjuden en chefstjänst som i så fall skulle vänta på mig när jag kommer tillbaka från föräldraledighet, går på föräldraledighet i september.
Idag har jag ett lite halvtråkigt jobb där jag kanske kan vidareutvecklas mer, men jag vet inte riktigt inom vad. Kanske i så fall mot processledning och liknande, men det är som sagt lite oklart hur denna tjänst kommer utvecklas. Jag har ett väldigt fritt jobb. Jag styr mina dagar själv och kan jobba hemifrån två dagar i veckan, vilket är mycket värt för mig! Särskilt som jag mitt i allt detta även har en häst att se till.
Det nya jobbet är en chefsposition hos annan arbetsgivare, och inom annat verksamhetsområde. Där har jag viss flexibilitet i arbetstider men inte som här, då personalgruppen kräver att chefen är rätt så närvarande. Dessutom ingår det lite resor i jobbet, ca 6 övernattningar per år kanske.
Jag vill ta chefsjobbet då det dels känns som ett steg i karriären, även om jag inte vet exakt vad jag vill blir när jag "blir stor" haha, och dels för att jag tror det är ett roligare och mer utmanande jobb. Samtidigt har jag blivit bekväm med de arbetstider jag har idag, och de kommer passa särskilt bra sen när vi har barn (första barnet så stor omställning). Jag har SÅ svårt att bestämma mig. Ta ett mer spännande jobb som kommer sätta större krav på mig och sambon (han är egen företagare och har svårt med vab etc, och sånt kommer vi ju inte ifrån om kag reser. Han har sagt ok på det, men är ändå orolig att det ska bidra till en ökad press på oss.
Eller stanna i ett bekvämt jobb där utvecklingsmöjligheterna ligger betydligt längre fram i tiden, och oklart också åt vilket håll i så fall.
Någon som varit i liknande situation??