• Blue Waffle

    Någon som har ett bra tips på vad man ska ge till pedagogerna?

    Som rubriken lyder, är intresserad av lite tips att ge till pedagogerna på föris nu vid sommarlovet.
    Det är "examensdags" och sista gången vi träffar pedagogerna, så vill ge dem något som uppskattning för allt de gjort för mitt barn. Säg inte ingenting" för då det är bara slöseri med er tid och min. 

  • Svar på tråden Någon som har ett bra tips på vad man ska ge till pedagogerna?
  • Ellie

    När vi slutade förskolan gav vi dem ett äppleträd att plantera på gården (kollade med rektorn först). Man kan ju välja en mindre bärbuske om det känns bättre. Gav även en liten chokladask till pedagogerna. Då hade vi haft 2 barn där i sammanlagt 8 år.

  • EvaLotta75

    Helst inget, men ett tack.
    Annars är fruktträd, buskar är väl en bra idé , något som kommer alla till gagn, eller fika till personalrummet( dock utan nötter).
    Avstår gärna personliga saker, varför ska man få det?

  • trollhona

    En liten korg till semestern kanske, vattenflaska, solkräm, en bok att läsa.
    Annars blommor, någon korg med finare ätbart. Kanske ett doftljus..? Ge något som är nyttigt, inget krimskrams. Porslinsfigurer eller muggar har de nog tusentals av.

  • Kodia

    Pocketbok, kex/marmelad/te, choklad, set med duschtvål etc, finkaffe, någon sommarblomma att ha ute (om du vet att de har uteplats/balkong)

  • Overthetop

    Vi har köpt en personlig liten present. 
    En nyckelring där det står pedagogers namn och "du är min superhjälte"

  • Blue Waffle
    Dexter dot com skrev 2022-05-12 06:43:00 följande:

    Finare choklad eller olivolja, en korg med ostar och marmelad, ett set med Ritualsprodukter.


    Ok, vilken typ av rituals produkter tänker du på?
  • Blue Waffle
    EvaLotta75 skrev 2022-05-12 08:31:39 följande:

    Helst inget, men ett tack.
    Annars är fruktträd, buskar är väl en bra idé , något som kommer alla till gagn, eller fika till personalrummet( dock utan nötter).
    Avstår gärna personliga saker, varför ska man få det?


    Alltså, det står i trådstart väldigt tydligt att jag inte är intresserad av "ingenting"-svar. Jag VILL ge något och är intresserad av tips på det, inte din åsikt.
  • Blue Waffle
    Overthetop skrev 2022-05-15 19:06:12 följande:

    Vi har köpt en personlig liten present. 
    En nyckelring där det står pedagogers namn och "du är min superhjälte"


    Häftig idé, vart köpte ni den?
  • LitenBlomma

    Vi gillar godis och fika till rasten såklart men när det är en sista present som tack för de här åren föreslår jag en bärbuske. Typ vita vinbär som inte ger fläckar på kläderna.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Stooler

    Det var iofs många år sedan jag jobbade på förskola, men jag minns att det vi uppskattade mest var när ett antal föräldrar gick ihop och köpte en stor picknick-korg och en kylväska, fyllda med diverse godsaker. Då var det till samtliga pedagoger så ingen blev utan vilket lätt kan hända annars.

    På låg- och mellanstadiet blev det mest choklad, vin och blommor. Choklad och blommor är det bra om ni undviker på högstadiet. Minns något år då jag fick bära hem runt 30 chokladaskar och fick ge bort i min tur. Ett gäng blombuketter är hopplöst att försöka bära hem och hamnar ofta direkt i återvinningen av den anledningen.

    En bio-, konsert, teaterbiljett är annars en jättehit att ge lärare generellt. Detta oavsett årskullar.

  • Guldnovan
    Stooler skrev 2022-05-24 17:37:22 följande:

    Det var iofs många år sedan jag jobbade på förskola, men jag minns att det vi uppskattade mest var när ett antal föräldrar gick ihop och köpte en stor picknick-korg och en kylväska, fyllda med diverse godsaker. Då var det till samtliga pedagoger så ingen blev utan vilket lätt kan hända annars.

    På låg- och mellanstadiet blev det mest choklad, vin och blommor. Choklad och blommor är det bra om ni undviker på högstadiet. Minns något år då jag fick bära hem runt 30 chokladaskar och fick ge bort i min tur. Ett gäng blombuketter är hopplöst att försöka bära hem och hamnar ofta direkt i återvinningen av den anledningen.

    En bio-, konsert, teaterbiljett är annars en jättehit att ge lärare generellt. Detta oavsett årskullar.


    Undvika choklad och blommor men vin var ok? 
  • Elin pelin

    Jag gav pedagogerna lite hemmagjord chutney och ett personligt brev där jag skrivit vad jag uppskattat mest med just den pedagogen. Sen fick dottern svara på några frågor om var pedagog såsom hur gammal pedagogen är, pedagogens favoritfärg mm. Det blev superuppskattat, alla pedagogerna tackade efteråt och sa att de blev väldigt glada för brevet men alla bad även om receptet.
    Så mitt tips är ett brev för det värmer i deras hjärta och visar att du lagt ner tid och tanke. Annars är det alltid något ätbart jag skulle rekommendera. 

  • Mentat
    Blue Waffle skrev 2022-05-11 22:52:35 följande:
    Någon som har ett bra tips på vad man ska ge till pedagogerna?

    Som rubriken lyder, är intresserad av lite tips att ge till pedagogerna på föris nu vid sommarlovet.
    Det är "examensdags" och sista gången vi träffar pedagogerna, så vill ge dem något som uppskattning för allt de gjort för mitt barn. Säg inte ingenting" för då det är bara slöseri med er tid och min. 


    Generellt sett: Något som går åt, dvs inte saker. 
  • Hyllemor

    Jag har arbetat lääänge i förskolan och de presenter som jag har uppskattat mest av allt är de som är väldigt personliga. Det kan räcka med ett kort där föräldern/barnet har skrivit ner de tillfällen som barnet tycker ha varit extra betydelsefullt för just dem. En gång fick jag ett kort där det stod 10 "tack" listade, varav ett var "Tack för att du höll mig i handen när jag var 3 år och blev så rädd på teatern" och "Tack för att du har lärt mig fingervirka. (mamma måste köpa nytt garn en gång i halvåret.)" Det var så himla häftigt eftersom jag dels inte mindes att jag hållit barnet i handen på en teater 3 år tidigare och eftersom jag bara hade sett barnet fingervirka en enda garnkorv på förskolan och sedan aldrig igen. Jag har kvar det där kortet i en låda nu över 10 år senare.

    En annan present som jag och nästan samtliga pedagoger uppskattade extremt mycket var när flera föräldrar hade gått ihop och hade fyllt en hel korg med pocketböcker i väldigt varierande gengrer. Det var allt ifrån deckare till psykologiböcker till självhjälpsböcker och feel-good. Vi ställde den där korgen i personalrummet och lät den stå där i ett år. Från den korgen lånade vi böcker och lade tillbaka när vi hade läst klart. Det blev himla roliga litteraturdiskussioner i personalrummet istället för, som det tidigare hade varit, att folk mest satt och tittade i sina mobiltelefoner.

Svar på tråden Någon som har ett bra tips på vad man ska ge till pedagogerna?