Min man skriker på barnen
Har två små barn med min man. Ett som jag har med en annan kille sen tidigare, och ett gemensamt barn med min man. Två döttrar. Ena på 10 år och den andra på 6 år. Min man har ett hett temperament och skriker på barnen. När dom inte hänger upp jackan eller när barnen bråkar och retar varandra. Min man skulle vila för mitt på dagen och blir då väckt av barnen som retas och skriker. Min man rusar upp och skriker på barnen och rusar ner för trappan och ställer sig framför deras ansikte och skriker att dom måste hålla käften. senare på kvällen så förklarar jag för min man att han inte får bli sådär arg då barnen blir rädda. Förklarar även att han inte kan bli så arg på den äldsta då det inte är hans biologiska barn. Det barnet har jag med en annan kille sen tidigare. Förklarar att den yngre är hans och mitt barn och han får uppfostra sitt barn som han vill då jag inte kan förbjuda. Men att min stora tjej låter han bli och får inte uppfostra. Det resulterade i att han bara skrek på 6 åringen... hände några dagar senare att dom bråkade och retades. Min man skrek då på den yngre och hon fick ta hela skulden. Sen skyllde han på mig och sa att han inte får bli arg på den äldre... som resulterade i att 6 åringen är arg på mig att jag inte skyddat henne... tycker det är min man som måste lära sig behärska sig, jag har ingen skuld i det hela...
vi firade den yngre dottern som fyllde 6 år för ett tag sen. Min man behövde sova och lägga sig tidigt för att orka upp. Han gick o la sig vid 20:00 och barnen på kalaset stannade till 20:30, blev lite väl sent det är jag medveten Om. Barnen på kalaset och även föräldrarna som var där visade inte hänsyn till min man. Dom skrek och väsnades. Min man blev så arg så han pratade varken med mig eller 6 åringen på 5 dagar. Han tyckte vi skulle sagt åt dom på festen. Vilket vi gjorde...
När min man hämtar barnen från skolan så låter han dom vara ensamma i typ 2 h. Han stänger in sig på rummet och vilar. det har barnen sagt. Han gör aldrig läxor eller sånt heller. Han vill Bara vara roliga pappan som köper leksaker, går till pizzerian och äter.
förutom min mans humör så är vi en bra och en fin familj enligt mig och många. Vi gör roliga saker på semetern varje sommar. Skansen, Kolmården osv. Vi går till parken och sitter och äter god middag tillsammans dom kvällarna jag är hemma. Vi pysslar med pärlplattor, annat pyssel och så. Brukar även läsa roliga sagor på kvällarna för barnen...
men är rädd att barnen tar skada av min mans humör och utbrott. Han är dock inte såhär varje dag. men händer kanske några gånger i veckan. 2-3 gånger.. vi bråkar ofta framför barnen. brukar säga Att jag ska lämna honom och flytta. men oftast vara tomma hot och det vet barnen vid det här laget . När vi skulle försöka lära 6 åringen att simma och cykla tappa jag Tålamodet och skrek. Då hon va så rädd och vägrade lyssna och utvecklas... jag bad såklart om ursäkt direkt efter... hon har ännu inte lärt sig trots jag försökt med henne 1 år... för 10 åringen tog det 2 år att lära sig och tappade humöret även då. Hon lärde sig förra året så rätt sent. barnen är rätt försiktiga..
vi var utomlands förra året och vi tappade bort den yngsta på stranden. Tog 20-25 min att hitta henne. Är rädd att det kan ha skadat henne? sånt som händer ju, men vet att det inte får hända.
tappade även tålamodet med 6 åringen som inte kunde svälja tabletter och vägrade ta blodprov. Blev så irriterad. Försökte vara mjuk men när hon vägrade lyssna blev jag arg. Sa att jag skulle lämna bort henne till nån familj som kan uppfostra henne bättre. Kallade henne för äckelTjejen när hon gick omkring med smutsiga kläder och vägrade byta. Min man tyckte inte man säger så, vet att det är fel men det hände bara 2 gånger och bad om ursäkt och vet att det inte är snällt. Men även jag som mamma kan tappa humöret. Ger barnen mycket värme och kärlek för övrigt och berättar hur mycket jag älskar dom. Tror ni det goda fina vi gör kan väga upp? vi Har det för de mesta bra i familjen ocy hittar på roliga saker, barnen för även mycket roliga leksaker.