• Anonym (Påskklänning)

    Hur vet man att man är kär?

    Hur vet man att man är kär? 


     

  • Svar på tråden Hur vet man att man är kär?
  • Anonym (Påskklänning)
    Drottningen1970 skrev 2022-05-15 12:16:56 följande:

    Om man inte vet så är man inte kär.


    Behöver väl inte vara så enkelt. Hen är den mest självklara personen i mitt liv. 
  • Anonym (Kärlek)

    Skiljer på att vara kär och att älska någon. 
    Att jag älskar min man innebär att jag är villig att göra allt för honom och skulle aldrig kunna leva utan honom. 
    Att jag är kär i honom innebär att jag får en liten pirrig känsla i kroppen när han kramar mig, att jag känner mig trygg när han är nära och att jag aldrig kan få nog av honom. 
    En vän behöver jag bara älska, en make behöver jag både vara kär i och älska. 

  • Anonym (Har ett par tecken (mer nykär kanske))

    * när dumheter hon eventuellt säger blir gulligt eller rätt smart ändå.
    * När det blir halv eller hel "fjas" av att hon ger dig en puss på kinden.
    * När du ser andra attraktiva kvinnor, så registrerar hjärnan bara "snygg tjej" men kopplingen från det till tanken på sex är trasig och måste forceras. Bara hon associeras direkt med din sexualitet
    * När du hellre gör något du egentligen tycker är trist med henne än något du tycker är kul med någon annan. Inte för att toffla, utan det är faktiskt trevligare att göra nåt trist med henne än nåt kul med någon annan.
    * När din normala känsla av personligt utrymme blir helt satt ur spel av henne. Tex stå för tätt inpå när man pratar med någon är obehagligt. Men med henne skulle du kunna ha en konversation näsa mot näsa utan att det är det minsta obehagligt.  

  • Anonym (Lovefool)

    Det känns överallt, påverkar aptiten, sömnen, energin och man tänker på den personen hela tiden och vill vara med den. Man har plötsligt inga begränsningar eller hämningar och kan tänka sig flytta till andra sidan jordklotet, ta sina sista pengar bara för att få vara med denna. Man blir som en upprymd tonåring bipolär utan konsekvenstänk, iallafall jag. Bästa och mest utmattande känslan som finns;)

  • Anonym (Lovefool)
    Anonym (Lovefool) skrev 2022-05-15 12:53:56 följande:

    Det känns överallt, påverkar aptiten, sömnen, energin och man tänker på den personen hela tiden och vill vara med den. Man har plötsligt inga begränsningar eller hämningar och kan tänka sig flytta till andra sidan jordklotet, ta sina sista pengar bara för att få vara med denna. Man blir som en upprymd tonåring bipolär utan konsekvenstänk, iallafall jag. Bästa och mest utmattande känslan som finns;)


    En annan sak jag kom på är att jag om jag tänker på sex med denna person blir det nästan äckligt och överväldigande som att personen är helig. Jag kan heller inte se andra under denna fas. Har bara ögon och känslor för denna person. Kåthet och sex blir sekundärt.
  • Anonym (Kärochgalen)

     Jag hade fysiskt ont i bröstet. De fanns en känsla i mig som nästan är omöjlig att beskriva. Jag behövde inte äta och sova lika mycket. Hade ständigt leende så folk undrade varför jag var så glad. De var bara han i min hjärna , tappade fokus på annat och längtade verkligen efter alla minuter jag skulle få träffa honom.

  • Anonym (U)

    undrar om min man är kär i mig??
    han låter numera irriterad ibland när jag pratar, oengagerad i det jag har att berätta. Han tar aldrig längre eget initiativ att göra det skönt för mig längre u sängen. Han skrev till en tjej att han kände lite för henne. Men sen blev det inte besvarat av henne... men enligt honom älskar han bara mig och kände Inget för henne... 

  • Anonym (1a2b3c)

    När man plötsligt blivit oerhört dum, man tar dumma beslut, kan inte tänka normalt, utan man är i en bubbla som gör att man tappat all vett! Då är man kär.

Svar på tråden Hur vet man att man är kär?