• Tyrande

BIM Juni 2022 - Första barnet

Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 

Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

BIM lista:

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Tyrande

Roligt att flera har skrivit i tråden! :) 

Min planerade ÄL är nästa vecka så ska börja testa imorgon, sedan börjar den låååååånga väntan. Har redan slutat med energidrycker, alkohol, kaffe mm då man ändå vill skapa dom bästa förutsättningar för ett plus.

• Tyrande

Använder CB också, fick idag äntligen glad gubbe. Vi myste idag samt igår, så hoppas på att få till det imorgon också för att maximera chanserna. Tar ju även bidrottninggelé, är det någon som vet om man ska fortsätta efter att man har ÄL fram till eventuellt plus eller ska man sluta när man har ÄL?

• Tyrande

Förlåt men måste skriva av mig till någon, hade en nära familjemedlem som gick bort igår. Sitter här med massor av ångest och gråter, den dumma hjärnan kommer på att man bör ta det lugnt om man vill förbättra chanserna för att bli gravid. Får ännu mer ångest över att jag ens tänker på det också, och får även ångest över att ha ångest. Suck livet suger ibland.

• Tyrande
    flisan1989 skrev 2022-05-31 21:05:00 följande:

Åh beklagar verkligen sorgen! Hjärta

Jag skulle säga att det är den långvariga stressen som är den farliga stressen för kroppen - när det är en hög stressnivå under en längre tid. var inte för hård mot dig själv, du genomgår en sorgeprocess och jag skulle vilja påstå att du är snällare mot kroppen om du tillåter dig själv vara ledsen! 

med det sagt vet vi nog alla i den här tråden hur det är att analysera symptom och kämpa med alla hjärnspöken, det är ju därför det är så bra att dessa trådar finns! Hjärta Stor kram!

Tack för ditt hjärtevärmande svar, kram! Du har så rätt så.
  • Tyrande
    flisan1989 skrev 2022-06-01 10:46:38 följande:

Här kom mensen punktligt på BIM idag. Ny bim blir slutet av juni/början av juli men fortsätter hänga kvar här med er o hoppas på några pluss för er!

Nejmen usch vad tråkigt att mensen kom! Håller alla tummar att det blir ett plus för er nästa gång. <3
  • Tyrande

Min ÄL blev några dagar senare än vanligt, så ny beräknad BIM är 13/6. Hade väldigt starka ÄL symtom med tjocka slemmiga vita flytningar (förlåt för äcklig beskrivning). 

Försöker att inte tänkta på det eller BIM eller något annat sådant just nu dock, då jag fokuserar på familjen och sorgearbetet just nu. Ska fortsätta hålla koll på ÄL mm men orkar inte fokusera mer på barnarbetet. Inte just nu iallafall, inte före eller efter ÄL iallafall. 

Drömmer fortfarande mycket om barn, om att en barnmorska lägger upp barnet på min mage och jag får hålla om mitt barn för första gången. Hoppas verkligen men orkar inte bli besviken som situationen är just nu. Kommer inte orka testa innan BIM, jag brukar alltid annars testa några dagar innan med tidigt test och sedan bli besviken när det inte visar något och sedan ändå hoppas att kanske kanske imorgon blir ett nytt test positivt. Vi har inte försökt lika länge som många andra här men det känns så jobbigt ändå att det tar tid. Jag trodde i min naivitet att det skulle gå på första försöket, kanske max 3 gånger innan det tog sig. Sjukt konstigt att man tänker så fast man vet att det normalt sätt, om allt står rätt till hos båda parterna, kan ta upp till ett år att få ett plus. Jag vill just nu bara få ett plus, en bekräftelse att jag ens kan bli gravid. Alla år som man tidigare (med andra partners) har skyddat sig, ojat sig om man skulle råka bli gravid trots p-piller, varit orolig om man har varit lite lös i magen då p-pillret kanske inte haft full effekt. Frågan jag ställer mig ibland är om jag ens kan bli gravid. Jag hoppas verkligen det, jag vet att det inte är jordens undergång om jag inte kan bli gravid men.. Jag har drömt om barn sedan jag var 12 år, har alltid vetat att jag vill bli mamma. Jag vet att min sambo kommer bli världens bästa pappa. Men det gör så ont samtidigt att mina framtida barn aldrig kommer lära känna deras morfar, han som skulle bli världens bästa morfar också. Han som redan hade planerat sagostigar i skogen, han som drömde om att sitta barnvakt, han som längtade efter ett första barnbarn. Borta. Det är som ett hål i mig, ett stort svart avgrundsdjupt hål med saknad för honom. Jag är så glad att jag har min sambo här, jag vet inte hur jag hade klarat mig i detta utan honom.

Förlåt igen, behövde skriva av mig lite. Tack alla ni som finns, det är underbart att gå in och läsa era inlägg. Jag hoppas alla får ett plus denna månad och jag hoppas vi alla nästa år sitter där med varsin bebis i famnen.

• Tyrande

Jag har haft noll känningar och antagit att det har varit kört för min del den här månaden, min beräknade mens var imorgon och trots det så valde jag att testa på kvällen bara för att sluta tänka på det. Till min stora förvåning så fick jag ett plus!! Jag och sambon borde egentligen gå och lägga oss eftersom vi båda jobbar imorgon men vi båda är helt klarvakna och så glada. Jag är helt chockad och kan knappt förstå att det är sant, det känns som att jag drömmer!!
  • Tyrande
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-12 23:15:07 följande:
    Men va kul grattis till ert Plus{#emotions_dlg.flower}
    Tack!! <3<3<3
  • Tyrande
    flisan1989 skrev 2022-06-13 21:47:02 följande:

Får man fråga om ni gjorde något särskilt just denna månaden? Glad

Jag har tagit en kapsel bidrottninggelé till kvällen från mensens första dag fram till pluset, jag testade bidrottninggelé för första gången förra månaden men slutade med den efter positivt på ÄL-testet.
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet