Inlägg från: RainbowQuartz |Visa alla inlägg
  • RainbowQuartz

BIM Juni 2022 - Första barnet

Hoppar in här då mensen kom idag (BIM 15/5). Varken tempar eller testar ÄL längre, då det helt enkelt ger mig för mycket stress och kontrollbehov, men BIM stämmer för det mesta +- någon dag. Förhoppningsvis går det vägen ändå!

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket
    12/6 RainbowQuartz, 8e försöket, 1 MF

• RainbowQuartz

Hej allihopa!

Jag har hållit borta från FL ett tag, pga det pågått mycket i livet, och i ett försök att inte bli besatt av att fundera på om jag är gravid eller ej.
    Ser att det har hunnit hända endel sen sist, och vill bara skiva att ni alla är så grymma, trots motgångar, ovisshet och livet i stort så kämpar ni alla på, glöm inte bort att ni är så starka och bra! Hjärta

Själv har jag BIM nästa söndag. Vet inte om jag känner något särkilt eller ej denna gång. Så blir nog bara till att vänta och se om mensen kommer. Är ni några andra med BIM i veckan, hur mår ni?

• RainbowQuartz
    Tyrande skrev 2022-06-05 20:24:41 följande:

Min ÄL blev några dagar senare än vanligt, så ny beräknad BIM är 13/6. Hade väldigt starka ÄL symtom med tjocka slemmiga vita flytningar (förlåt för äcklig beskrivning). 

Försöker att inte tänkta på det eller BIM eller något annat sådant just nu dock, då jag fokuserar på familjen och sorgearbetet just nu. Ska fortsätta hålla koll på ÄL mm men orkar inte fokusera mer på barnarbetet. Inte just nu iallafall, inte före eller efter ÄL iallafall. 

Drömmer fortfarande mycket om barn, om att en barnmorska lägger upp barnet på min mage och jag får hålla om mitt barn för första gången. Hoppas verkligen men orkar inte bli besviken som situationen är just nu. Kommer inte orka testa innan BIM, jag brukar alltid annars testa några dagar innan med tidigt test och sedan bli besviken när det inte visar något och sedan ändå hoppas att kanske kanske imorgon blir ett nytt test positivt. Vi har inte försökt lika länge som många andra här men det känns så jobbigt ändå att det tar tid. Jag trodde i min naivitet att det skulle gå på första försöket, kanske max 3 gånger innan det tog sig. Sjukt konstigt att man tänker så fast man vet att det normalt sätt, om allt står rätt till hos båda parterna, kan ta upp till ett år att få ett plus. Jag vill just nu bara få ett plus, en bekräftelse att jag ens kan bli gravid. Alla år som man tidigare (med andra partners) har skyddat sig, ojat sig om man skulle råka bli gravid trots p-piller, varit orolig om man har varit lite lös i magen då p-pillret kanske inte haft full effekt. Frågan jag ställer mig ibland är om jag ens kan bli gravid. Jag hoppas verkligen det, jag vet att det inte är jordens undergång om jag inte kan bli gravid men.. Jag har drömt om barn sedan jag var 12 år, har alltid vetat att jag vill bli mamma. Jag vet att min sambo kommer bli världens bästa pappa. Men det gör så ont samtidigt att mina framtida barn aldrig kommer lära känna deras morfar, han som skulle bli världens bästa morfar också. Han som redan hade planerat sagostigar i skogen, han som drömde om att sitta barnvakt, han som längtade efter ett första barnbarn. Borta. Det är som ett hål i mig, ett stort svart avgrundsdjupt hål med saknad för honom. Jag är så glad att jag har min sambo här, jag vet inte hur jag hade klarat mig i detta utan honom.

Förlåt igen, behövde skriva av mig lite. Tack alla ni som finns, det är underbart att gå in och läsa era inlägg. Jag hoppas alla får ett plus denna månad och jag hoppas vi alla nästa år sitter där med varsin bebis i famnen.

Åh, jag kan inte ens föreställa mig vad det är du går igenom just nu. Hjärta
    Förstår att det är svårt att fokusera bebisverkstad när du har sorgearbetet och bearbetning av det som har hänt.
    Vad fint att du ändå känner att du kan använda det här utrymmet för att skriva av dig och få lite stöd.
    Förstår att längtan efter barn är stor, vi kan nog alla känna igen oss i det. Hoppas det kan ge någon slags tröst att du iallafall inte är ensam, att vi är flera som kämpar och längtar. Jag är dock helt säker på att det, när tiden är rätt, kommer bli vår tur att bli mammor.
    Hopps du kan ge dig själv lite tid att läka, och ta hand om dig själv.
  • RainbowQuartz

Kan det verkligen stämma, vet inte vad jag ska tro?
    Skulle bra att ett test för säkerhetsskull eftersom att jag och min kille ska till Stockholm och träffa vänner i helgen. Ville bara försäkra mig om att det faktiskt var ok att dricka alkohol om det skulle bjudas. BIM imorgon (12/6) egentligen enligt min app.
  • RainbowQuartz
    Mandelblomman skrev 2022-06-13 19:25:56 följande:

Åh grattis till era plus!! Själv är jag på ÄL+6 och har inga känningar än. Det är ju trots allt väldigt tidigt fortfarande. Dock fick jag en dipp i temperaturen häromdan men som sedan steg imorse. Vet inte om det har någon påverkan, men jag håller tummarna ändå! Skrattande

Tack! Håller tummarna för din skull! Som du säger är det ju tidigt så vad som helst kan verkligen hända, förhoppningsvis blir det ett plus lite längre fram i cykeln! Skrattande 
    Jag hade egentligen inga särskilda symptom denna gången som gjorde att jag misstänkte graviditet, det kunde lika gärna varit pms och mensvärk. Det enda som fick mig att fundera liiiiiite var att magen svullnade upp något otroligt på eftermiddagarna, vilket iofs inte är ovanligt för mig innan mens, men det brukar inte riktigt vara på det sättet som det var nu.

Inser att mitt förra meddelande kanske låter lite otacksamt. Är verkligen glad över att ha plussat men vågar inte tro på det eftersom det är så himla tidigt ännu. Hade en kemisk graviditet i mars så är kanske därför jag känner att jag inte vågar hoppas på för mycket just nu, även om jag så himla himla gärna vill att det ska stanna denna gången!
  • RainbowQuartz

Kan inte citera nu, men svårt att säga om vi gjort något specifikt denna cykel som påverkat. Men vi försökte ha sex varannan dag, från några dagar efter mensen slutade fram tills när jag trodde att jag hade haft ägglossning, plus någon dag extra för säkerhetsskull. Äter också lite olika kosttillskott (d-vitamin, zink, magnesium, omega-3 och folsyra), men såklart svårt att säga om det har påverkat!

Håller tummarna att det går vägen för er också den här månaden!

Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet