Inlägg från: flisan1989 |Visa alla inlägg
  • flisan1989

BIM Juni 2022 - Första barnet

Tyrande skrev 2022-05-31 21:23:49 följande:
    Tack för ditt hjärtevärmande svar, kram! Du har så rätt så.
    Hjärta
  • flisan1989

Här kom mensen punktligt på BIM idag. Ny bim blir slutet av juni/början av juli men fortsätter hänga kvar här med er o hoppas på några pluss för er!

• flisan1989
    Baconpie skrev 2022-06-01 16:14:20 följande:
    Men vad tråkigt, beklagar! Stor kram. 
    Tack! Hjärta Är idag ganska säker på att det var ett missfall - anade ett streck på stickan i förrgår och lite i söndags. kroppen har jobbat på bra i några dagar och känt spänningar i magen so kroppen verkligen stöter ut något. började med lite klarrött men ser nu ut som lite rödbrunt med mörka sårskorpor ut, något som jag aldrig sett tidigare. Någon som haft missfall som känner igen beskrivningen?
  • flisan1989
    Baconpie skrev 2022-06-01 21:22:50 följande:
    Men fy vad tufft!

När du skriver sårskorpor, är det som levrat blod/klumpar? Jag fick så vid ett tidigt missfall i vecka 5-6. 
    Ja precis så, levrat väldigt mörkt blod, lite slemmigt och nästan lite smuligt (ursäkta detaljerna). Har aldrig haft så och eftersom jag anade ett plus dagarna innan misstänker jag att det kanske var det. Omöjligt att veta men kanske? Känns helt okej I vilket fall.
  • flisan1989
    LilFox skrev 2022-06-02 12:43:33 följande:

Hej! 

Jag inväntar rastlöst BIM på söndag (5e  Juni). Hittils haft symptom såsom illamående, skum smak i munnen, kissnödigare osv. sånt där som ändra kan va inbillning eller faktiska symptom. Men spännande vilket som, inga plus än!

Så vore kul att kunna chatta här med andra första gångare som går i väntan!

Ja välkommen! Hur känns det idag?
  • flisan1989
    LilFox skrev 2022-06-05 11:38:53 följande:
    Tack! Det känns nervöst, känns som att man springer och oroar sig hela tiden. Ingen Mens än dock! Så tummarna är hållna!
    Dudå?
    Nej jag hade eventuellt ett tidigt MF denna månad men taggar till inför bim i slutet av denna månad/början av nästa istället :) 

Men va spännande! Har du några symptom? Du får hålla oss alla uppdaterade om det blir något! 
  • flisan1989

Så var det min tur att få skriva av mig.. man blir till o från helt uppgiven.. kör med clear blue dubbelindikator. Blinkande smiley från från i fredags. vi låg i söndags. fick fast på kvällen till i tisdags då vi låg. blev för stressat igår så vi fick inte till det då och ikväll lär det vara för sent eller vad tror ni?

Man går och väntar varje månad på ägglossning och sedan när den väl kommer blir man så besviken när det inte blir som man tänkt sig. Tror ni att vi har någon chans ändå den här månaden?

• flisan1989
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-16 10:58:51 följande:
    Klart det finns chans, spermier överlever ju några dagar i dig.. så kämpa på bara. 
    Känner igen i det du skriver, känner precis likadant man vill så gärna få till det när ägglossning ät på ingångGlad
    Ja hoppas verkligen! tror du det är lönt med idag? 
  • flisan1989
    Mandelblomman skrev 2022-06-18 09:30:59 följande:

Imorse när jag tempade sjönk min temp under medellinjen, så det är nog bara att invänta mensen? Fan också! Känner mig så himla besviken just nu Gråter

Hjärta kämpa på!
  • flisan1989
    Hjärta
    Mandelblomman skrev 2022-06-18 19:16:15 följande:
    Tack fina! Mycket riktigt så kom mensen idag. Aja, vi får kämpa på nästa månad! Hjärta
    Ja verkligen! Vi kämpar på o peppar varandra! Tror många tycket det är speciellt jobbigt över sommaren men mycket tid att tänka, då får vi skriva av oss här istället och få lite ny energi! Och tänk! Rätt var det är kanske vi är och skriver i en BF tråd! 
  • flisan1989

Hej allihopa! Hur går det för er? Vet inte om någon är kvar många kanske är flyttat till juli tråden. Här håller jag på att bli knäpp.. brösten ömma, så pass att jag väcktes av det i natt när jag råkade lägga mig på mage.  BIM på torsdag skulle jag tro. Tycker mig ana ett litet streck på babyplans testa tidigt (om man zoomar lite) men inte tillräckligt för att säga att det är något. Vad tror ni?

• flisan1989
    AHM15 skrev 2022-06-27 22:46:12 följande:

Hej! Ny här. 

Min sambo (vi är två tjejer) har också BIM på torsdag.

Ruvardag 6 idag och hon har hittills haft känningar i äggstockarna och pyttelite blod första två dagarna efter FET. Men idag känner hon lite mensvärk.. 

Det är svårt att se på bilden du delade.. jag hoppas att det är ett svagt streck! Brukar du få ömma bröst innan mens? 

Vi har valt att vänta till torsdag, om mensen uteblir tar vi ett tjuvtest innan testdag som är 6 juli. 

åh! Hoppas hoppas och håller tummarna! vet inte hur många gånger man sökt på mensvärk vs molvärk.. blodet var väl ändå positivt - tänker nidblödninhg

smart att vänta, om man ändå hade det tålamodet. Sett svagasvaga streck på flera men det hade jag förra månaden också vilket nog slutade i tidigt missfall. Väntar nog till torsdag jag med! Uppdatera gärna!

brösten brukar ömma men tycker de ömmat lite mer.. inga andra tecken på varesig mens eller graviditet, åh denna väntan 
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet