• Minnie36

Topp 5 finaste flicknamn?

Inspo-tråd! Skriv era topp fem allra finaste flicknamn till en nyfödd idag. Samt vad ni hade döpt två syskon till om det blivit flickor.  

• Svar på tråden Topp 5 finaste flicknamn?
  • Minnie36
    Mimi93 skrev 2022-05-16 18:29:35 följande:

Alice 
    isabelle 
    Eleonora 
    Amelia 
    Emilia 
    Elise 
    Eliana
    Therese 
    Sophia 
    Milia
    Iris 

där är min lista till en framtida dotter 

Wow! Så många fina namn!
  • Anonym (Carro)

Joni

Runa

Vilhelmina

Leoni

Iris

Är nog mina favoriter just nu :)

• Minnie36
    Anonym (Carro) skrev 2022-05-16 21:12:58 följande:

Joni

Runa

Vilhelmina

Leoni

Iris

Är nog mina favoriter just nu :)

Jag trodde Joni var ett mansnamn men läste nu att det även är ett kvinnonamn. Runa hör man att det är fornnordiskt, tänker på runskrift. Du hade väldigt spridda namn! Leoni är franskt va? Iris gillar jag väldigt mycket! Det är ett både sött och starkt namn tycker jag 
  • Anonym (Lilla jag)

Signe 
    Axelia
    Elvira

Jag har inte fler namn på lager. 

• Minnie36
    Anonym (Lilla jag) skrev 2022-05-16 22:40:34 följande:

Signe 
    Axelia
    Elvira

Jag har inte fler namn på lager. 

Axelia var ovanligt! Men rätt coolt faktiskt. Elvira och Signe gillar jag också
  • Anonym (Lilla jag)
    Minnie36 skrev 2022-05-16 22:44:21 följande:
    Axelia var ovanligt! Men rätt coolt faktiskt. Elvira och Signe gillar jag också
    Axelia och Axelina var mer populärt på slutet på 1800-talet. Har inte varit så populära sedan dess?
  • Anonym (velig)

Ändrar mig titt som tätt när det kommer till namn och vad jag gillar heh. Dessa är några favoriter just nu, ganska blandat.

Isabelle
    Lilly
    Sandra
    Ellen/Linn
    Tilde
    Frida/Freja
    Ylva

• Minnie36
    Anonym (velig) skrev 2022-05-17 02:41:04 följande:

Ändrar mig titt som tätt när det kommer till namn och vad jag gillar heh. Dessa är några favoriter just nu, ganska blandat.

Isabelle
    Lilly
    Sandra
    Ellen/Linn
    Tilde
    Frida/Freja
    Ylva

Ja det var blandat och väldigt fina namn! 
  • LFF

Hade mina tvillinggrabbar varit tjejer hade de fått något av följande namn som tilltalsnamn och sen varsitt av de övriga som mellannamn:

Anni
    Elvira
    Hedda
    Linnea 

Anonym (velig) skrev 2022-05-17 02:41:04 följande:

Isabelle
    Lilly
    Sandra
    Ellen/Linn
    Tilde
    Frida/Freja
    Ylva

Gaaah! Som en Freja som ofta blir tilltalad som Frida får jag spatt när jag ser Frida/Freja  
  • Minnie36
    LFF skrev 2022-05-17 11:20:36 följande:

Hade mina tvillinggrabbar varit tjejer hade de fått något av följande namn som tilltalsnamn och sen varsitt av de övriga som mellannamn:

Anni
    Elvira
    Hedda
    Linnea 

Gaaah! Som en Freja som ofta blir tilltalad som Frida får jag spatt när jag ser Frida/Freja  
    Aha blandas Freja och Frida lätt ihop, inte tänkt på det men det kan jag faktiskt tänka mig nu när du säger det! Fin lista, Elvira gillar jag skarpt! Vad heter tvillinggrabbarna?  
Svar på tråden Topp 5 finaste flicknamn?