• Anonym (Anna)

så rädd för jobbintervju

Om du inte blir jättejätteförkyld så boka inte av!
    Se även detta som utbildning. Du utbildar dig själv i att gå på intervju.
    Det är inte en fallenhet som man bara har. Att gå på anställningsintervju innebär en massa moment som få fixar utan att ha övat. Precis som att öva att stå inför klassen  skolan, att berätta om sig själv, att bemöta någons blick, att kunna lyssna och förstå vad någon annan säger samtidigt som man är i en ovan eller osäker situation och samtidigt som man har tusen andra tankar i sitt eget huvud.
    Du är inte dum eller icke-värdig av detta.
    Du har ju sökt jobbet och blivit inbjuden att komma på intervju, det är ju skitbra!!

Jag tycker att du ska försöka ordna det ombonat och ordna en situation av omsorg för dig själv när du hamnar i sådana tankar. Stäng av alla element av input som inte är bra. Prata med en vän eller släkting som antingen inte vet om det här så att ni kan prata om annat som gör dig glad eller som du mår bra av eller så pratar du med en person som du vet kan peppa dig i rätt riktning. Sådana som drar upp gammalt strunt, som får dig att känna dig mindre värd eller löjlig väljer du bort. En annan dag kanske ni kan höras men inte idag. Inte inför det här som du upplever är viktigt och som du verkligen vill!
    Så ta en promenad i skogen, laga en middag som du gillar, se en film du tycker om och som gör dig glad. Försök komma i säng i tid så att du är utvilad. 
    Och stort lycka till! 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Vill dö) skrev 2022-05-17 17:29:20 följande:
    Vet inte om det känns så bra att sitta och snörvla även om det bara är litegrann. Speciellt inte 'i dessa tider.' :/
    Jag ska försöka kurera mig iallafall. 

Jag har mejlat och frågat om intervjun kan flyttas fram. Om hon inte går med på det.. så ja, då kanske jag får gå ändå.. :(
    Nej det förstås, särskilt inte i efterdyningarna av Corona. Mår du verkligen tjyvens så skjut upp det. Men inte annars. Krya på dig!
Svar på tråden så rädd för jobbintervju