• Anonym (Failure)

    Jag måste vara född till att konstant misslyckas

    Jag hatar mitt liv. Det suger! 
    Verkligen suger och jag ORKAR inte mer! Jag är så trött på att vara jag. På att konstant få slängt i ansiktet att saker inte får gå bra. Det blir bekräftat nästan dagligen. 

    Jag har alltid varit den där tysta grå musen som aldrig lyckas med någonting, som aldrig har något vettigt att säga eller för den delen gör mig hörd. Den som alltid blir avbruten, överröstad och ignorerad. För det finns ju intressanta personer att lyssna på. 

    Jag har alltid, ALLTID fått kämpa för allt allt allt allt. Medan mitt syskon alltid glidit genom livet på en räkmacka och lyckas omedelbart med allting. Som lär sig allt på två sekunder och kan det direkt. Medan den här pappskallen får traggla i 100 år och ändå inte fattar. Eller för delen någon gång får lyckas med någonting jag försöker med. 

    Det är precis som att jag skulle ha någon förbannelse över mig som gör att mitt liv är ett konstant misslyckande. Som gör att ALLT jag gör går åt skogen. Någon liten djävul som tänker att "Jaha! Du råkade vara lite nöjd i fem minuter och tro att något för en gångs skull kunde få gå bra. Nej men så kan vi inte ha det! Här! En 10 liters hink med problem, motgångar, misslyckanden och besvikelser som hälls över dig. Varsågod. " Medan alla runt mig lever sina liv i lugn och ro där allt bara flyter på och går som de vill. Vad tusan gör man?! Jag är fasen över 30 och har ännu inte lyckats åstakomma någonting av mitt liv. 

  • Svar på tråden Jag måste vara född till att konstant misslyckas
  • StudierKemi

    Här är ett utdrag ur "Godnatt sagor för rebell-tjejer":



    Vad som än händer så sluta inte drömma och kämpa. Läs på om vilka de 9 intelligenserna är. Vi har t.ex. den matematiska intelligensen, den kinetiska/rörelse-intelligensen (att man blir bra på t.ex. skridsko-åkning till perfektion), vi har den musikaliska intelligensen, den existentiella intelligensen (man kan besvara vad livets mening är, man tror på Gud, och människorna runtomkring säger att man är filosofisk). Alla människor är kloka på så olika sätt, och du har bara inte funnit dig själv ännu.

    Det är ingen skam om man inte låter som en filosof när man konverserar, eller om man suger på matte. Antingen kämpar du frivilligt lite hårdare än dina bekanta och blir bra på matte ändå, eller byt fokus och ägna dig på sånt som du av naturen redan är bra på. Det är bara så enkelt. Det finns inga direkta rätt eller fel (bland oss alla normala) angående om hur snabbt eller långsamt man lär sig en ny t.ex. hobby. Hoppas att det hjälpte <3

  • Anonym (gg)

    Försök sluta jämföra dig med ditt syskon, ni är inte samma person med samma förutsättningar. Kram.

  • Dexter dot com

    Har du verkligen inte lyckats med någonting? Gått ut skolan, flytta hemifrån, ha ett jobb, vänner, partner, körkort ? Vad är det du vill ha/göra men som du misslyckas med ?

  • Anonym (A)
    Anonym (gg) skrev 2022-05-17 18:42:53 följande:
    Försök sluta jämföra dig med ditt syskon, ni är inte samma person med samma förutsättningar. Kram.
    Håller med
  • Anonym (Diamant)

    Kan det vara att du har någon inlärningsproblematik? Jag reagerade på att du skriver att ditt syskon lär sig allt direkt och du nöter i 100 år och lär dig ändå inte. Det kanske bara är så att du behöver lära dig saker på ett mindre traditionellt sätt. Endel behöver se i färger för att förstå matte etc. Det finns många olika sätt att lära sig saker på utöver de traditionella visen. 

Svar på tråden Jag måste vara född till att konstant misslyckas