• skolios

När livet inte blev som tänkt

Han mår inte bra och måste ta ansvar för situationen genom att söka hjälp.

• skolios
    Jaegermeister skrev 2022-05-22 11:45:21 följande:
    Jag har precis börjat få värkar nu och försöker hitta kraft inför förlossningen men han drog igång en diskussion mitt i allt detta som jag fick bemöta. Just nu är det jag som får stötta honom fast det är jag som är mitt i förlossningsfasen, orkar inte....
    Vi kommer ingen vart, försöker prata lugnt med honom men han blir bara arg och defensiv och provoceras av av hur jag tänker. Han sa nu också att han inte ville ha barn och att han inte ens gillar barn. Det kunde han ha varit tydlig med från början känner jag. Just nu vill jag bara hoppa nedför trappen så slipper han detta bekymmer. 
    Nä detta var det värsta jag hört. Så elak som din sambo är just nu är inte acceptabelt. Det går inte att förlåta. Jag ger dig all styrka jag kan så att du kan få en bra förlossning.
  • skolios
    Jaegermeister skrev 2022-05-22 21:10:21 följande:
    Lite så jag känner. Vi fick åka in till förlossningen för en kontroll men jag fick mest skämmas över hans beteende, han gjorde sig nästan osams med barnmorskorna på grund av sin attityd. Jag märkte att de reagerade väldigt kraftigt. Känner inte alls igen den mannen jag blev kär i, plötsligt är han liksom borta.
    Men oj. Vad hände med barnmorskorna? Vad hände egentligen inne på förlossningen?
  • skolios
    Jaegermeister skrev 2022-05-22 22:17:19 följande:
    Grejen är att jag är så beroende just nu .. har ingen annan att få hjälp av.
    Har du ingen i familjen eller nån vän? Fick ni åka hem från förlossningen igen? 
    Kanske du borde ringa till förlossningen, förklara hur du har det just nu och berätta att du funderar på att föda ensam. Fråga om de har några rutiner för det på förlossningen, hur brukar de göra ifall någon som är ensam kommer in för att föda. Finns det någon hjälp eller extra stöd att få från deras sida.
Svar på tråden När livet inte blev som tänkt