Inlägg från: Anonym (Femma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Femma)

Den långa väntan till bim

Jag har bim om 5 dagar. 
    Jag tycker mina bröst är jätte svullna, men det kan såklart bero på att mens på G , brukar dock normalt inte ha svullna bröst så vem vet! 

• Anonym (Femma)

Bim -2. 

Jag har idag och igår mått illa men inte spytt (det gjorde jag dock inte sist jag var gravid, då mådde jag bra).
    Sen har jag läst att det är väldigt ovanligt att ens må illa före BIM pga graviditet. Men vi får se!

Det jag mest reagerat på är att innan mens brukar jag bli sååå dålig i magen (lös) men nu är det tvärtom! 

• Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-26 17:05:18 följande:

två dagar till mens, känns lite nere i magen men nt att det gör ont. Haft en dröm inatt att jag var gravid och såg att jag hade stor mage + att jag tog ett gravtest som var positivt i drömmen då och det stod tydligt 3 veckor. 

Sist jag var gravid drömde jag liknande, det stämde fast de stod gravid 1-2 :D
  • Anonym (Femma)

BIM idag, ingen mens inget streck.
    Taget med morgon urin (hållig min 4-5 timmar så borde räcka).

Brukar alltid få mensen på natten och det brukar rinna till ordentligt på morgonen när jag reser mig, men inte idag. Haft regelbunden hur länge som hellst också.

Men man vet ju aldrig, kanske kommer senare idag, mensen alltså. Eller så plussar jag senare som sist när jag var gravid. Kanske skulle tagit ett "testa tidigt" test istället.
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-27 08:08:31 följande:
    testa igen imorgon eller om några dagar
    Ja får göra de om mensen inte kommer.

Har inga tecken just nu iallafall. Innan mensen kommer brukar jag känna de och ha en känsla av att något rinner i trosan fast de inte gör se, alltså innan mensen kommer. Nu har jag inte haft de .
  • Anonym (Femma)

Ingen mens än... Har faktiskt aldrig varit med om att den är sen (förutom när jag var gravid sist).

Får vänta och se om den kommer inatt då..

• Anonym (Femma)

BIM +1 och fortfarande inte mens eller tecken. Men jag kännder mig jätte trött, på ett konstigt sätt.. 

Har inget test hemma. Funderar om jag ska köpa sticka eller digitalt, ta ikväll eller imorgon på morgonen  osv..

• Anonym (Femma)

Uppdatera gärna för er hur de går! Spännande!

Nu 2 dagar sen mens.. Igår hade jag liknande huvudvärk jag hade sist jag var gravid, känns på ett speciellt sätt.
    Annars lite illamående (vilket jag dock inte hade sist). 

Ska nog åka och köpa test idag! 

• Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-29 13:10:15 följande:
    Åå vad spännande!! Uppdatera gärna, jag har bim idag, lite smått värk/stickningar i magen, spänt lite i brösten idag.
    När man passerat BIM behöver de ju inte vara morgon urin, tänkte ta ikväll kanske. Hur länge tror ni de räcker man håller sig? 2-3 timmar?

Eller om jag klarar att vänta tills imorgon morgon, vi får se :D
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-29 13:27:11 följande:
    försök o inte dricka innan och vänta 3-4 timmar om du kan såklart:))
    Får göra ett nytt försök nu. Jag kunde bara hålla mig en timma, men drack kaffe för ca 2 timmar sedan, så nu försöker jag att inte dricka något :) 

Vad nervöst de känns. Är nästan rädd för att så fort jag köpt testet kommer mensen. Men , har aldrig haft sen mens förut så..
  • Anonym (Femma)

Bim +2 , kvälls urin och hade hållt mig ca 3 timmar, negativt... Fick inte ens svagt sträck vad jag kan se iaf.

Läste i en gammal tråd att ÄL plötsligt kan vara senare även om man har en regelbunden mens (eller såklart utebli helt). Är bara så förvånad för att jag har haft den mest regelbunda man kan ha så länge och har inga symtom på mens heller som jag brukar..

Jag har kvar 1 test sticka, kanske tar med morgon urin eller om 1-2 dagar igen.
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-29 20:52:44 följande:
    Ja allts äl kan ske 16-10 dagar innan mens, man kan se om det är positivt eller inte 14 dagar till tre veckor efter så hoppas hoppas att det var ett för tidigt testande bara. har hört att de stickorna visar på högre hcg halter 
    Ville egentligen ha digitalt men dom va slut och orkade inte åka någon annan stans.

Sist jag var gravid så syntes enligt mig suuuuuper svagt sträck men enligt andra inget. Då åkte jag och köpte digitalt som visade att jag var gravid, så ja man vet ju inte helt hundra än. 
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-29 21:37:02 följande:
    Aa precis, är så himla nervös ikväll över att mensen kanske kommer, väldigt svullen om magen nu. Dock inte någon riktig mensvärk utan känt som små stick
    Jobbigt att vänta och vara så osäker.

Jag brukar vara jätte lös och krasslig i magen redan 4-5 dagar innan kommande mens, nu har jag varit tvärtom. 
  • Anonym (Femma)
    Anonym (Bf Januari) skrev 2022-05-29 22:26:39 följande:
    Anonym (Femma­) Var det du som var med i BF Januari tråden?
    Va ? :D Nej . Har inte haft BF i Januari, men nu blev jag nyfiken, vad/vem menar du? :)
  • Anonym (Femma)
    Anonym (Bf Januari) skrev 2022-05-30 06:24:12 följande:
    Jaha okej, finns en med samma användarnick där så var tvungen o fråga Glad
    Aha okej, såklart :) Kom på de när jag hade 5 dagar till BIM :D
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-30 13:35:26 följande:

Mensen har fortfarande inte kommit. Blir att köpa test idag

Spännande, uppdatera gärna!

Ingen mens här heller, BIM +3 idag. Imorgon tar jag ett test på morgonen, men är de negativt är de nog bara att inse att jag inte gravid.. Men något är ju fel då eftersom mensen inte kom som den alltid gjort  .
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-30 16:22:24 följande:

Har nu varit och köpt digitala test. Så sjukt nervös

Jag har en känsla av att du är gravid, vet inte varför! Spännade!
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-30 17:44:19 följande:

Tagit ett digitalt nu och det visade GRAVID!!!

Åå grattis! Jag kände på mig detta, lite läskigt haha :) men gud så kul! Är det din första? 
  • Anonym (Femma)
    Hopsanhejsan skrev 2022-05-30 17:46:39 följande:
    Ja det är första, så sjuuukt och roligt, tack
    Jag minns den känslan,  den är obeskrivlig! <3
  • Anonym (Femma)

Bim +4 testat med morgon urin och negativt. Så blev nog inget denna gången .

Svar på tråden Den långa väntan till bim