• Hopsanhejsan

Den långa väntan till bim

jag har bim om 8 dagar, någon mer som är i väntan på bim och vill följas åt?

• Svar på tråden Den långa väntan till bim
  • Hopsanhejsan

åå vad spännande, själv har jag bara känt av att brösten ömmar, och sen luktar mitt svett extremt illa trots att jag duschat någon timme innan.. vad har du för känningar?

• Hopsanhejsan

Ja gud vad symptom man har. Nt känt något speciellt i magen bara att brösten e svullna o väldigt ömma emellanåt. brukar dock bubbla o ha sig i magen innan mens men inte nu så hoppas det tyder på något. Vi har försökt i fyra månader. bim är beräknad icke mens

• Hopsanhejsan

Det är okej, det är väll en förkortning som brukar användas när man önskar att mensen inte kommer. 

• Hopsanhejsan
    Anonym (Hoppas) skrev 2022-05-22 22:15:09 följande:

6 dagar till BIM men inga symptom förutom yrsel från och till. Senast idag när jag var ute och promenerade. 

Jobbigt med yrsel, hur länge har du försökt?
  • Hopsanhejsan
    Anonym (D) skrev 2022-05-23 10:49:30 följande:

Hoppar in här. Är på ÄL+6 så har drygt en vecka kvar till BIM. Är förmodligen alldeles för tidigt för att kunna känna några tecken egentligen men sedan ÄL har jag haft konstant ömma bröstvårtor och senaste 2 dagarna känner jag som små stick i nedre delen av magen. Drar i ligamenten ner mot ljumskarna. 

Någon annan som har en konstig känsla av att det ?rinner? ut en? Känns nästan som jag fått mens men sen när jag torkar mig så är där inget. Krämiga, vita flytningar. Håller tummarna för oss allihop! 

Jag har känt samma med bröstvårtorna, även känt att det har dragit och stuckit på sidorna av magen som om det kittlas. inte märkt av nåt speciellt med flytningar ännu.
  • Hopsanhejsan

två dagar till mens, känns lite nere i magen men nt att det gör ont. Haft en dröm inatt att jag var gravid och såg att jag hade stor mage + att jag tog ett gravtest som var positivt i drömmen då och det stod tydligt 3 veckor. 

• Hopsanhejsan

(TW) Dessa dagar är så tuffa. kom hem idag från jobbet och mådde så illa att jag kräktes ordentligt.. vet inte vad det kan bero på men hoppas då inte att det är någon mens eller spysjuka.. så så svag i kroppen efter det. Nu bör jag sova men får frf sura uppstötningar?

• Hopsanhejsan
    Anonym (Femma) skrev 2022-05-27 06:11:59 följande:
    BIM idag, ingen mens inget streck.
    Taget med morgon urin (hållig min 4-5 timmar så borde räcka).

Brukar alltid få mensen på natten och det brukar rinna till ordentligt på morgonen när jag reser mig, men inte idag. Haft regelbunden hur länge som hellst också.

Men man vet ju aldrig, kanske kommer senare idag, mensen alltså. Eller så plussar jag senare som sist när jag var gravid. Kanske skulle tagit ett "testa tidigt" test istället.
    testa igen imorgon eller om några dagar
Svar på tråden Den långa väntan till bim