• Paeonia123

    Hur länge har ni försökt bli gravida?

    Hej!
    Jag och min pojkvän/sambo har försökt i 6 månader nu, 7 försök, det har inte blivit någon graviditet än. Jag är 33 år. 


    Jag vet att det för de flesta tar upp till ett år att försöka, men jag börjar litegrann tappa hoppet. Jag hoppas sååå att det tagit sig denna gång. Jag vill ha en liten mage under sommaren! :) 


    Hur lång tid har ni försökt? Och hur gamla är ni?

  • Svar på tråden Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • Fyrklöverns

    Vi är på försök nr 12. Vi började försöka förra sommaren. Hade ett missfall förra månaden. Jag är också 33 år gammal och det är första barnet. 


    Jag längtar också efter magen och särskilt efter att känna bebisen där inne :)

  • Paeonia123

    Fyrklöverns, vad tråkigt med missfallet, beklagar. 
    Ok, funderar ni på att gå vidare när det gått ett år?
    För mig känns det som att jag bara väntar på att det ska gå ett år så vi kan få hjälp, känns inte som att jag kommer bli gravid på naturlig väg, fast vem vet, hoppas gör jag. 


    MagganTop ok då har du lite tålamod kvar kanske :) jag börjar känna mig smått frustrerad.

  • Fyrklöverns
    Paeonia123 skrev 2022-05-22 10:35:04 följande:

    Fyrklöverns, vad tråkigt med missfallet, beklagar. 
    Ok, funderar ni på att gå vidare när det gått ett år?
    För mig känns det som att jag bara väntar på att det ska gå ett år så vi kan få hjälp, känns inte som att jag kommer bli gravid på naturlig väg, fast vem vet, hoppas gör jag. 


    MagganTop ok då har du lite tålamod kvar kanske :) jag börjar känna mig smått frustrerad.


    Tack. Jag är inte redo att gå igenom det som behövs ifall vi behöver hjälp så jag vill inte söka än. Nu tändes det hopp iaf att jag kan bli gravid så vi ska fortsätta försöka på egen hand. 


    Jag kände som du ungefär när vi hade försökt lika länge. Men den känslan försvann sen och jag började tänka ju längre man försöker desto större sannolikhet är det att det tar sig nästa gång. 


    Har du regelbunden mens? Gjort några förändringar för att bättra på chanserna?

  • Jessi89

    Har precis fått en liten gosse. Men hoppas inbringa lite hopp :) För oss tog det 13 försök och ganska exakt ett år. Vi fick tipset att jag skulle ligga upp och ner med benen upp i luften i 30 min efter samlag. Det kanske bara var slumpen men vi hann bara testa en gång innan jag blev gravid. Kanske värt för er att test? :)

    Lycka till och det kommer lösa sig till slut <3

  • Paeonia123

    Fyrklöverns, jag har precis så mensen räknas som regelbunden, 1 dag kortare eller längre någon cykel så räknas den som oregelbunden.
    Har inte gjort så mycket förändringar, dricker endast 2 koppar kaffe per dag, äter hälsosamt och i alla fall jag rör på mig litegrann, min pojkvän har börjat nu :) 
    Har försökt slutat snusa men har ingen motivation alls, slutar tvärt när jag blir gravid.

    Har du gjort några förändringar? Har du några tips?

    Vi testade fertilitetsglidmedel denna gång, får se hur det funkade :) 

    Jessi89 tack för tipset :) och grattis till bebis! Du ingav lite hopp :) 

  • Kvinna1989

    Jag blev gravid på 3 försöket och var då 30 nu är jag 32 och har försökt 6 gånger och inget plus än iallafall.

Svar på tråden Hur länge har ni försökt bli gravida?