Anonym (besviken) skrev 2022-06-12 19:36:27 följande:
Jag tycker att allt det här är jobbigt, och jag mår inte bra av det, men försöker att hålla god ton.
Jag har en kompis som ser att det inte är som det ska, men han ska absolut inte få reda på något, enligt min fru.
Självklart tänker vi på våra barn.
Tänkte kolla med banken att jag har råd och lösa ut henne, när jag räknar på det så ska det funka, men jag kan ha missat något, det vill jag kolla.
För jag trivs så fruktansvärt bra här i huset, och lagt ner enormt mycket tid/jobb för att få det som vi vill ha det, så jag vill inte lämna det.
Och skulle jag behöva ha någon typ av ekonomisk hjälp eller borgenär så har jag mina föräldrar, men hon vill inte att jag tar det med dom heller, utan väntar och ser hur det blir.
Och jag sitter lugnt i båten, men någon stans så tror jag att jag i slutändan blir blåst, blåst är kanske fel ord men första mig rätt.
Jag har även en bil som är värd en slant och jag måste vara beredd på att sälja den.
Så det är lite tankar som far runt.
Men självklart får du prata med din kompis om det här! Din "fru" bestämmer inte vem du pratar med och om vad.
Aha, ja de har speciella uträkningar för sånt där vet jag. Och samma där med dina föräldrar, hon har inte att göra med om du pratar med dem om borgenärskap eller att stå som medlåntagare. Det finns inget "vänta och se", hon har gjort bort sig i relationen, som hon misstrivs i, men hon vågar inte ta steget på egen hand heller. Hon vill bara inte att någon ska få reda på hur fult hon betett sig.
Sälj bilen om det är det som behövs för att du ska få behålla huset. Lätt matematik. En ny bil kan du köpa senare.