Inlägg från: Anonym (Kåt, glad och tacksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kåt, glad och tacksam)

Förvirrd

Jadu ts... Om du tror att en kvinna blir lycklig av ett städat hem och att du handlar hem varor så har du dels en väldigt skev kvinnosyn, dels förstår jag varför hon tröttnat. Lyssna på vad hon säger istället för att tro att det räcker att hjälpa till i hemmet.

Anonym (Okey) skrev 2022-06-12 01:50:05 följande:
    Vad är din syn på detta då? 
    Att hon har varit olycklig väldigt länge tillsammans med en partner som inte kan ta in när hon berättar vad hon behöver i en relation. Det har gått så långt att hon går bakom hans rygg och har kontakt med en annan man för att bryta tristessen och beroende på hennes moral kanske hon är otrogen i framtiden eller bara lämnar ts för den mannen (eller någon annan). Naturligtvis är det bara blåögd nostalgi men som vi vet från andra trådar på FL så är det många som jagar efter de där luftslotten och blir grymt besvikna så det kan hända henne med. Ts tar henne inte ens på allvar utan skyller på att hon skulle ha någon "liten kris". Nej ts, hon är olycklig!
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-12 14:19:56 följande:

Annars lunkar det på, det var någon som skrev att jag måste rycka plåstret,  och det är nog så det får bli, så känns det i mellanåt. 
    Jag tycker inte hon jobbar seriöst på att vi ska hitta tillbaka, det är min känsla. 

Anonym (ööö) skrev 2022-06-12 14:23:19 följande:

Vad menar hon när hon säger att hon vill ni ska försöka? Be henne definiera hur det ska gå till. Många i samma sits säger nog att de vill försöka, men man måste då vara beredd att göra jobbet. Ord är inte så jobbiga att uttala, men att i praktiken visa en vilja till förändring är något annat. 

Men hon vill ju inte egentligen... Det är nåt hon har gått med på eftersom hon inte har fixat nytt boende och för att ts tjatar. Snarare är det ts som ska tala om hur det rent konkret ska gå till, om han verkligen vill ha henne tillbaka. Jag tror hon har tappat förtroendet för relationen så nej, hon lär inte vara den drivande i det här.
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-12 17:32:25 följande:

Ja ni har rätt, och jag tror som ni skriver,  Hon har somat ut redan, och nu är det bara en transport sträcka. Och jag känner också att det bara är tomma ord när hon säger att hon vill försöka. 
    Så jag kommer berätta att jag vill boka ett bankmöte, och sen får hon flytta,  för att leva i extrem ovissheten är väldigt påfrestande. 

Du har ingen rätt att slänga ut henne från ert gemensamma hem, det kan du bara glömma. Eftersom ni har minderåriga barn är det väl dessutom en period på sex månaders betänketid innan skilsmässan är klar. Vet inte hur ni bor, äger ni boendet gemensamt? Då måste du antagligen köpa ut henne. Eller så får hon köpa ut dig. Vid en bodelning kanske hon får rätt till boendet pga större behov. Har ni äktenskapsförord? Menar bara att du behöver tänka på ganska mycket i det här, det är inte bara att gå till banken (vad ska du göra där??) och tro att det är klart.
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-12 18:57:20 följande:
    Ja du har rätt,  men vi har redan pratat om det, och hon känner att jag skulle bo kvar, om vi kommer i det läget. 
    Jag kommer naturligtvis inte slänga ut henne, sånt bråk ligger inte för mig.
    Men när man känner sig frustrerad för stunden så kan man använda sådana ord.
    Jag tror att vi kan lösa det på ett vuxet sätt.
    Bra, det ni måste tänka på nu är främst barnen i det här. Det är nog så upprivande att ni går isär utan att det blir bråk, gliringar och andra fulheter.

Vad tänkte du göra hos banken förresten?
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-12 19:36:27 följande:
    Jag tycker att allt det här är jobbigt,  och jag mår inte bra av det, men försöker att hålla god ton. 
    Jag har en kompis som ser att det inte är som det ska, men han ska absolut inte få reda på något, enligt min fru.
    Självklart tänker vi på våra barn.

Tänkte kolla med banken att jag har råd och lösa ut henne,  när jag räknar på det så ska det funka,  men jag kan ha missat något, det vill jag kolla. 
    För jag trivs så fruktansvärt bra här i huset, och lagt ner enormt mycket tid/jobb för att få det som vi vill ha det,  så jag vill inte lämna det.
    Och skulle jag behöva ha någon typ av ekonomisk hjälp eller borgenär så har jag mina föräldrar,  men hon vill inte att jag tar det med dom heller, utan väntar och ser hur det blir.
    Och jag sitter lugnt i båten,  men någon stans så tror jag att jag i slutändan blir blåst,  blåst är kanske fel ord men första mig rätt.
    Jag har även en bil som är värd en slant och jag måste vara beredd på att sälja den.
    Så det är lite tankar som far runt. 
    Men självklart får du prata med din kompis om det här! Din "fru" bestämmer inte vem du pratar med och om vad.

Aha, ja de har speciella uträkningar för sånt där vet jag. Och samma där med dina föräldrar, hon har inte att göra med om du pratar med dem om borgenärskap eller att stå som medlåntagare. Det finns inget "vänta och se", hon har gjort bort sig i relationen, som hon misstrivs i, men hon vågar inte ta steget på egen hand heller. Hon vill bara inte att någon ska få reda på hur fult hon betett sig.

Sälj bilen om det är det som behövs för att du ska få behålla huset. Lätt matematik. En ny bil kan du köpa senare.
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-16 12:58:39 följande:
    Det här hurvida dom har kontakt eller inte är väl bara det att jag vill säga till honom att nu får du ta emot henne för du har varit med och ställt till allt detta, och till henne att du får flytta dit. Jag sa ju till henne det vid ett tidigare tillfälle men det var absolut inte aktuellt.
    Men har du förstått än att du inte har någon rätt att säga det till henne....? Och om du ringer honom skämmer du bara ut dig.
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-16 15:39:51 följande:
    Ja det är klart jag fattar det och jag kommer inte att kontakta honom heller.

Som jag har sakt tidigare så är det något som man tänker när man blir frustrerad och känner sig sviken.

Så jag har koll på läget 
    Ja ibland vet man inte vad folk tror. Men det jag tror är samma som du verkar upptäcka nu, hon är inte så himla sugen att fortsätta. Jag tror också du har rätt i att han har dumpat henne, annars hade hon stuckit som en avlöning.
Svar på tråden Förvirrd