• Anonym (besviken)

Förvirrd

Anonym (Kvinna) skrev 2022-05-23 16:47:26 följande:

Vilken otacksam jävla häxa. Släng ut henne, du är värd mer än så. 

Haha ja jo lite så känns det.
  • Anonym (besviken)
    Familjesus skrev 2022-05-23 17:42:53 följande:

Kanske är det helt enkelt så att hon inte längre känner attraktion eller tillräckligt med kärlek för att fortsätta leva tillsammans. Väldigt många skiljer sig, så det är ju inte jättekonstigt, man glider isär, har olika drömmar och även krav på hur en relation ska kännas efter många år.

Hennes agerande är dock inte ok och argumenten är ju skitdåliga, men kanske kan hon själv inte sätta ord på sina känslor ännu. Det är ju tufft att säga till sin partner sen 24 år och pappan till sina barn att man inte känner kärlekskänslor/attraktion och kanske vill skiljas. Det är ju så definitivt. Sen att hon sårar dig (och sig själv) lika mycket så som hon håller på just nu förstår hon nog inte. 

Med det sagt kan man ju egentligen inte vara arg om någon vill skiljas, man är ju inte livegen! Det man kan begära efter 24 år är att man reder ut allting, skapar förståelse för varandra och försöker ge det en chans.

Håller med Anonym (Camilla), ni behöver hjälp att kommunicera på ett ärligt och öppet sätt och våga säga vad ni känner. Det kommer säkert göra ont och leder kanske till att ni går skilda vägar. Men det är ju det rätta sättet att agera. Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att du upplever henne otacksam och känner dig utnyttjad för att du alltid ställt upp. Den känslan är helt förståelig, men samtidigt hoppas jag att du genom åren agerat på ett sätt som känts rätt för dig. Och att nu börja "ge igen" tror jag inte är rätt sätt. Ni måste kommunicera och hitta en väg framåt, antingen gemensamt eller var för sig. Som det fortgår nu mår ju ingen bra och det kommer ju inte att bara lösa sig. 

Hej!

Tack förstår hur du tänker,
    Du har helträtt, jag är igentligen inte ute efter att ge igen, men det känns som att hon bara ska fixa lite med dom sista detaljerna och när det är löst så sticker hon, så just nu känns det inte som om jag vill ställa upp, för att om några månader bli lämnad.
    Jag har nämt parterapi, men det tycker hon inte låter något vidare.
    Och en annan sak är att det är bara jag som tar upp ämnet, hon vill helst inte prata om det,och så säger hon att det inte går att diskutera med mig.
    Så jag kan ändra på mig, men då får man nog berätta lite själv också hur man vill att det ska var, och inte bara låta sur och älta två saker om och om igen.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (FYI) skrev 2022-05-24 11:11:57 följande:
    Så det är fritt fram ända till på lördag för dom? Bor han i närheten av er?
    Nej men vi går om varandra den här veckan, jag kommer hem på natten och hon åker på morgonen, sen åker hon bort Tors-Lör med ena hunden, så vi kan inte diskutera förrens på lördag, jag tar inte det här via sms eller telefon.
  • Anonym (besviken)
    Jonny55 skrev 2022-05-24 22:15:45 följande:
    Är hon i form på lördagar då ? Skrattande
    Nej! Det kommer hon inte att vara, men då är vi hemma båda två, och det känns mer rakt och ärligt.
  • Anonym (besviken)
    Jonny55 skrev 2022-05-29 13:38:46 följande:

Nå hur gick det med samtalet ?

Tack för att du frågade!  Inget vidare, kommer inte in på henne, jag frågade om hon väntar på något,  typ en lägenhet eller så, nej så är det inte sa hon, då hade jag väl sagt det,  menade hon.
    Sen sa jag att hon är fri att flytta till honom,  då blev svaret, absolut inte.
    Det är som att ha ett envägssamtal.
    Jag har en kvinnlig bekant som har pratat med henne och hon säger likadant,  man når inte fram,och i en del svar så svävar hon runt, och värkar inte riktigt tänka klart.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-05-29 19:34:10 följande:

Bra du ändå startat diskussionen även om den ännu inte lett någonstans. 

Så hon har inte dementerat den ev andra relationen. Har hon sagt något om jon vill fortsätta med dig. 

Av det du berättar så tror jag att du börjar vara över henne. Är du tillsammans med henne ännu pga pitty? Var står du upp för dig själv då? Sätt ner foten nu och be henne flytta. Akt att ni kontaktar mäklare flr försäljning mm. Hon kan inte behandla dig som dräng längre. Du är bergis ett kap för massor av singelkvinnor. 

Tack för dina slutord, det värmde.
    Nu är jag kanske lite gammeldags, men pitty?
    Nej ingen mäklare,  jag vill lösa ut henne för jag trivs så bra här. Jag har svårt att bli arg, när jag inte kan kasta fram bevis, mer än att vi båda vet.
    Ang den andra relationen så var det mer ett kompis snack, ja vad hon sa.
    Han trivdes inte i sin relation därför så skiljde han sig.
    Så jag tror att min fru var en liten flört för honom, och dom diskuterade sina dåliga relationer, och han lyckades att manipulera henne att hon har det dåligt, och så  uppmuntrade han henne. 
    Han kanske inte alls ville gå vidare i någon relation utan bara ha lite skoj. 
    Jag messade honom tidigare i våras och bad honom  sluta att chatta med min fru, fick aldrig svar. Men min fru blev mer och mer sur, jag störde hennes roliga. 
    Hon är livrädd att vår tjej kompis man ska få reda på det, hon har inte sagt det till mig, men jag har fått reda på det, för jag har redan pratat med dom om mitt problem. 
    Ja vart står jag själv,  vet inte riktigt nu då jag inte får ut något av våra samtal. 
    Eller jo, Helst skulle jag vilja bli skitarg och kasta ut henne .
  • Anonym (besviken)
    Jonny55 skrev 2022-05-29 19:56:07 följande:
    Nåmen har ni sex och sånt då eller vad är det för typ av förhållande ni har ?
    Sex har uteblivit den senaste månaden, men vi bor,äter ihop och sover i samma säng.
    Det är precis som att jag är den skyldige, att jag messade honom var precis som att då förstörde jag allt, jag tror hon hittar på sina dåliga ursäkter för att bedöva sitt dåliga samvete, och hon har ingen plan på hur det ska bli, jag tror hon brottas enormt med sitt samvete.
    För några veckor sedan var vi och firade en kompis dotter och då såg hon helt förstörd ut, paret som vi var hos sa detsamma, vad har hänt?
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-05-30 12:44:36 följande:

Ja du! Det är en tuff sits du har. Jag har tidigare pratat om att ni behöver hjälp att kommunicera. Det blir mer och mer tydligt. Om ni försöker själv så ditt i lugn miljö och ta upp att relationen har kört i diket. Ni ska var och en berätta vad ni vill ha av relationen. Hur du upplever vissa delar i hennes beteende. Utgå alltid från dig själv. Hon likaså såklart. Det går inte att anklaga eller ha åsikt om beteende utan bada effekten. Typ jag blir ledsen när du? blir arg?  osv. Hon måste lyssna och ge feedback. Du måste göra samma. Försöka komma fram till gemensam plan och bestämma tid för uppföljning. Funkar inte det så ska en tredje part lotsa er. Förresten har ni någonsin kunnat kommunicera? 

Det jag menade med pitty är att du inte är orsak till att hon inte har familj kring sig. DET kan inte vara orsaken till att du inte avslutar förhållandet. Håller med dig om att man inte kastar 24 år på soptippen. Men ändå inget som tar er i gisslan heller. 

Klart hon är sur för att du tog godiset ifrån henne. Där fick hon ju bekräftelse och boost. Jag tror det ligger mer bakom eftersom du dessutom har kontaktat mannen i fråga och bett honom ge fan i din fru. Då har det gått bra långt. Att vännerna nu ser att hon är sliten. Troligen vet de ju orsaken. 

Ledsamt nog är det antagligen bara att sluta av plåstret och separera. Din snuttefilt funkar inte längre. Hon har grävt ner den. Ta er ur det här med värdighet. Det är ni skyldiga efter så många år tillsammans. 

Sagt det tidigare - vilket kap du är för en kvinna som är kompatibel och har vett att uppskatta en huslig man. 

Du har många kloka ord.

Vad jag vet så har hon bara pratat med en vän, och det var nog med påtryckning från mig, när jag sa till henne att hon bör prata med någon, och den här vännen säger samma sak som jag, man kommer inte åt henne.

Vännen har sakt massa positiva saker men det är som att det går inte in, hon rycker lite på axlarna och svamlar, och upprepar samma sak att vi har tråkigt och inte bråkar.
    Hon har sakt till vår vänn att hon får absolut inte berätta något för sin man"en kompis till mig" det påtalade hon flera gånger.Noga

Hon blev arg på mig när jag berättade att jag hade pratat med mina arbetskamrate "inga hon känner", men jag sa att jag var tvungen att prata med någon, men det var inte posetivt.

När jag sa i Lördags att hon är fri att flytta så lät inte det som ett alternativ, hon sa inget vettigt.
    Det är som att det sitter en spärr som måste släppa, och jag vet inte hur man gör.

En av anledningarna till att jag kontakta honom var att jag inte ville avslöja mig förmycket, för jag hade snokat lite. Och jag visste att hon skulle tvär neka och bli arg.

Vår vänn och min fru var på en promenad igår kväll, vännen försökte att prata med henne, men det var stopp, hon svarade fumligt och började att prata om annat.

Vet inte om det hände något med henne när jag sa att hon kan flytta, om verkligheten komikapp.

Jag har också någon typ av spärr som inte bara slänger ut henne, eller som inte vill be henne fara, ja jag vet inte.
  • Anonym (besviken)
    Jonny55 skrev 2022-05-30 19:14:49 följande:

Jag frågar än en gång, vilket stjärntecken är du och hon ? Ska kolla i min bok om överensstämmelseguiden. Är ju ett intressant "fall" detta. Drömmer

Hon är stenbocken och jag är lejonet 
  • Anonym (besviken)

Oj nu var det många inlägg på en gång. 
    Vi har börjat att prata om det dom senaste  dagarna/veckorna så sent som i dag, och hon vill att vi ska försöka,  det vill jag med. 
    Dock så är det bara jag som tagit upp diskussionen, och jag får samma svar.
    Jag har sagt till henne att hon får flytta om hon vill, men det lät inte aktuellt,  sen sa jag att jag vill veta hennes planer,  men det lät inte som att hon har några, för det sliter på mig att inte få höra något. 

Det var någon som skrev att hon är olycklig, ja kanske det,  och där har vi olika syn på saker, men men så är det.
    Och ja hon är fri att lämna mig.
    Brist på kommunikation är nog en bra beskrivning. 

Annars lunkar det på, det var någon som skrev att jag måste rycka plåstret,  och det är nog så det får bli, så känns det i mellanåt. 
    Jag tycker inte hon jobbar seriöst på att vi ska hitta tillbaka, det är min känsla. 

• Anonym (besviken)

Ja ni har rätt, och jag tror som ni skriver,  Hon har somat ut redan, och nu är det bara en transport sträcka. Och jag känner också att det bara är tomma ord när hon säger att hon vill försöka. 
    Så jag kommer berätta att jag vill boka ett bankmöte, och sen får hon flytta,  för att leva i extrem ovissheten är väldigt påfrestande. 

• Anonym (besviken)
    Anonym (Kåt, glad och tacksam) skrev 2022-06-12 18:08:34 följande:
    Du har ingen rätt att slänga ut henne från ert gemensamma hem, det kan du bara glömma. Eftersom ni har minderåriga barn är det väl dessutom en period på sex månaders betänketid innan skilsmässan är klar. Vet inte hur ni bor, äger ni boendet gemensamt? Då måste du antagligen köpa ut henne. Eller så får hon köpa ut dig. Vid en bodelning kanske hon får rätt till boendet pga större behov. Har ni äktenskapsförord? Menar bara att du behöver tänka på ganska mycket i det här, det är inte bara att gå till banken (vad ska du göra där??) och tro att det är klart.
    Ja du har rätt,  men vi har redan pratat om det, och hon känner att jag skulle bo kvar, om vi kommer i det läget. 
    Jag kommer naturligtvis inte slänga ut henne, sånt bråk ligger inte för mig.
    Men när man känner sig frustrerad för stunden så kan man använda sådana ord.
    Jag tror att vi kan lösa det på ett vuxet sätt.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Kåt, glad och tacksam) skrev 2022-06-12 19:05:29 följande:
    Bra, det ni måste tänka på nu är främst barnen i det här. Det är nog så upprivande att ni går isär utan att det blir bråk, gliringar och andra fulheter.

Vad tänkte du göra hos banken förresten?
    Jag tycker att allt det här är jobbigt,  och jag mår inte bra av det, men försöker att hålla god ton. 
    Jag har en kompis som ser att det inte är som det ska, men han ska absolut inte få reda på något, enligt min fru.
    Självklart tänker vi på våra barn.

Tänkte kolla med banken att jag har råd och lösa ut henne,  när jag räknar på det så ska det funka,  men jag kan ha missat något, det vill jag kolla. 
    För jag trivs så fruktansvärt bra här i huset, och lagt ner enormt mycket tid/jobb för att få det som vi vill ha det,  så jag vill inte lämna det.
    Och skulle jag behöva ha någon typ av ekonomisk hjälp eller borgenär så har jag mina föräldrar,  men hon vill inte att jag tar det med dom heller, utan väntar och ser hur det blir.
    Och jag sitter lugnt i båten,  men någon stans så tror jag att jag i slutändan blir blåst,  blåst är kanske fel ord men första mig rätt.
    Jag har även en bil som är värd en slant och jag måste vara beredd på att sälja den.
    Så det är lite tankar som far runt. 
  • Anonym (besviken)

Hej på er och tack för era stärkande ord!

Ju mer jag funderar på det så tror jag att ni har rätt i det ni säger.
    Hon vill nu bara ha en transportsträcka fram till sitt slutmål, och hon vill inte att någon ska få reda på något innan hon är klar, för sen kan hon bara försvinna lite diskret.

Just nu känns det som att jag har lust att be henne att  ta med hundarna och flytta till sitt ragg, även om hon säger att hon inte har någon kontakt eller inte kan flytta dit, men det känns för mig som att hon kan bo där så länge tills hon hittar något eget. 

För just nu så känns det inte som att hon är villig att jobba på vårt förhållande, utan det är något hon säger.
    När jag kom på henne för två årsedan så hade hon betydligt mer ångest och blev väldigt ledsen för vad hon hade gjort och hon blev mer gullig mot mig, och det är hon inte idag.

Så näe nu börjar det att räcka, med alla lögner och smusslande.

• Anonym (besviken)
    Anonym (Terapi) skrev 2022-06-13 12:04:39 följande:

Ni måste ju få hjälp att kommunicera. Boka tid hos kommunens familjerådgivning, det är gratis eller åtminstone kraftigt reducerat pris. I min kommun får man tid inom ett par veckor, vet inte hur det är på andra ställen i landet.

Jag har föreslagit det, men hon visste inte om det skulle hjälpa.
  • Anonym (besviken)

Känner att jag inte kommer någonvart.

Hon tar inte upp ämnet ett dugg, utan har sakt att hon vill försöka, men jag känner inte att hon är ärlig, och hon verkar inte ha någon ångest eller förståelse.
    Känns helt empati lös.

Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Hon säger att  dom inte har någon kontakt nu, och det var bara en kompis chatt så han väntar inte på henne.

Men jag har lust och säga att hon får ta med hundarna och sina kläder och  flytta till honom så länge, så bor grabbarna och jag kvar så får vi lösa alla praktiska saker senare, så kan hon bo där tills hon hittar ett eget boende, eller om dom vill fortsätta och bo ihop.

Vi har ju alltid delat på allt, men det börjar också kännas som att jag måste börja tänka mer på mig själv och min ekonomi, så jag skulle vilja säga att jag ska ha hälften av barnbidraget nu vid nästa utbetalning, och hon får stå för större delen av bränslekostnaderna, för det är hon som åker längst till jobbet och åker på div hundträningar/ tävlingar.

Vi har en ganska ny bil som kostar en heldel i månaden, den kommer jag också vilja att vi gör oss av med, så får hon skaffa sig en egen bil.

Det är så det känns nu, och det känns jävligt tråkigt  men men

• Anonym (besviken)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-06-16 12:29:39 följande:

Det verkar som du har det riktigt jobbigt nu men det går bara i cirklar. Du behöver räta ut vad som är vad i dina tankar. Det blir en rackarns blandning. 

Hon är ljummen till att fortsätta relationen. Ställ högre krav på engagemang. Föreslå att ni flyttar isär. Be henne kika på annat boende. 

Hennes ev kontakt med den andre mannen har ingenting med huruvida ni forsätter er relation. Att hon avslutat hör inte till om hon vill fortsätta med dig. 

Ekonomin är en helt annan del. Det är en diskussion ni måste ta om ni ska leva ihop oavsett om er relation är bra eller dålig. 

Sagt det tidigare. Riv av plåstret. Tiden går och inget blir bättre. Inte ens försök att få det bättre. Det hänger faktiskt på dig. För hennes del är den socioekonomiska tryggheter kirrad så länge ni är tillsammans. Jävligt praktiskt för henne att slippa betala allt och har markservicen ordnad. 

Är du inte värd att ha ett bra liv? Gör du inget så kommer den här tråden jama på i samma anda om ett par år. Du slösar din tid. Vet jag är lite tuff mot dig nu men jag tror det behövs för att putta till dig. 

Du har helt rätt, det är ingen fara att du är lite tuff mot mig så länge man inte är dum eller renta av otrevlig.

Jag behövde få skriva av mig lite kring mina tankar, och få lite boost.

Det här hurvida dom har kontakt eller inte är väl bara det att jag vill säga till honom att nu får du ta emot henne för du har varit med och ställt till allt detta, och till henne att du får flytta dit. Jag sa ju till henne det vid ett tidigare tillfälle men det var absolut inte aktuellt.

Jag tror inte att dom har den kontakten, för någonting måste ha hänt här i maj, vi var hos ett par kompisar och hon såg sååå sliten ut, det sa även dom som vi var hos.
    Jag tror att han har backat ur, det blev inte lika roligt längre när jag hörde av mig
    och han kanske inte ville ha någon seriös fortsättning.
    Min fru var även väldigt intresserad av tatueringar tidigare här i våras, men nu är det totalt tyst, våran kompis säger samma sak, hon säger ingeting om tatueringar.

Ja det är väl lite hur tankarna går.

Men lite har nog rätat ut sig för jag äter bättre och sover extremt hårt på nätterna, så det känns skönt.

Tack för att du svara 
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Kåt, glad och tacksam) skrev 2022-06-16 15:24:50 följande:
    Men har du förstått än att du inte har någon rätt att säga det till henne....? Och om du ringer honom skämmer du bara ut dig.
    Ja det är klart jag fattar det och jag kommer inte att kontakta honom heller.

Som jag har sakt tidigare så är det något som man tänker när man blir frustrerad och känner sig sviken.

Så jag har koll på läget 
  • Anonym (besviken)

Hej igen!
    För er som undrar så har vi varit i kontakt med en jurist.
    Och om allt går som det ska så kommer jag att köpa ut min fru från huset, dom närmsta veckorna.
    Vi har även skickat in skilsmässoansökan.

Hemma så rullar livet på som vanligt, det är artigt och trevligt,och vi hittar på saker med kompisar och med grabbarna.

Det jag inte kan förstå är varför hon inte har skyndat på sin flytt, och att hon inte pratar med mig om vart eller vad hon tänker skaffa förnågot, utan är bra tyst och säger att hon inte vet vart hon ska ta vägen, fast jag vet att hon kollar dagligen.

Sen fick jag höra att killen som hon har haft kontakt med och som får henne att känna sig glad och lycklig nu vill tillbaka till sitt Ex.
    Jag tog upp det med min fru, men det ville hon inte riktigt tro på, fast jag vet att det är sant, jag sa även att det är en bra kille som förstört två familjer på ett år, då blir hon skit sur. 
    Ja jag vet att jag inte ska nämna honom men i bland så känns det så skönt att få slänga ur sig något.

Svar på tråden Förvirrd