Anonym (Hon) skrev 2022-05-23 09:54:31 följande:
Förespråkar alla förskolor hbtq?
Det är inte dags ännu, men så snart ska vårt barn till förskolan, och jag är lite orolig för att det på alla ställen firar pride, viftar med flaggor och säger till dem att de får lov att vara pojkar eller flickor om de vill.
Är det på detta sättet eller finns det idag i sverige inget val?
Jag vill inte mata in detta i mina barn och stöttar inte hbtq på något sätt.
Skulle mitt barn ändå bli homosexuell så skulle jag så skulle jag acceptera detta, men jag gillar inte att man försöker hjärntvätta dem redan från ung ålder att tro att de är något de inte är.
Vet ingen förskola som förespråkar HBTQ. Däremot att alla är lika värda, att man får älska vem man vill och att man får leka med vad man vill. Även att man i vissa lägen uppmuntrar barnen till att leka med saker som de annars inte leker med.
Den värsta perioden på vår förskola (när barnen gick där) var när de fick två nya pedagoger som inte hjälpte till att styra leken alls. Gruppen var väldigt grabbig, det blev bara lek med bilar och allmänt vilda lekar. Ingen pedagogik, inga utmaningar, inga lugna lekar vilket resulterade i sjövilda barn även utanför förskolan. När vi försökte påpeka för pedagogerna att det vore bra om de såg till att barnen inte lekte med bilar fick vi till svar att "De leker inte bara med bilar, de leker med monstertruckar också".
När pedagogerna byttes ut, det blev mer styrning på leken, mer teater och mer rollspel så blev barnen mer harmoniska också.