• LFF

Hur och vart sover er bebis på natten?

Plantmilk skrev 2022-05-23 10:34:44 följande:
    Hur och vart sover er bebis på natten?

Hur/vart sover er bebis på nätterna?

Jag har en liten knodd på två månader och även om jag och min pojkvän har hittat en rutin för vår dotter när det kommer till hennes sömn och vad vi tycker är säkrast så upplever jag att det här med små barn och deras sömn är en enda stor djungel med många varningsflaggor om vad som är och inte är säkert. 

Så min fråga till er där ute med barn är hur sov era barn under deras första månader? 

Sov ni med bebisen i sängen med er, babynest, hade barnet pyjamas, låg i Sovpåse, swaddle, på rygg, sida eller mage?, sov barnet i sin spjälsäng? 

Vad tyckte ni vad tryggt och säkert? Berätta gärna 

De sov på rygg, som rekommenderas för att minska risken för PSD. De hade pyjamas med fötter eller sovpåse. Vi hade inget babynest men de sov antingen i sängen tillsammans med mig (hade en bebis på vardera sida, tvillingar och kuddmurar på kanterna av sängen) eller i sina egna spjälsängar. De första månaderna delade de spjälsäng, sen började de störa varandra och fick varsin på vardera sida om vår säng. De började alltid sova där och flyttades sen över till stora sängen på natten när de fick nattflaskan.
Svar på tråden Hur och vart sover er bebis på natten?