Inlägg från: Deepfreeze |Visa alla inlägg
  • Deepfreeze

    Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?

    Såklart finns det någon för alla, men är rädd att väldigt få skulle passa med mig. Lite nyfiken om era åsikter, vad ni skulle tycka om en sådan partner? Alla får gärna svara men mest intressat vore att veta vad 20-32 åringar tycker då jag till träffa någon i den åldern.

    Som person - Omtänksam, ärlig och öppen. Vill leva ett ganska stressfritt liv, gärna barnfritt. Är introvert och vill inte vara i centrum. Ogillar stora gruppsamlingar och föredrar spendera tid helst med en eller några få personer åt gången. 
    Jobbar heltid och trivs med mitt jobb. Tänker ekonomiskt och vill bli FIRE om möjligt.  
    Fritiden spenderas en hel del vid datorn och gym annars brukar jag umgås med familj och nära vänner. Är kanske lite av en serienörd också. 
    Tycker om att vara i naturen, ta promenader och gärna ta mindre utflykter. Föredrar hemmakvällar än utekväll.
    Bryr mig om mitt utseende. Tränar, håller mig i form och är nöjd med min kropp och vill förbättra ännu mer. Klär mig bra (enligt mitt tycke), Rakar/trimmar det som behövs.
    I ett förhållande - Kommunikation och ärlighet är nog det viktigaste för mig. 
    Gör mitt bästa för att se till att båda är lyckliga i relationen. Jag tycker om matlagning så mat fixar jag gärna eller att man gör det tillsammans. Självklart hjälper jag till med alla andra hushållssysslor som behövs. Tycker om att skratta,skoja och har inga problem att vara lite fånig. Tar inte livet allt för seriöst utan försöker hitta njutning i de vanliga och lugna stunderna i livet. Vill att båda ska ha friheten att leva sina liv, ha sina hobbys men samtidigt att man hittar tid för varandra och kanske hittar på något nytt då och då.
    Är romantisk/kärleksfull. När jag väl faller för någon så kommer jag visa det nästan dagligen. 
    Komplimanger, kramar och pussar (förstår att detta är negativt för vissa).
    Är nyfiken och vill veta det mesta om min partner. Förflutna, framtid, dåliga/bra perioderna i livet osv, och såklart vad som händer i nuet. Slutligen kan jag avsluta med att säga att sex är viktigt då jag förknippar det med närhet och kärlek och att det ska ske flera gånger i veckan.

    Såklart finns det en del negativa saker, som hos alla. Jag kanske låter som en bra "match" för någon men som gärna vill ha barn och det kan jag förstå. 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-05-24 22:45
    Texten blir så random och inga mellanrum blir av. Läsningen blir bara lite jobbig -_-
  • Svar på tråden Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?
  • Deepfreeze
    Anonym (Extrovert) skrev 2022-05-23 21:47:19 följande:

    Jag är 22. Helt ärligt så låter du som en jättefin kille, men jag tror att du skulle bli lite tråkig i längden. 
    Jag som person älskar att träffa nya människor, ta en spontantripp någonstans och gå ut på fest. (Även om det händer sällan)

    Jag tror att en relation med dig skulle kännas kvävande, att man i slutändan får dåligt samvete för att man går ut när du inte vill följa med. En annan sak jag reagerar på är att du benämner det som "hjälpa till med andra hushållsysslor". Vadå hjälpa till? Man är två i ett hem, man gör saker för att BÅDA måste inte för att hjälpa sin tjej?

    Med detta sagt vill jag mena på att du absolut kommer hitta någon, men du målar upp dig själv något du kanske egentligen inte är.

    Skulle du själv vilja vara i ett förhållande med personen du beskriver eller låter det inte lite för bra för att vara sant?


    Ja, jag har ju inte direkt det roligaste och mest spännande liv. Men jag är helt ok med en "tråkig partner" som jag som inte behöver hitta på nytt eller hålla igång hela tiden. 

    Jag skulle inte vara emot spontantripps eller hitta på något utanför min comfortzone men det skulle väl inte kunna ske för ofta. Kanske någon gång i månaden eller två, beroende på vad det är såklart. Inget som jag skulle kunna göra varannan helg eller så tror jag, framförallt något som skulle ta upp en hel dag genom att träffa mycket folk osv. 

    Haha alltså jag har väl läst lite på FL, hushållsarbete som inte görs och då är det väl oftast män som inte verkar göra det. Så... det kom därifrån. Självklart är det bådas jobb/ansvar lika mycket att se till att allt fungerar och är fint i hemmet. 

    Jag skulle enkelt vara jättelycklig med någon som mig själv i ett förhållande. Självklart är det viktigt då att det finns en bra balans i allt detta. Men ja, lite tråkigt blir det i längden så optimalt vore det om någon var lite mer aktiv, social och utåtriktad så att man inte blev så kvävd som du säger. 

    Jag har en fråga till dig, du som är extrovert, skulle du vara okey med en passiv partner gällande allt det sociala? Då menar jag kanske en obalans på 80-20 eller så? 
  • Deepfreeze
    Gameofthrones skrev 2022-05-23 11:25:17 följande:

    Du låter väldigt jämlik. Men är rädd för att du kan bli en toffel. Visa sin kärlek varje dag görs på olika sätt. Det beror på hur du är som individ. 

    Jag skulle bli tokig om du gör romantiska saker varje dag och vill för mkt i relation. Det kan bli för mkt. Känner jag bli kvävd. Det gäller och sätta gränser för dig och din partner.

    Att vara introvert är inget fel det är bra och ha få en person som är extrovert. Inte alldeles för mkt men kan ta socialt nätverk bättre än du. 


    Har aldrig varit en toffel och tror det är svårt för mig att bli det. 
    Ja det måste vara rimligt och passande för båda. Däremot skulle det aldrig bli för mycket för min del med en kram varje dag. Men det är olika för alla såklart.  
    Håller med dig på sista punkten. Måste verkligen vara mer öppen att vara med en lite mer extrovert person.
  • Deepfreeze
    Anonym (Bra?) skrev 2022-05-24 15:44:32 följande:

    Du låter väldigt bra, nästan för bra. Därför blir jag misstänksam. Hur är din mindre smickrande sida? 


    Det var fint sagt av dig men som du ser är jag för tråkig för de flesta. Men jättekul att läsa vad folk tycker ändå. Det negativa?
    - Jag är inte så spontan som jag kanske hade önskat, livet är inte tillräckligt spännande som många önskar sig. 

    - Jag är inte en partner som ordnar någon stor överraskningsfest när du fyller 30 och bjuder in alla våra vänner och familj (som ett random exempel)

    - Jag har ett lyckligt liv och en underbar familj men min partner blir ett stort focus i mitt liv. Jag vill gärna att hon är min bästa vän, den person jag först vänder mig till och hon gärna till mig och vill gärna veta om det mesta som händer i hennes liv. (Detta vet jag kan vara kvävande för vissa) Självklart måste det se inte se ut så här helt och hållet och jag blir inte helt olycklig bara för att vissa saker inte sägs eller vill avslöjas. Det får man acceptera.  

    - Svartsjuk? Vet inte om det räknas som svartsjuka men jag är väl lite konservativ av mig. Jag hade inte tyckt om att min partner håller på med "oskyldig flirting" med kollegor t.ex. Eller att man har halvnakna bilder på instagram. (Självklart gäller samma för mig)
    - Min ärlighet kan kanske vara sårande ibland? Eftersom jag försöker alltid vara rak på sak. Ibland kan det också lätt misstolkas då (men det går att förklara i efterhand iaf) Självklart finns det undantagsfall här också men det har hänt i mitt liv. 
    Finns nog mer men detta kom jag på nu iaf. Jag är under 30 så jag har mycket mer att leva, lära mig och fortsätta utvecklas som person. 
  • Deepfreeze
    SaraL77 skrev 2022-05-25 09:32:22 följande:

    När får vi höra vem du är på riktigt? För det du skrivit nu låter mer som att en rekryterare har hjälpt dig att skriva.

    Tror kanske det är där skon klämmer. Du är alldeles för generisk och intetsägande.


    Det var inte meningen att gå in i superdetalj om mig själv eller så.
    Min TS var ett genuint försök att förklara mig som person, hur jag lever mitt liv och hur jag är i ett förhållande och vad som är viktigt för mig.

    I min TS, är allt som står till 100%? Jag läste om den och ja, det stämmer helt och hållet. Inget av det jag skrivit borde vara svårt att uppnå, om man är sån som person. Hade jag istället skrivit såhär.

    "Jag kommer aldrig bli arg eller sur på dig någonsin"
    "Jag tar aldrig illa upp"
    "Jag blir aldrig ledsen" 
    "Jag kommer se till att du ska skratta varje dag"
    "Jag kommer aldrig någonsin att ljuga för dig" 

    Det hade varit svårt att kunna upprätthålla och det skulle inte alls stämma heller.

    Missar jag negativa saker om mig, finns det negativa saker som inte ens jag känner till? Självklart. Kommer finnas dealbreakers både för mig och en annan person som kommer avgöra om vi skulle passa ihop.
  • Deepfreeze
    SaraL77 skrev 2022-05-25 10:57:27 följande:

    Vad tror du själv är anledningen till varför du aldrig haft ett förhållande? 


    Det har jag aldrig sagt heller. Har haft partners, varit sambo och haft ett långt förhållande. Så allt jag skriver kommer såklart därifrån och inget jag hittar på bara sådär.

    Så vad är problemet, varför denna tråd? 

    Jo, för jag har varit singel ett tag nu, försökt hitta någon men väldigt få som passar mig. Det är inte svårt att förstå varför heller. Jag börjar förstå nu också att jag borde vidga mitt sökande litegrann, som t.ex en mer extrovert tjej och kan inte leta så specifikt.

    Sen så vet jag att jag inte passar för jättemånga också och därför var jag nyfiken om det fanns tjejer som skulle kunna ha en partner som mig - därav min TS.

    Men det ser ut lite såhär. Helst 22-32, Barnfri, utseendet är något viktigt för attraktion. Sen måste hon ha ett normalt BMI då jag inte tänder alls på övervikt eller liknande. 

    Bara här, försvinner det flesta bort, framförallt när det gäller online dating.
    Eftersom jag inte är den sociala typen, har inte jättestort socialt nätverk så är det svårt för mig att träffa någon på annat sätt, men jag jobbar även på detta.

    Tjejer som älskar att resa, som är sociala och älskar att träffa människor och behöver hålla igång, spänning i vardagen och många andra krav i livet/förhållandet går inte ihop alls med mig. Känns som detta är majoriteten ibland. 

    Och när man väl träffar någon som är en väldigt bra match utifrån det jag skrev i min TS, så finns det så mycket annat som måste stämma överens eller inte vara för olika. 

    - Kemi
    - Att man matchar intellektuellt
    - Sexuellt
    - Gärna politiskt
    - Träffas man online så kan avståndet göra det svårt också ibland.
    och mera...

      

     

     
  • Deepfreeze
    Anonym (ME) skrev 2022-05-26 17:04:53 följande:
    För det andra känns det som att du har rätt bestämda åsikter för hur ditt liv med en partner ska vara. Inte att man båda kompromissar och anpassar sig. Och att det finns en känsla av klängighet över dig - men gissningsvis när det passar dig.

    Även dina ord om sex att det "ska" ske flera gånger i veckan känns rätt läskigt (jag hoppas att du inte menade det). Hur många det blir beror väl helt på vilket läge man är i relationen. De flesta nykära gör det kanske flera gånger om dagen. Medan när det gått några år så kan det vara perioder då det är mer sällan. I synnerhet om en kanske inte är på topp just då. Att då bo med någon som tycker att man ska ha det flera gånger i veckan känns inte bra. Eller åker hon ut då?

    Och ska du dessutom hitta en som vare sig vill ha barn eller någon gång har lagt upp en bild på sig själv på stranden i bikini så känns det som att ditt urval är minimalt. 

    Jag är själv introvert så jag förstår lite hur du tänker i vissa saker. Och det är tufft med alla sociala förväntningar som finns idag. Både på jobb och privat. Men i en relation måste man precis som på jobbet göra sånt som är jobbigt ibland för att det ska bli bra för någon annan (eller jobbet eller relationen som helhet).
    Ja, jag tror du har rätt. Det är väl en dålig sida jag har, jag har väl en önskan hur jag vill att relationen ska se ut, och även hur hon ska vara. Det funkar inte så, jag vet det. Det har jag arbetat bort de senaste åren (kanske inte helt 100% än)

    Sex flera gånger i veckan menar jag helt enkelt att det är det jag behöver för att vara lycklig i en relation på lång sikt. Självklart finns det perioder där det inte kan ske, men jag skulle inte kunna vara med någon där sex händer 2 gånger i månaden i ett långvarigt förhållande. 

    Nja det är inte så illa. Jag menar helt enkelt att man lägger ut rumpbilder när man är i ett förhållande. Fast tjejer som gör detta passar inte med mig pga andra anledningar, handlar om värderingar mer än bilden i sig (hoppas jag ingen tar illa upp här)

    Jag har som sagt bara haft ett långt seriöst förhållande. Så jag vet inte själv hur jag skulle vara med en med en annan person. Kanske skulle jag kunna göra saker jag inte kan tänka mig, och tycka om det. Vem vet. 
  • Deepfreeze
    SaraL77 skrev 2022-05-26 22:45:57 följande:
    Du kommer nog fortsätta vara själv till dess att du mognar på riktigt och släpper dina unkna värderingar om hur tjejer ska och bör vara. Du verkar dessutom helt sakna förmågan att sätta dig in i andra människors situationer utan ser bara vad som är viktigt och ett måste för dig.
    Fast det där stämmer inte på alls. Utvecklas och mogna lite till kommer jag göra såklart. Sen så lever jag hellre ensam än att vara olycklig i ett förhållande.
Svar på tråden Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?