Inlägg från: Anonym (Sam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sam)

Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?

Anonym (Ständigt nyfiken) skrev 2022-05-25 12:28:09 följande:
    Tror det beror i huvudsak på din personlighet. Inte brist på kvinnor som är smala. Bara att de inte vill dejta dig pga din kvinnosyn och fixering vid osunda ideal.
    Osunda ideal är det knappast om man på en partner föredrar ett BMI som ligger under en nivå där hälsoaspekterna börjar spela in. Idag har det nästan blivit trendigt för unga tjejer att vara tjocka och visa upp en rejäl kalaskula, trots att alla vet att det medför allvarliga hälsorisker längre fram.

Och dessutom, vare sig du gillar det eller inte, så är fläskiga gubbmagar inte särskilt attraktivt varken på killar eller tjejer.
  • Anonym (Sam)
    Anonym (Stina) skrev 2022-05-26 12:10:46 följande:

Jag skulle tro att svaret till Pelle bygger på alla hans tidigare inlägg på FL. Pelle skriver enbart om tjejers BMI och berättar gärna och ofta för andra användare att de är för tjocka för honom och att han därför inte vill ha dem som flickvän. Pelle är övertygad om att allt över BMI 21 är övervikt på kvinnor, detta efter att han läst och misstolkat en (1) artikel. Pelle har inte bara något emot övervikt, han har något emot normalvikt och han fantiserar gärna om att även tjejer som ser smala ut har av fett tilltäppta blodkärl. 

följaktligen kan dessa kändisar inte räkna med Pelles uppmärksamhet då de har BMI över 21 och därmed är överviktiga:

Megan Fox
    Salma Hayek
    Serena Williams 

Beyoncé har en chans men då får hon inte gå upp ett hekto för då spelar hon inte längre i Pelles liga. 

Ett BMI på 21 är inte för mycket ur någon som helst aspekt. Vad den där Pelle menar har jag ingen aning om.

Men när det börjar gå närmare 30 och över så är det övervikt. "Älskar min kropp, yada yada", men när man svettas konstant, flåsar av att gå uppför tio trappsteg och inte ens kan springa en kilometer så är det inte sunt. För att inte tala om att det är inte heller är särskilt tilltalande för de flesta. Undantag finns givetvis, men man får inse att utbudet av attraherade partners minskar rätt drastiskt.
Svar på tråden Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?