• bombergranaterochtrumvirvel

Varför sådana svettningar?

I nästan 5-10 år har jag blivit väldigt svettig av minsta ansträngning, som att gå till matbutiken och handla tex. 

Jag har även sen några månader tillbaka varit torr i slidan. Det ger ont i början av slidan om jag stoppar in en dildo. 

Jag tänkte att det kanske är förstadiet till klimakteriet och gick till en gynekolog, han skickade mig till labratoriet för att ta blodprov och sa att mina värden var normala.

Jag har fortfarande mens, men den får jag bara om jag äter p-piller eftersom jag har PCOS. P-piller hjälper mot min svåra acne.

Jag fick även en salva att stryka på på underlivet, men den ska inte tas i själva slidan. Dock tror jag det har hjälpt lite, men inte helt. Undar om han uppfattade det som att det var i mynningen och utsidan. Han sa att jag inte ska raka mig så nära slidan, men jag sa jag har alltid användt hårborttagningsmedel och utan problem.

Jag undrar om jag verkligen inte är i förstadiet till klimakteriet i alla fall, borde jag träffa en annan gynekolog och få en "second opinion"? Eller kontakta samma gynkelog igen?

Min pappa svettas mycket också, trodde först det var för han är rätt överviktigt, mer än mig, men jag väger 86,5 kg och är 175 cm lång så jag är ju inte smal precis.
     Men det ligger väl i släkten det där med att svettas mycket, men som sagt jag har inte alltid haft det så, och har alltid haft typ samma vikt. 

Sen funderar jag på om det är p.g.a. mina antidepressiva medicin, men den har jag ätit i 25 år. Min pappa har också ätit sånt typ hela livet (p.g.a. panikångest för oss båda). Men man kan ju undra om medicinen gör att man svettas mer när man kommit upp i ålder och ätit det länge?

Jag fattar ingenting. Vad tror ni det är för fel? Detta är så jobbigt. Vad kan man göra åt det?

• Svar på tråden Varför sådana svettningar?
  • bombergranaterochtrumvirvel

Jag åt inga p-pller i ett halvår förra året, om det kan vara en anledning till torrheten i slidan. Jag har även fått en hel del sår eller vad man ska kalla det på ryggen som jag hade mycket när jag var ung. Försöker att inte riva på dom och gör med sårläkande medel.

Tänkte bara i fall exprimenterande med p-piller har skapat förvirring bland hormonerna. Men att jag inte åt p-piller har ju inget med svettningarna att göra eftersom dom har jag haft i flera år.

Svar på tråden Varför sådana svettningar?