• LillyE

Tidig ägglossning.

Blir inte klok på om jag haft ägglossning eller inte. 

Hade sista mens 12 Maj. 
    Förväntad ägglossning idag eller imon.
    Tagit ägglossningstest sen i måndags. Sist hade jag ägglossning dag 16, å tydliga symtom.

Massor av ägglossningsekret flera dagar och lite värk i magen. 

Nu hade jag lite ägglossningsekret i lördags å ännu mindre i söndags. De va så pass mkt mindre än sist att tanken inte ens slog mig för att ta test.. Jag tänkte att de va på gång men inte än då de kändes för tidigt.. 

Men nu blir jag knäpp. Förväntad ägglossning idag el imon men absolut noll ägglossningsekret.. Å negativa test.
    . Kan de varit i helgen redan?

Då missade vi nog denna chansen ????????.

Hade sex i torsdags och söndags.. 

• Svar på tråden Tidig ägglossning.
  • LillyE

Räknas jag från den 12e som första dagen? Då hade jag isf ägglossning dag 10 el 11Obestämd

• Anonym (FYI)

Första mensdagen är första dagen i cykeln. Att få ägglossning runt dag 14 är helt normalt. Du kan ha haft det i helgen och då lite tidigare än medel. Det kommer en ny chans nästa månad.

• LillyE

Jaa såklart medveten om att de kmr en ny chans. Men en månad är lång tid när man verkligen väntar å längtar..

Undra om de vanligt att symtomen skiljer sig så mkt månad till månad...

• Anonym (Anonymtjej)

Tror vi ligger i samma sits.. 

Dock fick jag mensen den 11e maj och jag brukar känna av min äl så jag hade jätteont i helgen och fick även positivt i cb ältest i söndags. 

Enligt appen skulle jag få min äl idag.. 

Jag vet inte vad som gäller nu längre.. ska man gå efter appen? eller känslan när jag hade ont? 

Vi hade sex fredagen bara :/

Uppdatera gärna hur det går för dig

• Anonym (FYI)
    LillyE skrev 2022-05-25 15:53:00 följande:

Jaa såklart medveten om att de kmr en ny chans. Men en månad är lång tid när man verkligen väntar å längtar..

Undra om de vanligt att symtomen skiljer sig så mkt månad till månad...

Kroppen är ingen maskin, och du har säkert inte analyserat ditt sekret månad ut och månad in genom åren men ja, det skiljer sig från månad till månad. Både med sekret och med ömhet i magen och allt möjligt annat.
  • Jag är bara jag

Mycket möjligt du hade tidigare äl än du brukar. Helt normalt. Jag hade nästan alltid en menscykel på runt 28 dagar i alla år, men nån enstaka cykel kom äl redan dag 10-11 och därmed blev cykeln 24-25 dagar istället. Det är därför man får hålla koll på äl-symptom istället för att enbart räkna dagar eller förlita sig på en app. En app vet inte när äl infaller.

• LillyE
    Jag är bara jag skrev 2022-05-25 16:24:13 följande:

Mycket möjligt du hade tidigare äl än du brukar. Helt normalt. Jag hade nästan alltid en menscykel på runt 28 dagar i alla år, men nån enstaka cykel kom äl redan dag 10-11 och därmed blev cykeln 24-25 dagar istället. Det är därför man får hålla koll på äl-symptom istället för att enbart räkna dagar eller förlita sig på en app. En app vet inte när äl infaller.

Jaa så dumt av mig att int testa i helgen... Grejen var att mannens syster och mamma va här hela helgen så hade inte kunnat få till de ändå..

Jaa va bara så säker på att de int skulle komma så tidigt eller att jag borde haft mkt mer symtom.
  • LillyE

Lyckas inte svara dig direkt (anonymtjej)

Så svårt, förra månaden hade jag verkligen såå tydligt ägglossningsekret och tydlig värk i magen..

Men de va så lite i helgen.. Så vet inte alls hur jag ska tänka.. 

Om du fick positivt test i helgen så hade du säkert ägglossning då ju

• Anonym (FYI)
    LillyE skrev 2022-05-25 16:29:52 följande:
    Jaa så dumt av mig att int testa i helgen... Grejen var att mannens syster och mamma va här hela helgen så hade inte kunnat få till de ändå..

Jaa va bara så säker på att de int skulle komma så tidigt eller att jag borde haft mkt mer symtom.
    När du får positivt utslag är det ändå 12+ timmar tills ägglossningen sker och ägget lever då i ett dygn till. Det bästa en sån gång när besök eller annat krockar med sexlivet får man ha sex precis innan för då ligger spermierna och väntar på ägget.
  • LillyE
    Anonym (FYI) skrev 2022-05-25 16:32:32 följande:
    När du får positivt utslag är det ändå 12+ timmar tills ägglossningen sker och ägget lever då i ett dygn till. Det bästa en sån gång när besök eller annat krockar med sexlivet får man ha sex precis innan för då ligger spermierna och väntar på ägget.
    Jaa vi hade sex i torsdags kväll, sen va de här fredag, lördag å åkte hem söndag.. Då hade vi sex söndag kväll..

Så kan ju leva på hoppet om att ägglossning skedde i lördags kanske torsdagens spermier låg å väntade.. 
  • Anonym (N)

Vet iallafall att min menscykel kan skilja sig från månad till månad.. Brukar iförsej inte känns av ägglossning så mycket men jag borde ju ha det ca 14 dagar innan mens. Nu ammar jag och har nyss fått tillbaks mensen (mycket tidigare än jag hade hoppats) men innan kunde det dröja mellan ca 23 dagar och 30 nånting (oftast ca 25-28) från en mens till nästa.  Så då borde det ju varierat när jag hade ägglossning också. Tror det är normalt? 

Och tänk på att spermier kan överleva flera dagar så du kan ju ändå ha blivit gravid.
    Lycka till!

• Anonym (FYI)
    LillyE skrev 2022-05-25 16:45:10 följande:
    Jaa vi hade sex i torsdags kväll, sen va de här fredag, lördag å åkte hem söndag.. Då hade vi sex söndag kväll..

Så kan ju leva på hoppet om att ägglossning skedde i lördags kanske torsdagens spermier låg å väntade.. 
    Ja men det låter faktiskt som perfekt timing! :)
  • LillyE

Som jag förstått de så kmr mensen 14 dagar efter ägglossning, så de är dagarna innan som kan variera.

Men isf borde ju min bim flyttas å bli några dagar tidigare.. 

Åh jag vet att man bara borde ha tålamod och vänta...
    Men jag hade nyss ett Ma i v 11 å vill så såå gärna få ett plus snart 

Svar på tråden Tidig ägglossning.