Inlägg från: Anonym (dottern) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dottern)

Orsak till att man inte gör mjölk allergi test på bebis?

Min äldsta dotter (7 år) har varit allergisk mot mjölkprotein sedan hon föddes och är en i dag. Att testa för mp-allergi gör oftast inte eftersom det är så osäkert, utan man går oftare efter andra symptom.

Om din dotter (?) äter mat hade jag faktiskt bara struntat i ersättningen och istället gett välling eller bara havremjölk. Man behöver inte godkännande från läkare för att sluta ge sina barn mjölk. Hur skulle veganer göra? Man behöver faktiskt inte komjölk för att överleva. Det är viktigare att ert barn får må bra.

• Anonym (dottern)
    Anonym (dottern) skrev 2022-05-25 21:07:41 följande:

Min äldsta dotter (7 år) har varit allergisk mot mjölkprotein sedan hon föddes och är en i dag. Att testa för mp-allergi gör oftast inte eftersom det är så osäkert, utan man går oftare efter andra symptom.

Om din dotter (?) äter mat hade jag faktiskt bara struntat i ersättningen och istället gett välling eller bara havremjölk. Man behöver inte godkännande från läkare för att sluta ge sina barn mjölk. Hur skulle veganer göra? Man behöver faktiskt inte komjölk för att överleva. Det är viktigare att ert barn får må bra.

Kan lägga till att dottern fortfarande har väldigt känslig hud. Som liten kaskadkräktes hon när hon fick i sig mp, men i dag yttrar det sig som just eksem och extrem klåda - särskilt där huden är tunn.
  • Anonym (dottern)

Funkar ju inte att citera? 
    Men i alla fall, ja vi gav dottern Oatly (det var det som fanns för sjunde sedan). Nu finns det överallt. 

Säger som någon annan, lita på din magkänsla. Vi märkte skillnad på dottern på någon dag bara när mjölken uteslöts, så om det är boven kommer ni märka det inom två veckor. 

Vår barnläkare ville att vi skulle provocera med mjölk efter tag. Så när huden och magen blivit bra kan man testa att ge lite mjölk (i någon form), för att se om det blir en reaktion.

Svar på tråden Orsak till att man inte gör mjölk allergi test på bebis?