Inlägg från: Tsprit |Visa alla inlägg
  • Tsprit

Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?

Har ni varit med om att era barn kommer hem och upprepar politisk propaganda som lärarna har basunerat ut i skolan? Vad gör ni i så fall? Går ni till läraren och "tar ett snack", eller pratar ni med era barn om att det rör sig om propaganda?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?
  • Tsprit
    Anonym (hahaha) skrev 2022-05-26 10:05:11 följande:

Låt mig gissa TS: du vill inte ha in fler invandrare och så har SH-läraren gått igenom vad det innebär att vi lever i en demokrati, att det finns avtal inom EU osv, som gör att flyktingar får komma hit. 

Lärare ska följa skollagen och där står tex:

"utveckla medborgarkompetenser och demokratiska va?r­deringar hos eleverna. Det ga?ller bland annat arbetet med va?rdegrunds­fra?gor, sa?som tolerans, respekt fo?r olikheter och ja?msta?lldhet, men ocksa? skolans undervisning i politik och samha?llsfra?gor"

Det är inte propaganda. 
    Jag syftar inte till en särskild fråga, dock verkar du lite aggressiv, vilket i sin tur får mig att ifrågasätta din egen respekt för oliktänkande.
  • Tsprit
    Anonym (S) skrev 2022-05-26 10:17:36 följande:
    Vad är politisk propaganda, enligt dig?
    När man upprepar saker som olika partier sagt, och får dessa saker att framstå som fakta istället för åsikter.
  • Tsprit
    Anonym (Stiffye) skrev 2022-05-26 10:40:06 följande:
    vi måste lita på det partierna säger - vad är alternativet? 
    de små individerna kommer annars att läsa detta på annat håll. Annars kanske barnen tar till sig desinformation. 
    Problemet är att man får åsikter att framstå som fakta. Att man får vissa partiers politik att framstå som rätt, medan alla andra har fel. Sånt ska lärarna inte syssla med överhuvudtaget.
  • Tsprit
    Anonym (förälder till två) skrev 2022-05-26 10:47:38 följande:
    Är det flera lärare du upplever har gjort det eller är det en särskild lärare du upplever har gjort det? 
    Har det hänt flera gånger eller är det någon speciell gång efter en lektion?
    Det har hänt flera gånger på senare tid, framför allt när det gäller abortfrågan och det utkast som läckte från amerikanska HD. Jag pratade först med lärarna, som är helt ignoranta för att det finns folk som av olika anledningar inte är för fri abort, men sedan pratade jag med mitt barn om hur olika åsikter det finns, och varför folk tycker olika.
Svar på tråden Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?