Inlägg från: Anonym (Stiffye) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stiffye)

Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?

Anonym (hahaha) skrev 2022-05-26 10:05:11 följande:

Låt mig gissa TS: du vill inte ha in fler invandrare och så har SH-läraren gått igenom vad det innebär att vi lever i en demokrati, att det finns avtal inom EU osv, som gör att flyktingar får komma hit. 

Lärare ska följa skollagen och där står tex:

"utveckla medborgarkompetenser och demokratiska va?r­deringar hos eleverna. Det ga?ller bland annat arbetet med va?rdegrunds­fra?gor, sa?som tolerans, respekt fo?r olikheter och ja?msta?lldhet, men ocksa? skolans undervisning i politik och samha?llsfra?gor"

Det är inte propaganda. 
    Vem vill inte ha hit fler invandrare? på mina barns skolor har mina ickelivmoderbärande barn (manligt kodade barn) och deras liknande kodade barn i kjol, sitter med benen i kors och stickar och deras livmoderbärande kompisar lär sig om islam exempelvis 

att påstå att vi inte lever i en demokrati är bara vidrigt och förkastligt. 
  • Anonym (Stiffye)
    EnAnonumius skrev 2022-05-26 10:18:33 följande:
    Ursäkta?

I SamHällskunskap ingår religionskunskap. I religionskunskapen så får man lära sig om de abrahamitiska religionerna, och även om buddhismen också, hinduismen etc.

Och att lära om den abrahamitiska religionen Islam, är knappast "politisk propaganda", som denna tråden handlar om.. Då TS skrev "politiska propaganda" och inte "religiös hjärntvätt".

Sedan så varför skriver man på detta patetiska sätt som "icke livmoderbärande" och "livmoderbärande".

Ursäkta men vad är det för patetiskt med det? Man ska inte köna barnen eller sätta dem i ett fack från början,. mina manligt kodade barn får vara precis som dem vill och umgås och älska vem dem vill. 

vi har aktivt valt könsneutrala namn åt våra barn därav, inget att göra sig rolig åt. 

• Anonym (Stiffye)
    CyniskOptimist skrev 2022-05-26 10:31:26 följande:
    Hahaha! Ja jösses... 

Jamen lycka till med det.  :D
    Med vad? Valet är aktivt från dag och ett fortgår i vardagen. öppnar man ögonen lite ser man patriarkala strukturer överallt. det borde du också testa. 
  • Anonym (Stiffye)
    EnAnonumius skrev 2022-05-26 10:33:55 följande:
    Man könar inte barn när man kallar dem för "livmoderbärande" och "icke livmoderbärande"?

Har du någonsin träffat på en "livmoderbärande" med kuk?
    Eller en "icke livmoderbärande" med fitta?

Om du avser att göra ironi/sarkasm över det "könsneutrala" så har du valt synnerligen fel ord för det där.
    Om du missat det finns det livmoderbärande barn som upplever att de föds i fel kropp och könskorrigerar enbart de yttre kodade könsorganen. Så det finns många bara i Sverige, ja även om de råkar vara en minoritet. Tråkigt att man inte tar sig tid att läsa på om detta 
  • Anonym (Stiffye)
    Tsprit skrev 2022-05-26 10:36:37 följande:
    När man upprepar saker som olika partier sagt, och får dessa saker att framstå som fakta istället för åsikter.
    vi måste lita på det partierna säger - vad är alternativet? 
    de små individerna kommer annars att läsa detta på annat håll. Annars kanske barnen tar till sig desinformation. 
  • Anonym (Stiffye)
    Tsprit skrev 2022-05-26 10:43:29 följande:
    Problemet är att man får åsikter att framstå som fakta. Att man får vissa partiers politik att framstå som rätt, medan alla andra har fel. Sånt ska lärarna inte syssla med överhuvudtaget.
    Ja men ska de framföra alternativ för Sveriges partiprogram öppet tex det är ju också ett parti 
  • Anonym (Stiffye)
    CyniskOptimist skrev 2022-05-26 10:57:51 följande:

Stiifye: Ja det kallas Könsdysfori, och är ett tillstånd som man såklart behandlar, t.ex genom att byta kön. Detta är dock oansvarigt att göra mot en minderårig som ännu inte "hittat sig själv" fullt ut och faktiskt kan ta detta oåterkallerliga beslut. Och att i princip försöka pracka på Könsdysfori på sina barn är ren och skär barnmisshandel.

Som om tonåringar inte har nog med identitetskriser, nu ska man dessutom från barnsben göra dem osäkra på om de är kille eller tjej. Helt fantastiskt, och så undrar man varför den psykiska ohälsan ökar. 

//end rant

Detta kringgås mest genom att inte köra ut patriarkala tankesätt från början det är ett större övergrepp att köpa bilar till manligt kodade barn och dockor till kvinnligt kodade barn och göra skillnad på dessa på andra sätt 
    livmoderbärande barn kan också ägna sig åt teknik 
  • Anonym (Stiffye)
    Drottningen1970 skrev 2022-05-26 12:58:38 följande:

Absolut inte. Tvärtom verkar det finnas en livräddhet för att ens tala om värderingar, så som solidaritet rättvisa etc.

Säger en som anser att äggdonation utomlands och surrogatmödraskap är helt ok 
  • Anonym (Stiffye)
    Anonym (L-M) skrev 2022-05-26 14:51:25 följande:

Nej, mina barn som går på högstadiet lär sig snarare att vara källkritiska för att inte gå på propaganda. 

Propaganda enligt vem? Säga någonting kritiskt mot pfizers injektioner? Förbud mot att yppa ett positivt ord om rysk kultur? Sverige råder under stark censur, statlig rysk media och vissa kinesiska och indiska stora tidningar har blivit censurerade då man på förhand bestämt att allt som kommer därifrån (uttalanden från exempelvis politiker i Kreml är s k desinformation, propaganda, ryska hackare, osv likaså läkarupproret är bara propaganda). Alla länder som följer en annan linje en svensk är korrupt på något sätt eller på annat sätt moraliskt förkastliga men inte ukraina exempelvis, där råder ingen korruption utan dit ska vi sända miljarder ton vapen osv. vad, exakt vad förväntar du dig av svenska skolan? 
  • Anonym (Stiffye)
    Anonym (Konservativ) skrev 2022-05-26 14:46:01 följande:

Manligt kodade barn.. herregud vilket ordval. Har dom inte problem så lär dom få det. Istället för att lära alla barn att känna efter i absurdum så tycker jag att vi lär dom solidaritet, gruppkänsla, flexibilitet, att kompromissa, att uppföra sig i sociala sammanhang och att dom är en del i ett större sammanhang.

Det gäller både föräldrar och lärare.

Och det ser vi exempel på inne i detta forum menar du? Kände du att du precis föregick med gott exempel där? nej svenska barn faller inte långt från de svenska äppelträdsföräldrarna. Skentrevligt och hjärntvättat och västvridet ska det va. Alla andra länder som inte ingår i västvärlden är *konstiga*. 
  • Anonym (Stiffye)
    CyniskOptimist skrev 2022-05-26 21:00:42 följande:
    Okej.. Vilka partriarkala tankesätt menar du finns i dagsläget?

Så hur gör ni? Köper 50% bilar vs dockor så att era söner/döttrar får båda framför sig och då kan välja? 
    det syns i vuxen ålder 
    män begår våldsbrott i större utsträckning får mer betalt för samma arbete kvinnan slavar hemma och tar alltid mer hushållsarbete tar ut mer föräldraledigt bränner ut sig i större utsträckning 
    detta finns det alltså statistik på även om du hävdar att ni har millimeterrättvist hemma trots jag inte ett skit på sorry så försök inte ens 
    Nej vi kvoterar leksaker för att aktivt vända trenden 
    jag har enbart det vi kallar för pojkar 
  • Anonym (Stiffye)
    Anonym (L-M) skrev 2022-05-26 19:14:46 följande:
    Jag förstår av det du skriver att du inte har lärt dig att vara källkritisk. 
    tvärtom faktiskt. men antar att du refererar allt till DN. blir enklast så för Svensson. Antar att du litar fullt ut på ledande regering och på lärarnas förmåga till att fokusera på rätt saker i den statliga klass ditt barn går i. Sverige har blivit ett riktigt skitland på många sätt. 
  • Anonym (Stiffye)
    Anonym (L-M) skrev 2022-05-26 19:14:46 följande:
    Jag förstår av det du skriver att du inte har lärt dig att vara källkritisk. 
    Tror inte du på riktigt kan komma med ett enda bra motargument att komma med mot det jag skrev? Är du kapabel till att föra en saklig diskussion eller är du också en av alla dessa lobotomerade fiskarna i detta land? 
  • Anonym (Stiffye)

Det känns som om 80% av svenska fullvuxna medborgare är blinda döva naiva och behöver ha pappa staten som vägvisare som håller dem i handen och talar om hur man ska tänka, agera och känna. Inget ifrågasättande, inga sakliga diskussioner, utan har en myndighet sagt någonting så är det så. 

• Anonym (Stiffye)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2022-05-26 21:19:45 följande:
    Tur att vi har dig som kan berätta sanningen!
    Känner du dig träffad? Uppenbarligen  eftersom inget vettigt argument kom ut här heller 
  • Anonym (Stiffye)
    CyniskOptimist skrev 2022-05-26 21:22:37 följande:
    Ok så du tar den rutten, ok.. ska vi köra statistik så får vi köra hela alltet.

Ja, män begår fler våldsbrott än kvinnor. De blir även utsatta för fler våldsbrott, de döms oftare till strängare straff för samma brott kontra kvinnor.
    Ja män tjänar generellt mer än kvinnor, de är även betydligt mer benägna att jobba övertid, flytta, resa i jobbet. Samband?

Att kvinnor tar sig an mer hushållsarbete är en knivig fråga. Man läser ofta att kvinnan tenderar att inte vara fullt nöjd med kvalitéten på mannens insats, därför gör hon det själv. Nu finns det ju en evolutionär aspekt också, så som att kvinnor har mer "öga" för vad som behöver göras i hemmet. Jag kohabiterar själv inte med någon så jag kan inte tala av egen erfarenhet.

Hmm, ni försöker "aktivt vända trenden"... alltså försöker ni medvetet påverka dem, de får inte välja själva. Och där brast din genus-teori.
    du har dessvärre fel där, våld mot kvinnor är ett stort och underrapporterat problem män är bättre på att anmäla 
    män står för våldet kort sagt. skyll inte på stenåldern , män har också hjärnlober som i de allra flesta fall funkar 
    vadå kvinnor är mindre benägna att resa och jobba övertid? mönstret ser ut som så att kvinnan ska känna sig skyldig att ta hand om genensamma barn så mannen kan jobba 
    nej och varför är kvinnan inte nöjd med mannens insats? om det finns ketchup fläckar kvar efter disken och damm kvar efter dammsugning 
    allt handlar om prioriteringar 
    männen Kör mer eller mindre omedvetet med kvinnorna och gör karriär på bekostnad av hennes 
    så är det 
  • Anonym (Stiffye)
    CyniskOptimist skrev 2022-05-27 06:47:35 följande:
    Ja våld mot kvinnor är ett underrapporterat problem, och det är verkligen inte ok. Kvinnors fysiska och psykiska misshandel av män är också kraftigt underrapporterade, och inget av det är ok. Angående mäns "våldsamma tendenser så bör tilläggas att en STOR majoritet (typ >98%) av alla män är funtade till att använda sin kapacitet till våld för att skydda kvinnor och inte skada (mäns beskyddarinstinkt gentemot kvinnor är otroligt djupt rotad). Den andel män som med berott mod misshandlar kvinnor är defakto kriminella, och oftast ynkliga/mentalt svaga.

Jag anser att du har fel att kvinnan anser sig skyldig att göra hemarbetet, det där är rätt passe vid det här laget. Men i de fall då det eventuellt är så så är det ju faktiskt hennes ansvar att välja en partner som det funkar med, och vice versa för partnern såklart. Jag förespråkar egenansvar före offermentaliteten som du verkar leva efter.

Kvinnor håller för övrigt på att gå om män vad gäller utbildning som någon skrev ovan, så nej, du har fel igen. Jag vet inte vilka exempel du sett där män kör med kvinnor, kanske för 100 år sedan, men nej.. Fel igen.

Nu är väl allt detta inte riktigt relevant till att "kvotera" leksaker och tvinga pojkar att gå i klänning och annat genusdravel, men för att summera det ändå... Sluta försöka göra kvinnor till offer, jag tror knappast att det är så de flesta sunda kvinnorna idag ser sig själva. 
    Om Du ska göra ditt smeknamn rättvist bör du sätta dig ner och titta på statistik i detta nu. den talar emot det du säger. förutom skolan då, men nu har ju kvaliteten på undervisningen sänkts och handlar mest om annat än matematik, svenska osv. kolla pisa undersökningar. 
  • Anonym (Stiffye)
    CyniskOptimist skrev 2022-05-27 07:55:52 följande:
    Just nu slänger du mest ur dig påståenden baserade på hur du KÄNNER att saker och ting är, mantrat är alltför vanligt. Jag upprepar... Egenansvar för valen man gör istället för offermentalitet, där kommer man väldigt långt. Jag antar att den sänkta kvaliteten på undervisningen beror på  "partriarket" det med. 
    Nej, som sagt. Nu försöker du känslosmeta mig. Jag är saklig och baserar mina uttalanden på fakta. Jag kollar på statistik och ser även strukturerna. Kvinnor och barn blir dessvärre offer för omständigheterna, men både män och kvinnor jobba med för att utveckla samhället i rätt riktning
    Personligen anser jag att skolans förfall beror på en kombination av mycket dåligt skött politik med allt vad det innebär, importerad amerikansk kultur (känslotjafs, pk-agenda i skolan) plus fruktansvärt dålig integration. 
  • Anonym (Stiffye)
    Anonym (No) skrev 2022-05-27 17:54:32 följande:

Som lärare, inte i SO- ämnen, märker jag tydligt hur svart- vita en del barn/ ungdomar är. Jag jobbar på mellanstadiet och för ett par år sedan var 100% ond och nu är det Ryssland som står för all världens ilska, enligt mina elever. Jag måste såklart bemöta det så gott jag kan men kan det vara så att dina barn ibland kommer hem och meddelar sina Kompisars övertygelser snarare än lärarens? Bara en tanke.

Självklart finns det partiska lärare. Konstigt vore det annars om det var den enda yrkeskategorin i världen som hade frågan att vara 100% objektiv i alla lägen.

Det är inte konstigt för Sverige jobbar stenhårt för att enbart rapportera negativa saker om Ryssland och Kina mfl 
    USA är världens räddare och de andra är farliga, konstiga osv. 
Svar på tråden Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?