• jageanonymis

    Dottern har tatuering

    Hej.
    min dotter är nyss fyllda 26 år och har en dotter på 1 år Som jag och min man älskar djupt, vårat söta barnbarn.
    vår dotter har inte haft det lätt i livet och framförallt inte med ekonomin. hon får föräldrapenning och jag skjuter över en del jag med då hon och hennes familj bor i en lägenhet som har väldigt hög hyra. 


    problemet är att hon fick i present (som hon säger) en tatueringstid av sin bästa vän. det är hennes dotters lilla hand på armen. hon har inte berättat det här för oss och så fick jag se den idag. Jag blev helt förstörd och känner mig grundlurad! Hur kan hon inte talat om det? Hon tjatar på mig och säger att hon visst har berättat men om inte så är hon ledsen för det men att det är hennes val.
    jag ser detta som ett stort svek. Jag och min man känner att detta är långt ifrån ok och nu är jag orolig att hon har fler tatueringar hon inte talar om. tänk om hon aldrig vill träffa oss för att undvika visa dom! 


    jag förstår inte vad vi har gjort för att förtjäna det här och min dotter är genomledsen för att vi inte reagerar som hon önskar och kanske avvisar henne. 

  • Svar på tråden Dottern har tatuering
  • LillaLina01

    Men snälla hon är 26 år och gör precis vad hon vill. Hon har ingen skyldighet att berätta något för er.

    Med tanke på din överdrivna reaktion så förstår jag att hon inte berättat. 

    Det är bara en tatuering!? Hon har inte tagit kokain. 

    Tycker du ska be henne om ursäkt. Du behöver inte gilla tatueringar men du får respektera att hon är en egen person med en egen vilja och en egen smak. 

  • Kockobello

    Kanske du ska boka tid hos psykolog. Låter som ett sjukt tankesätt

  • Anonym (Eh)

    Är det tatueringen du är upprörd över eller att hon ev använt dina pengar till att tatuera sig för?

  • jageanonymis
    Anonym (Eh) skrev 2022-05-26 12:25:41 följande:

    Är det tatueringen du är upprörd över eller att hon ev använt dina pengar till att tatuera sig för?


    Jag antar både och. känns Som hon undanhåller saker och ljuger.
  • Anonym (ya)

    Varför är du så rädd för tatueringar? Tror du dom smittar och ni själva vaknar upp med tatueringar? Att det är ingångporten till kriminalitet och er dotter rånar lokala Ica om en månad? Att hon kommer sälja sitt barn för att få pengar att göra en till?
    Vad är det hemska ni ser?

  • jageanonymis
    Anonym (ya) skrev 2022-05-26 12:28:53 följande:

    Varför är du så rädd för tatueringar? Tror du dom smittar och ni själva vaknar upp med tatueringar? Att det är ingångporten till kriminalitet och er dotter rånar lokala Ica om en månad? Att hon kommer sälja sitt barn för att få pengar att göra en till?
    Vad är det hemska ni ser?


    Hon har undanhållit det. Hon har ställt till med massa saker och nu ska jag behöva agera brevduva mellan henne och hennes pappa för att hon är orolig att han avvisar henne för alltid. Jag orkar inte vara det heller och jag känner bara ett så stort svek, jag för över pengar till henne och så gör hon såhär. Blir orolig att hon undanhåller fler tatueringar eller ännu viktigare saker. 
  • Anonym (Eh)

    Ja man borde ju inte prioritera att tatuera sig om man har dålig ekonomi, men tatueringar i sig är ju inget att bli upprörd över

  • Anonym (ya)
    jageanonymis skrev 2022-05-26 12:31:18 följande:
    Hon har undanhållit det. Hon har ställt till med massa saker och nu ska jag behöva agera brevduva mellan henne och hennes pappa för att hon är orolig att han avvisar henne för alltid. Jag orkar inte vara det heller och jag känner bara ett så stort svek, jag för över pengar till henne och så gör hon såhär. Blir orolig att hon undanhåller fler tatueringar eller ännu viktigare saker. 
    Ibland får man se saker ur ett annat perspektiv, hon kanske undanhåller saker för både du och fadern är drama queens, vilket tråden bevisar.
  • Anonym (öö)
    jageanonymis skrev 2022-05-26 12:28:37 följande:
    Jag antar både och. känns Som hon undanhåller saker och ljuger.
    varför måste en 26-åring berätta allt för sina föräldrar? 
Svar på tråden Dottern har tatuering