• jageanonymis

Dottern har tatuering

Hej.
    min dotter är nyss fyllda 26 år och har en dotter på 1 år Som jag och min man älskar djupt, vårat söta barnbarn.
    vår dotter har inte haft det lätt i livet och framförallt inte med ekonomin. hon får föräldrapenning och jag skjuter över en del jag med då hon och hennes familj bor i en lägenhet som har väldigt hög hyra. 

problemet är att hon fick i present (som hon säger) en tatueringstid av sin bästa vän. det är hennes dotters lilla hand på armen. hon har inte berättat det här för oss och så fick jag se den idag. Jag blev helt förstörd och känner mig grundlurad! Hur kan hon inte talat om det? Hon tjatar på mig och säger att hon visst har berättat men om inte så är hon ledsen för det men att det är hennes val.
    jag ser detta som ett stort svek. Jag och min man känner att detta är långt ifrån ok och nu är jag orolig att hon har fler tatueringar hon inte talar om. tänk om hon aldrig vill träffa oss för att undvika visa dom! 

jag förstår inte vad vi har gjort för att förtjäna det här och min dotter är genomledsen för att vi inte reagerar som hon önskar och kanske avvisar henne. 

• Svar på tråden Dottern har tatuering
  • Anonym (C)
    jageanonymis skrev 2022-05-26 12:13:57 följande:
    Dottern har tatuering

Hej.
    min dotter är nyss fyllda 26 år och har en dotter på 1 år Som jag och min man älskar djupt, vårat söta barnbarn.
    vår dotter har inte haft det lätt i livet och framförallt inte med ekonomin. hon får föräldrapenning och jag skjuter över en del jag med då hon och hennes familj bor i en lägenhet som har väldigt hög hyra. 

problemet är att hon fick i present (som hon säger) en tatueringstid av sin bästa vän. det är hennes dotters lilla hand på armen. hon har inte berättat det här för oss och så fick jag se den idag. Jag blev helt förstörd och känner mig grundlurad! Hur kan hon inte talat om det? Hon tjatar på mig och säger att hon visst har berättat men om inte så är hon ledsen för det men att det är hennes val.
    jag ser detta som ett stort svek. Jag och min man känner att detta är långt ifrån ok och nu är jag orolig att hon har fler tatueringar hon inte talar om. tänk om hon aldrig vill träffa oss för att undvika visa dom! 

jag förstår inte vad vi har gjort för att förtjäna det här och min dotter är genomledsen för att vi inte reagerar som hon önskar och kanske avvisar henne. 

Min mamma är lika dömande som du. Pallar ej med henne i nån större utsträckning 
    antar detta är en skämttråd om inte skaffa lite riktiga problem och återkom 
  • Anonym (Vackra Vera)
    jageanonymis skrev 2022-05-26 12:31:18 följande:
    Hon har undanhållit det. Hon har ställt till med massa saker och nu ska jag behöva agera brevduva mellan henne och hennes pappa för att hon är orolig att han avvisar henne för alltid. Jag orkar inte vara det heller och jag känner bara ett så stort svek, jag för över pengar till henne och så gör hon såhär. Blir orolig att hon undanhåller fler tatueringar eller ännu viktigare saker. 
    Jag har full förståelse för dig.
    Ni ger henne pengar för att klara livet och vardagen och hon tatuerar sig?
    Jag hade stängt plånboken.

Har hon råd att tatuera sig så har hon råd med hyran också. Ge henne inte mer pengar.
  • Anonym (Det där)

Men hon är vuxen..

Det låter lite som min pappa "snälla färga inte ditt fina hår nått mer och speciellt inte rött, du får inte det" jag är alltså en kvinna på över 30 år med barn...

• Anonym (A)
    Hon har undanhållit det. Hon har ställt till med massa saker och nu ska jag behöva agera brevduva mellan henne och hennes pappa för att hon är orolig att han avvisar henne för alltid. Jag orkar inte vara det heller och jag känner bara ett så stort svek, jag för över pengar till henne och så gör hon såhär. Blir orolig att hon undanhåller fler tatueringar eller ännu viktigare saker. 
    Hon har ju fått tatueringen i present av en vän, så då var det ju inte dina pengar som gick till den.

Varför tycker du att din vuxna dotter måste berätta allt för dig? Har hon inte rätt till ett privatliv? Vad är det som är så hemskt med just tatueringar?
  • Anonym (ya)
    Anonym (Vackra Vera) skrev 2022-05-26 12:55:30 följande:
    Jag har full förståelse för dig.
    Ni ger henne pengar för att klara livet och vardagen och hon tatuerar sig?
    Jag hade stängt plånboken.

Har hon råd att tatuera sig så har hon råd med hyran också. Ge henne inte mer pengar.
    Hon fick en tatueringstid som present av sin vän..
    Ska man tacka nej till presenter om man har det fattigt och kräva kontanter istället? Eller försöka sälja dom vidare?
  • Anonym (Vackra Vera)
    Anonym (ya) skrev 2022-05-26 13:02:12 följande:
    Hon fick en tatueringstid som present av sin vän..
    Ska man tacka nej till presenter om man har det fattigt och kräva kontanter istället? Eller försöka sälja dom vidare?
    Ja, precis så bör man göra om man inte klarar sig utan sina föräldrars ekonomiska bidrag.

Inte kräva kontanter givetivs, men försöka kränga tiden.
  • Anonym (A)
    Vad är det för "en massa saker" hon har ställt till med?
  • Anonym (A)
    Anonym (Vackra Vera) skrev 2022-05-26 13:05:58 följande:
    Ja, precis så bör man göra om man inte klarar sig utan sina föräldrars ekonomiska bidrag.

Det är ohyfsat att sälja presenter man har fått.
  • Anonym (Fe)
    Anonym (Vackra Vera) skrev 2022-05-26 13:05:58 följande:

Nej, så bör man absolut inte göra.

Men misstänker att även pengaargumentet är ett sätt att försöka kontrollera den vuxna dottern.
  • Anonym (Fe)
    Anonym (A) skrev 2022-05-26 13:07:39 följande:
    Vad är det för "en massa saker" hon har ställt till med?
    Undrar också över detta. Om en oskyldig tatuering av en barnhand framkallar en sån här respons från föräldrarna känns det ju som att de överreagerar om det mesta, men jag vet inte.
Svar på tråden Dottern har tatuering