• Lurifixen

Äl-test innan mens. Positivt?

Jag tog ur min spiral för ca 1 månad sedan. 
    Fick mensliknande blödning kring den 8e maj. 

Jag _tror_ att jag hade ÄL runt den 16e. 

Men eftersom jag nyss gått av p-medel testar jag lite då och då  

Tar både ägglossningstest och gravidtetstest just nu. 

Igår visade ingen av dem något. 
    Men idag gav ägglossningstestet utslag, aldrig varit så tydligt på det! 

Ska jag ha ägglossning nu? ???? 

Eller kan de ge utslag inför mens? 

Borde få mens om 4 dagar ???????

• Svar på tråden Äl-test innan mens. Positivt?
  • Anonym (Nja)

Det där är ju inte positivt test. Använd digitala stickor om du är osäker på din cykel. När den rättat till sig kan du använda vanliga. Eller så väntar du bara på nästa mens och använder vanliga stickor efter det.

• Symetrical
    Lurifixen skrev 2022-05-28 07:56:29 följande:
    Äl-test innan mens. Positivt?

Jag tog ur min spiral för ca 1 månad sedan. 
    Fick mensliknande blödning kring den 8e maj. 

Jag _tror_ att jag hade ÄL runt den 16e. 

Men eftersom jag nyss gått av p-medel testar jag lite då och då  

Tar både ägglossningstest och gravidtetstest just nu. 

Igår visade ingen av dem något. 
    Men idag gav ägglossningstestet utslag, aldrig varit så tydligt på det! 

Ska jag ha ägglossning nu? ???? 

Eller kan de ge utslag inför mens? 

Borde få mens om 4 dagar ???????

Ältest kan ge utslag innan mens, men det kan ju också vara äl på g. Varför tror du att du hade äl 16:e? Fick du positivt ältest då? Äl kan ju dröja ett tag efter spiraluttag. Mitt tips är att fortsätta ta ältest och se om det blir positivt, för dagens är ganska starkt, men inte helt positivt än :) Att tempa är också ett väldigt bra sätt för att kartlägga sin cykel och få äl bekräftad!
  • Lurifixen
    Symetrical skrev 2022-05-28 08:18:59 följande:
    Ältest kan ge utslag innan mens, men det kan ju också vara äl på g. Varför tror du att du hade äl 16:e? Fick du positivt ältest då? Äl kan ju dröja ett tag efter spiraluttag. Mitt tips är att fortsätta ta ältest och se om det blir positivt, för dagens är ganska starkt, men inte helt positivt än :) Att tempa är också ett väldigt bra sätt för att kartlägga sin cykel och få äl bekräftad!

Tack för svar. Hade en tydlig stegring samt ÄL flytningar runt den 16e. 

Det gör att jag tror att jag hade ägglossning kring det. 

Efter det har mina ÄL test varit rätt "blaha" syns knappt, så idag var det en markant skillnad. Därav som jag vart att fundera Skäms

• Lurifixen
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-28 08:04:34 följande:

Det där är ju inte positivt test. Använd digitala stickor om du är osäker på din cykel. När den rättat till sig kan du använda vanliga. Eller så väntar du bara på nästa mens och använder vanliga stickor efter det.

Tack för svar. Medveten om att det ska bli stor skillnad, för mig är det dock ganska stor skillnad mot hur det är "normalt". Eller ja hur det varit under denna menscykel, då det knappt blivit två streck på äl-test förutom då jag tror att jag hade äl (som var starkare än detta) 

Så för mig är detta en stegring, därav som jag reagerar och tänker att detta är positivt?! 

• Anonym (Nja)
    Lurifixen skrev 2022-05-28 08:28:36 följande:

Tack för svar. Medveten om att det ska bli stor skillnad, för mig är det dock ganska stor skillnad mot hur det är "normalt". Eller ja hur det varit under denna menscykel, då det knappt blivit två streck på äl-test förutom då jag tror att jag hade äl (som var starkare än detta) 

Så för mig är detta en stegring, därav som jag reagerar och tänker att detta är positivt?! 

Nja, stegring är inte detsamma som positivt. Samma där runt den 16/5, det är extremt ovanligt att ha ÄL runt dag 6 av en menscykel. Om det var mens du fick den 8/5 så borde du ha haft ÄL ungefär förra helgen och just nu har du ungefär en vecka kvar till nästa mens.
  • Lurifixen
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-28 08:58:42 följande:
    Nja, stegring är inte detsamma som positivt. Samma där runt den 16/5, det är extremt ovanligt att ha ÄL runt dag 6 av en menscykel. Om det var mens du fick den 8/5 så borde du ha haft ÄL ungefär förra helgen och just nu har du ungefär en vecka kvar till nästa mens.
    Ja vi får helt enkelt se ??????? min kropp och min stickor sa att jag hade ÄL då. 

Förra helgen hade jag inga äl flytningar. 

Tog nytt äl test nu som var lite tydligare. 

Något är det ju som gör det.  
  • Symetrical
    Lurifixen skrev 2022-05-28 11:37:57 följande:
    Ja vi får helt enkelt se ??????? min kropp och min stickor sa att jag hade ÄL då. 

Förra helgen hade jag inga äl flytningar. 

Tog nytt äl test nu som var lite tydligare. 

Något är det ju som gör det.  
    Detta skulle jag däremot tolka som positivt! Har du några älkänningar eller fertilt sekret nu? Hade sexat på om jag vore du. Mycket möjligt att kroppen försökte ägglossa 16/5, men minsslyckades och nu försöker igen :)
Svar på tråden Äl-test innan mens. Positivt?