• Blåbärsskogen

    BF FEBRUARI 2023

    Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

  • Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Ella Maja

    Vad roligt att du skapade en tråd! :) stort grattis! 
    Jag plussade två dagar sen och har BF 1 februari enligt appen. Ska vi göra en lista så vi kan följas åt? Så trillar det in fler småningom 

    BF LISTA:
    Ella Maja: 1 februari, andra barnet 

  • Blåbärsskogen

    Ella Maja: Tack och grattis till dig också! :) Har du några symptom? Jag känner nästan ingenting nu, småstick i tjejmagen och brösten då och då... hade problem med magkatarr för typ en vecka sen och var väldigt trött, men nu har det vänt och jag mår bättre. Då blir jag ju lite nojjig nu när jag knappt känner något, men försöker att tänka positivt... 

  • Ella Maja

    Blåbärsskogen: Jag har nästintill inga symtom. Lite mensvärk känsla bara (antar att det är livmodern som växer). Annars ingenting. i början kändes brösten ömma men antar att jag är i spökveckorna nu. Men vad roligt att det bara är en dag som skiljer oss åt! 

  • Blåbärsskogen
    Ella Maja skrev 2022-05-29 12:57:54 följande:

    Blåbärsskogen: Jag har nästintill inga symtom. Lite mensvärk känsla bara (antar att det är livmodern som växer). Annars ingenting. i början kändes brösten ömma men antar att jag är i spökveckorna nu. Men vad roligt att det bara är en dag som skiljer oss åt! 


    Skönt att jag inte är ensam om att knappt ha några symptom då! Idag har jag känt av lite mensvärk, dock väldigt dov... 
  • Cacan8

    Jag väntar mitt första barn och plussade BIM-4. Andra gången jag är gravid, första graviditeten slutade i MA i vecka 6 så är ganska nervös och orolig. Har genomgått IVF nu och det tog på första försöket. Är 39 år så oroar mig en del för både missfall och friskt foster. Känns som att graviditeten fram till månad 6-7 endast består av jobbiga delmoment man måste passera och jag är en person som gärna oroar mig på förhand, tyvärr.

    Har haft symtom sen BIM-5. Rapar hela tiden och kissar varannan timme haha. Pms-humöret var också lindrigare än annars, var mer gråtig och mindre sur/lättretlig och hade ingen värk i brösten, och något lindrigare pms-mage. Dessa symtom hade jag även första graviditeten så visste typ att återföringen lyckats :) 

    Har molvärk ibland och blödde yttepyttelite BIM-4 men tror det var nidationsblödning efter att blastocysten fäste BIM-6 (hade väldig molvärk som tog tvärstopp BIM-5 och pga IVF vet jag ju exakt ålder på blastocyst och vilka dagar den kan ha fäst). 

    Hejjar på att alla här får friska bebisar i februari!!

  • Cacan8
    BF LISTA:

    Ella Maja: 1 februari, andra barnet
    Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 
    Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)
  • Blåbärsskogen
    Cacan8 skrev 2022-05-29 16:52:16 följande:
    BF LISTA:

    Ella Maja: 1 februari, andra barnet
    Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 
    Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)
    Välkommen hit! Vad spännande med första barnet :D tråkigt med ditt ma, men jag håller alla tummar för dig att det går vägen denna gång <3
    Jag är också lite nojjig, dels för att man läser här på fl hur många det faktiskt är som får missfall/ma och för att jag knappt har några symptom. Ska försöka få till ett vul om någon vecka för att se så det faktiskt är ett litet frö därinne, och då kanske man kan slappna av lite mer. För än så länge tror jag inte riktigt på att jag är preggo haha
  • Cacan8
    Blåbärsskogen skrev 2022-05-29 20:12:57 följande:
    Välkommen hit! Vad spännande med första barnet :D tråkigt med ditt ma, men jag håller alla tummar för dig att det går vägen denna gång <3
    Jag är också lite nojjig, dels för att man läser här på fl hur många det faktiskt är som får missfall/ma och för att jag knappt har några symptom. Ska försöka få till ett vul om någon vecka för att se så det faktiskt är ett litet frö därinne, och då kanske man kan slappna av lite mer. För än så länge tror jag inte riktigt på att jag är preggo haha
    Haha, jag vet känslan! Hann ju vara preggo en stund senast och var lite illamående ibland - då ville jag inte alls ha symtom men försvann symtom under någon dag (vilket är naturligt) fick jag panik haha! Jag känner nu att jag välkomnar illamåendet från helvetet bara allt går som det ska.

    Tyvärr är missfall så himla vanligt. Det suger. Det enda lilla positiva man kan ta med sig om man råkar ut för det som förstagångsgravid, är att kroppen ändå funkar - du blev gravid. 

    Symtom i vecka 4 är ovanligt, illamåendet kommer vanligtvis i vecka 6. Så var det för mig. Brösten började göra svinont en vecka efter BIM. Då fick jag också växtvärk i livmodern, inte alls som mensvärk utan fullt hanterbart. Och inte som den mensvärk jag hade nu när allt tog sin början. Jag testade positivt fem dagar efter BIM förra gången, och hade 0 symtom - exakt som just nu. Det jag trodde var PMS försvann, ingen mens kom och till slut testade jag. Där är jag nu - ingen molvärk, inte riktigt ont i brösten än. Så jag hoppas att det kommer igång ordentligt en vecka efter BIM som senast.
    Sen finns det de som aldrig får ett enda symtom, och de som har symtom från innan BIM. Önskar att det fanns en liten lucka som man kunde öppna och kika så allt var bra där inne :) 

    Längtar till VUL så att jag får veta om det alls finns något där inne och att det sitter på rätt plats. 
    Vi får helt enkelt försöka vila i tron att kroppen sköter det här (behöver tatuera det i pannan tror jag). 
  • Blåbärsskogen
    Cacan8 skrev 2022-05-29 20:41:36 följande:
    Haha, jag vet känslan! Hann ju vara preggo en stund senast och var lite illamående ibland - då ville jag inte alls ha symtom men försvann symtom under någon dag (vilket är naturligt) fick jag panik haha! Jag känner nu att jag välkomnar illamåendet från helvetet bara allt går som det ska.

    Tyvärr är missfall så himla vanligt. Det suger. Det enda lilla positiva man kan ta med sig om man råkar ut för det som förstagångsgravid, är att kroppen ändå funkar - du blev gravid. 

    Symtom i vecka 4 är ovanligt, illamåendet kommer vanligtvis i vecka 6. Så var det för mig. Brösten började göra svinont en vecka efter BIM. Då fick jag också växtvärk i livmodern, inte alls som mensvärk utan fullt hanterbart. Och inte som den mensvärk jag hade nu när allt tog sin början. Jag testade positivt fem dagar efter BIM förra gången, och hade 0 symtom - exakt som just nu. Det jag trodde var PMS försvann, ingen mens kom och till slut testade jag. Där är jag nu - ingen molvärk, inte riktigt ont i brösten än. Så jag hoppas att det kommer igång ordentligt en vecka efter BIM som senast.
    Sen finns det de som aldrig får ett enda symtom, och de som har symtom från innan BIM. Önskar att det fanns en liten lucka som man kunde öppna och kika så allt var bra där inne :) 

    Längtar till VUL så att jag får veta om det alls finns något där inne och att det sitter på rätt plats. 
    Vi får helt enkelt försöka vila i tron att kroppen sköter det här (behöver tatuera det i pannan tror jag). 
    Skönt att höra att man inte är ensam! 

    En sån där lucka hade ju varit perfekt haha, vilken jäkla dröm att när man blir orolig ba "hallå, är det någon hemma???" Fast man skulle väl aldrig låta dendär luckan vara stängd xD 

    Har du något inbokat vul redan nu, eller kontaktat mvc för inskrivning? Jag har typ tänkt avvakta 2 veckor sen är jag nog redo att höra av mig dit :)

    Som du säger så sköter ju kroppen dethär galant om allt står rätt till, blir det missfall så får man leva i tron att det inte var något som stod rätt till...
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023