• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Tyrande

Uppdaterar även BF listan. :) 

Ella Maja: 1 februari, andra barnet

Blåbärsskogen: 2 februari, första barnet 

Cacan8: 4 februari, första barnet (IVF)

Solstråle90: 5 februari, tredje barnet

anviva: 6 februari, första barnet

Lollipop92: 8 februari, första barnet

19977: 9 februari, första barnet

Tyrande: 16 februari, första barnet

• KNAS2

Hej! 

Då hoppar även jag in här. Fick mitt första barn dec 2021 så hon kommer att vara 14 månader när lillasyster eller lillebror kommer. 

Vi försökte i 1 år med vår dotter och har ett MF i bagaget, så när vi nu plussade denna gången var det med skräckblandad förtjusning. Kommer vi kunna rodda med två små? Vi har pratat, tänkt och kommit fram till att det är bara att köra på! Skrattande

KNAS2: 6 feb, andra barnet

anvisa: 6 februari, första barnet

• Anonym (MammaMia)
    Tyrande skrev 2022-06-13 05:08:06 följande:

Uppdaterar även BF listan. :) 

anviva: 6 februari, första barnet

MammaMia 16 feb 4 barnet
  • Blåbärsskogen
    Var idag på VUL där läkaren såg en graviditet placerad på rätt ställe, en hinnsäck och embryo med hjärtslag. Det som dock inte stämde var att hinnsäcken var alldeles för liten om jag nu är i 6+0. Den var bara 6mm då den egentligen ska vara 2,5cm. Förstår inte hur hinnsäcken kan vara så liten, men att det ändå finns hjärtslag? 
    Det enda läkaren kunde säga var "antingen är du tidigare gången än vad du trodde, eller så är inte detta en normal grav och det kommer att bli missfall". 
    Men någonting kan ju inte stämma då hinnsäcken är för liten för att typ ens vara i v.5 , och hjärtat börjar ju inte slå förrän v.6?
    Jag har fått en ny tid om 9 dagar och den väntan känns så fruktansvärd.... 
  • 19977
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-13 17:48:42 följande:
    Var idag på VUL där läkaren såg en graviditet placerad på rätt ställe, en hinnsäck och embryo med hjärtslag. Det som dock inte stämde var att hinnsäcken var alldeles för liten om jag nu är i 6+0. Den var bara 6mm då den egentligen ska vara 2,5cm. Förstår inte hur hinnsäcken kan vara så liten, men att det ändå finns hjärtslag? 
    Det enda läkaren kunde säga var "antingen är du tidigare gången än vad du trodde, eller så är inte detta en normal grav och det kommer att bli missfall". 
    Men någonting kan ju inte stämma då hinnsäcken är för liten för att typ ens vara i v.5 , och hjärtat börjar ju inte slå förrän v.6?
    Åh nej vilket tråkigt besök. Vad synd. Men man vet aldrig vad som händer och det verkar ju vara så himla svårt att både se och avgöra särskilt mycket vid ett så tidigt UL. Kanske har han fel i att han såg 6mm hinnsäck. Förstår att väntan till nästa VUL måste kännas olidlig. Jag håller ändå tummarna för dig och att det kommer gå som det ska. Ett tickande hjärta är ju definitivt ett gott besked!

Men håller med om att det låter konstigt med en alldeles för liten hinnsäck trots ett tickande hjärta, isåfall går ju utveckligen inte i rätt steg utan hipp som happ?
  • Blåbärsskogen
    19977 skrev 2022-06-13 18:23:35 följande:
    Åh nej vilket tråkigt besök. Vad synd. Men man vet aldrig vad som händer och det verkar ju vara så himla svårt att både se och avgöra särskilt mycket vid ett så tidigt UL. Kanske har han fel i att han såg 6mm hinnsäck. Förstår att väntan till nästa VUL måste kännas olidlig. Jag håller ändå tummarna för dig och att det kommer gå som det ska. Ett tickande hjärta är ju definitivt ett gott besked!

Men håller med om att det låter konstigt med en alldeles för liten hinnsäck trots ett tickande hjärta, isåfall går ju utveckligen inte i rätt steg utan hipp som happ?
    Ja det var riktigt tråkigt besök, och just för att hon inte kunde säga varken bu eller bä... Har läst liknande berättelser där det vuxit till sig, och att det är så oklart när man gör vul såpass tidigt. Men det kanske bara är jag som griper efter halmstrån, men jag hoppas ju såklart på det bästa. 
  • 19977
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-13 19:18:01 följande:
    Ja det var riktigt tråkigt besök, och just för att hon inte kunde säga varken bu eller bä... Har läst liknande berättelser där det vuxit till sig, och att det är så oklart när man gör vul såpass tidigt. Men det kanske bara är jag som griper efter halmstrån, men jag hoppas ju såklart på det bästa. 

Ja men det tror jag också att det inte behöver betyda negativt, det kan säkert växa till sig. Även embryon är väl individuella och växer väl som dom vill trots att vården påstår att de ska växa exakt enligt någon kurva fram till en viss vecka, tänker jag hehe. Tungan ute

Jag håller tummarna för dig! Hjärta

• Tyrande

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och bebisen i magen. <3 

• Anonym (M)
    Sarken skrev 2022-06-12 19:41:24 följande:

Fler som är extremt trötta? Skulle kunna ligga i sängen halva dagen om jag kunde. Hungrig är jag också konstant. Någon mer? ????

Ja känner mig helt död. Gör förmiddag på jobbet nu & såå hemskt känns som jag ska somna hela tiden. Obestämd
  • Anonym (M)
    Nej fy va jobbigt. Håller alla tummar för dig. 
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023